Stafetten: Latin
Fra : Alfred Bovin

Dato : 13-03-10 23:50

Hej alle.

Jeg havde lige en fødselsdag, der skulle overståes, men nu lancerer jeg en
ny stafet.

Emnet er LATIN (med eller uden et efterstillet jazz).

Der er nok ikke nogle klar definition på denne genre, men det det kunne for
eksempel være samba, bossa nova, salsa, cubansk musik, samba osv. Altså
generelt latinamerikanskinspireret musik. Der vil naturligvis også være
mange tilfælde, hvor det vil flyde over i jazzgenren (som f.eks. med Camilo
nedenfor), som vi allerede har haft, men kravet er blot, at det skal
indeholde et latinamerikansk islæt.

Jeg er personlig selv stor fan af bossa nova, selvom jeg ved, at det nok vil
vække en association til elevatormusik hos mange.

Jeg lægger ud med tre af mine favoritnumre, som virkelig svinger.

Jobim - Chega de Saudade:
http://www.youtube.com/watch?v=cpw_tEhDquA

Airto Moreira - Tombo in 7/4
http://www.youtube.com/watch?v=tKxposkFaQY

Michel Camilo Blue Bossa
http://www.youtube.com/watch?v=-0mNSP1452o

Ps.: Hvor lang tid plejer en staffet at køre?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-03-10 00:43

On Sat, 13 Mar 2010 23:50:05 +0100, "Alfred Bovin"
<alfred@bovin.invalid> wrote:

>Ps.: Hvor lang tid plejer en staffet at køre?

Jeg tror de plejer at køre et døgns tid.

Fra : Alfred Bovin

Dato : 14-03-10 00:53

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message

> Jeg tror de plejer at køre et døgns tid.

Super... Siden jeg skrev sent lørdag, kører jeg den til mandag morgen.

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-03-10 01:17

On 13-03-2010 23:50, Alfred Bovin wrote:

> altså generelt latinamerikanskinspireret musik.

Tillykke med fødselsdagen.
Jeg håber, at en af mine favoritter fra den del af verden, falder ind
under genren:

Carmen Miranda.

Her fra filmen "Copacabana":

http://www.youtube.com/watch?v=M7UgkjTKZks

Fra filmen "Banana da Terra":

http://www.youtube.com/watch?v=ojo3I59Gn6c

Fra filmen "Uma noite no Rio":

http://www.youtube.com/watch?v=HHAZbz4UUWA&feature=related

Henning.

----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Fra : Alfred Bovin

Dato : 16-03-10 18:54

Så kommer der en lidt forsinket afgørelse. På typiske vis var min
usenetserver nede i går.
Der var mange interessante bud - lige fra rap til metal, men i nogle kunne
jeg fornemme latin-følelsen mindre end andre.

Vinderen bliver dog Henning for at have introduceret Carmen Miranda, så du
får væs'go at overtage.

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-03-10 00:50

On 16-03-2010 18:54, Alfred Bovin wrote:

> Vinderen bliver dog Henning for at have introduceret Carmen Miranda, så du
> får væs'go at overtage.

Jeg har været et par dage i Kolding og er først kommet tilbage nu, 00:49.
Hvis jeg skal have stafetten, så får I først et emne i morgen tidlig.

Henning. Sov godt.

----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-03-10 02:00

"Alfred Bovin" <alfred@bovin.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej alle.
>
> Jeg havde lige en fødselsdag, der skulle overståes, men nu lancerer jeg en
> ny stafet.
>
> Emnet er LATIN

Så skal vi have SARAGOSSA BAND.
Her i en flot optagelse fra slagershowet "Musikantensatdl", med palmer og
hele svineriet:
http://www.youtube.com/watch?v=Wx434MYxF-Y&feature=PlayList&p=5EE150FC7289B51E&playnext=1&playnext_from=PL&index=13La Bamba er også svær at komme udenom:http://www.youtube.com/watch?v=Jp6j5HJ-CokDansktopgruppen KLAUS OG SERVANTs er også svær at ignorere, da de er dendanske gruppe som gør mest for udbredelsen af latinamerikansk musik iDanmark. http://www.youtube.com/watch?v=xqen9U31HI0Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-03-10 09:01

Alfred Bovin skrev:

> Emnet er LATIN (med eller uden et efterstillet jazz).

Jeg ville have bidraget med et nummer fra Norrie Paramors
Lp "Shadows in Latin" (1966), men kan ikke finde det på
YouTube.

