Afgift på brænde
Fra : LG

Dato : 13-03-10 19:28

Nu taler man om, at der skal indføres en skat for os, som fyrer med brænde.
Er der nogen herinde som ved noget om, om det også gælder træpiller? Jeg er
ved at udskifte min brændeovn med en Ecotech pilleovn, så det ville være
interessant at vide?

mvh
LG

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 13-03-10 20:32

LG skrev:
> [...]
> ved at udskifte min brændeovn med en Ecotech pilleovn, så det ville være

Så vidt jeg har forstået, så er det på selve brændefyret/brændeovnen der
måske vil indføres afgift på.
Alt andet vil også være svært at håndhæve, da ingen ved hvor meget
brænde den enkelte bruger.
Hilsen Matthias

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 13-03-10 21:24

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev
> [...]
> måske vil indføres afgift på.
> Alt andet vil også være svært at håndhæve, da ingen ved hvor meget brænde

Med pillefyr er det anderledes let at tælle forbruget præcist, det er derfor
besluttet at pålægge punktafgift
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 13-03-10 21:42

Preben R. Sørensen skrev:

> "Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev
>
> Med pillefyr er det anderledes let at tælle forbruget præcist, det er
> derfor besluttet at pålægge punktafgift

Er du sikker på det er besluttet?
Hilsen Matthias

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 13-03-10 22:26

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev

> Er du sikker på det er besluttet?
> Hilsen Matthias

Du er afgiftsforskrækket, som vi andre, det var en joke (se smiley).

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 14-03-10 08:09

Preben R. Sørensen skrev:

> "Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev

> Du er afgiftsforskrækket, som vi andre, det var en joke (se smiley).

Jeg er bestemt ikke afgiftsforskrækket, da det ikke kommer til at berøre
mig.
Hilsen Matthias

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-03-10 05:48

Den 13-03-2010, skrev Matthias H. Matthiessen:

> Er du sikker på det er besluttet?

Der er tale om en enkelt mand der har foreslået det:

"Det Økologiske Råd forslår en grøn ejerafgift på brændefyring for at
motivere til at anvende de mindst forurenende brændeovne eller helt
vælge andre varmekilder

En årlig afgift på 4000 kroner for miljømærkede brændeovne og 8000
kroner for andre brændeovne."

http://kortlink.dk/7hcb

Dét blir forhåbentlig/formodentlig ikke gennemført; evt. vælgere vil
strømme væk fra de partier der gennemfører det.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 14-03-10 18:17

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Dét blir forhåbentlig/formodentlig ikke gennemført; evt. vælgere vil
> strømme væk fra de partier der gennemfører det.

Mig skræmmer det ikke væk.
Jeg er i årevis blevet forpestet af naboer der henholdsvis har fyret med
mystiske ting der lugter kemisk og en anden nabo der ikke kan finde ud af at
fyre i sin brændeovn, med det resultat at røgen stod op ad skorstenen som en
massiv cylinder af røg.
Dén slags kan jeg sagtens undvære og jeg er helt på det rene med at hvis jeg
klager så er det mig der fremstår som en sensibel idiot, " bare fordi jeg
ikke selv har brændeovn "
Heldigvis er det tilsyneladene stoppet nu, indtil videre ihvertfald.

Steen.

Fra : lom k

Dato : 15-03-10 12:10

Steen Jakobsen wrote:

> [...]
> er det mig der fremstår som en sensibel idiot, " bare fordi jeg ikke
> selv har brændeovn " Heldigvis er det tilsyneladene stoppet nu,

kedligt at høre. men ja der er da nok en del som fyrre med alt muligt,
som ikke er sundt/behageligt. men sådan er åbenbart noget til os alle.
personligt synes jeg det er en dårlig ide. Jeg bor på landet og har
valget at varme op med el eller brænde. Kunne også installere et
oilefyr. Hvis brænde er et stort problem så gør noget ved det i
(større)byerne hvor de også har mulighed for naturgas og fjernvarme.

mvhh

lomse

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-03-10 12:45

lom k frembragte:

> [...]
> personligt synes jeg det er en dårlig ide. Jeg bor på landet og har
> valget at varme op med el eller brænde. Kunne også installere et

Vi har samme problematik i vores fritidshus.

Hans
www.zofiaoghans.dk