Køretimer.
Fra : Susanne Jensen

Dato : 13-03-10 22:43

Hvis man vil skifte kørelærer , mens man er ved at tage kortet, får man så
de timer man har taget med til den nye kørelærer?
Jeg har en ven, som efterhånden har taget 45 timer, og når han spørger, om
han snart kan få en dato til prøven, skyder kørelæren det hen med, at der er
lidt småfejl der lige skal rettes. Og nu er kørelæren taget på ferie i 3
uger.
Er der et sted man kan klage over ham?
M.V.H. Susanne.

Fra : Møller

Dato : 13-03-10 22:53

Den Sat, 13 Mar 2010 22:42:30 +0100 skrev Susanne Jensen:

> [...]
> en dato til prøven, skyder kørelæren det hen med, at der er lidt småfejl
> der lige skal rettes. Og nu er kørelæren taget på ferie i 3 uger.

Det er ikke antallet af timer der er afgørende, det er færdighederne, så
nå man skifter, kan den nye kørelærer bedømme om man er egnet til at gå
op til prøve. Både af hensyn til ham selv og os ande er kan møde ham i
trafikken, for vi forventer, at alle i trafikken har taget kørekort og
derved er egnet til at blive sluppet løs på egen hånd

Der burde således ikke være noget dr forhindre en i at skifte, for det
man har lært tager man jo med.

> Er der et sted man kan klage over ham? M.V.H. Susanne.

Se her:

http://www.dkl.nu/Ankenaevn.html
http://213.150.32.90/a94a3e80

//Møller

Fra : -

Dato : 14-03-10 17:53

Møller skrev:

> [...]
> trafikken, for vi forventer, at alle i trafikken har taget kørekort og
> derved er egnet til at blive sluppet løs på egen hånd

Sådan var det jo i gamle dage, men nu om dage skal der føres en log over
timerne, så der ikke kan springes over nogen af de emner der skal læres.
Der skal som minimum køres 16 timer på vej. Selvfølgelig kan man tage
timerne fra en lærer med til den næste.

/Claus

Fra : Møller

Dato : 13-03-10 22:59

> [...]

> der lige skal rettes. Og nu er kørelæren taget på ferie i 3 uger.
> Er der et sted man kan klage over ham? M.V.H. Susanne.

Se også her:
http://kortlink.dk/sikkertrafik/7k63
http://kortlink.dk/google/7k62

Du kan skifte kørelærer undervejs

Du kan være uheldig og ikke være tilfreds med undervisningen. Du har
altid mulighed for at skifte til en anden køreskole. Du kan dog få
problemer med at få penge tilbage, hvis du har købt et pakketilbud.
Klage over køreundervisning

Er du ikke tilfreds med din køreundervisning, kan du klage til Ankenævn
for Køreundervisning (link). Ankenævnet behandler sager fra alle
kørelærere i Danmark. Det koster 50 kr. at klage. Pengene får du igen,
hvis du får ret eller delvist medhold.
Garantifond

De kørerlærere, som er medlemmer af Dansk Kørerlærer Union, er omfattet
en garantifond. Fonden udbetaler automatisk erstatning, hvis du anker og
får ret.

Hvis kørelæreren ikke er medlem af Dansk Kørelærer Union og ikke følger
ankenævnets afgørelse, så er du nødt til at føre en civil retssag for at
få erstatning.

//Møller

Fra : TMus

Dato : 14-03-10 12:12

"Susanne Jensen" <sogd@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> spørger, om han snart kan få en dato til prøven, skyder kørelæren det
> hen med, at der er lidt småfejl der lige skal rettes. Og nu er

Det var måske en ide at få en "second opinion" hos en anden kørelærer før
et egentlig skift. En køretime i myldretiden burde være nok til at en anden
kørelærer kan vurdere om køreprøven er inden for rækkevidde.

-TMus

Fra : Møller

Dato : 14-03-10 18:19

Den Sun, 14 Mar 2010 17:52:38 +0100 skrev -:

> SÃ¥dan var det jo i gamle dage,

Læs: før 2001

> [...]
> læres.
> Der skal som minimum køres 16 timer på vej. Selvfølgelig kan man tage

Ja det er jeg klar over, men til færdigheder hører de obligatoriske timer
på bane og landevej m.v., og her har eleven haft 45 timer, så mon det
ikke er i orden, ellers hat kørelæreren da et problem. Og da elev skal
opbevare logbogen kan en ny kørelærer umiddelbart se status
Minimum er 52 lektioner fordelt på alt.

//Møller