I stedet:

Astrud Gilberto and Stan Getz: THE GIRL FROM IPANEMA - 1964

http://www.youtube.com/watch?v=UJkxFhFRFDA

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-10 19:11

"Alfred Bovin" <alfred@bovin.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> for eksempel være samba, bossa nova, salsa, cubansk musik, samba osv.
> Altså generelt latinamerikanskinspireret musik.

Her er latin trukket helt over i metal-genren, nemlig bandet "Ill Nino":
http://www.youtube.com/watch?v=5wTmOKDS_JM

Det er fantisk en af mine personlige favoritter for tiden, både at lytte
til, og til at køre spinning efter.

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-03-10 19:17

> [...]

> Michel Camilo Blue Bossa
> http://www.youtube.com/watch?v=-0mNSP1452o
>
> Ps.: Hvor lang tid plejer en staffet at køre?

Her er lidt Doom fra Chile:

<http://www.youtube.com/watch?v=PaK3Pk-5MFg>

Fra : Max

Dato : 14-03-10 22:07

Hej Alfred

> Emnet er LATIN (med eller uden et efterstillet jazz).

Den her er vel født til opgaven

Santana - Samba pa ti
http://www.youtube.com/watch?v=WSECQtF58BU&feature=PlayList&p=72E6953486A3F2E8&index=0&playnext=1

Max

Fra : Steen

Dato : 15-03-10 17:45

Alfred Bovin <alfred@bovin.invalid> wrote:

> Emnet er LATIN (med eller uden et efterstillet jazz).

Rodrigo y Gabriela - 'Tamacun'
http://www.youtube.com/watch?v=l-qgum7hFXk

Nelly Furtado - Bajo Otra Luz
http://www.youtube.com/watch?v=WgTSP2LAvvE&feature=related

Yerba Buena - Guajira
http://www.youtube.com/watch?v=MeqKmBw9QVo

Manu Chao - 5 Razones
http://www.youtube.com/watch?v=AWR2Jjf3nW0&feature=related

Santana - Smooth
http://www.youtube.com/watch?v=4rRlBmJiz5k

Molotov "No dejes que el peje te apendeje"
http://www.youtube.com/watch?v=lWJNnbyB26g

CONTROL MACHETE-COMPRENDES MENDES
http://www.youtube.com/watch?v=z_wKIq7KYZo

Så er der vist lidt for de fleste....måske lige ikke Åge, men alligevel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-03-10 18:03

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.youtube.com/watch?v=z_wKIq7KYZo
>
> Så er der vist lidt for de fleste....måske lige ikke Åge, men alligevel

Det ved jeg ikke hvad der menes med. Så må gennemgangen af forslagene da
have været temmelig mangelfuld. Åge kom jo selv med to forslag. Det var jo
nok fordi han selv kunne lide disse forslag.
Rigtigt godt latinamerikansk slagermusik. Hvorfor skulle der så ikke være
noget for ham ???

Åge kom jo som man kunne se med et link med "Saragossa Band", som nok er
verdens mest velkendte orkester indenfor latinamerikansk slagermusik
http://www.youtube.com/watch?v=Wx434MYxF-Y&feature=PlayList&p=5EE150FC7289B51E&playnext=1&playnext_from=PL&index=13La (Her i en optagelse fra det tyske musikshow "Musikkantenstadl"og der var også latinamerikansk slager med Klaus og Tjenerne: http://www.youtube.com/watch?v=xqen9U31HI0Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-03-10 18:05

meddelelsen news:4b9e682d$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Her var Klaus og Tjenerne
http://www.youtube.com/watch?v=xqen9U31HI0

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-10 18:20

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> verdens mest velkendte

den floskel begynder at runge lidt hul ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 15-03-10 18:59

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det ved jeg ikke hvad der menes med

Jamen så må du på biblioteket og låne en stak CD'er med Molotov. Det kan
godt anbefales. Et mexicansk band, som med Gabriela y Rodrigez, der er
en mexicansk duo der begyndte at spille metal, men nu shredder akustisk

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 15-03-10 19:14

> Jamen så må du på biblioteket og låne en stak CD'er med Molotov. Det kan
> godt anbefales. Et mexicansk band, som med Gabriela y Rodrigez, der er
> en mexicansk duo der begyndte at spille metal, men nu shredder akustisk

Det lyder da ik`k helt ringe. det kan da godt bruges: Det er ikke sådan
noget der larmer.
Jeg fandt det her med dem:
http://www.youtube.com/watch?v=V5VFWA2YKdo&feature=fvw
Men jeg vil nu gerne have noget det siger mere "godaw".

Hilsen Ã…ge