Vil I vurdere min musik?
Fra : Michel

Dato : 12-03-10 16:43

Hej,

Jeg stillede samme spørgsmål for et halvt år siden, og jeg spammer ikke
yderligere.

Men vi alle får en gave med, når vi bliver født. Min far kunne eksempelvis
på et minut tegne et billede af en en kat, et landskab og den slags. Min
faster kan male fantastiske billeder. Og hvis jeg får to punkter og skal
forsøge at lave en lige streg imellem disse, så går det helt galt.

Min medfødte evne er, at jeg kan spille direkte ud ad hovedet. Desværre fik
jeg ikke den bonus med, at jeg skulle være teknisk god til det, for det er
jeg desværre ikke.

Men har I lyst, så lyt til min sidste komposition, der er blevet til på tre
minutter. Jeg har lært noder, men det er bare ikke mig, så de er glemt igen.
Jeg vil hellere improvisere. Og så prøve at lære at spille på keyboard igen,
for her har jeg vist en udfordring!

Melodien kan høres her: http://www.dkradio.dk/musik/Navivera.mp3

Og der er meget andet musik på http://www.dkradio.dk/musik/musik.htm .

Men det er ikke popmusik, men noget blød og blid musik, som mange nok vil
synes er forfærdeligt.

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-10 17:50

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Jeg stillede samme spørgsmål for et halvt år siden, og jeg spammer ikke
> yderligere.

Hvilket spam ?

> [...]
> igen. Jeg vil hellere improvisere. Og så prøve at lære at spille på
> keyboard igen, for her har jeg vist en udfordring!

Det er en "sjov" form for musik, for der er ikke rigtig nogen melodi. Men
hold da ferie, hvor det lyder godt. Det er sån noget musik man kunne sidde
at lytte til, mens man slapper af.

Der er nok med statsgaranti et stort publikum til musikken. Jeg mener at jeg
skrev noget lignende sidst du spurgte. Det undrer mig derfor at du ikke har
gjort noget ved det. Hvorfor
kontakter du ikke nogle pladeselskaber ? - Jeg kan ikke forstå at du ikke
allerede nu har forsøgt at sælge musikken. Det er jo langt tid siden du
sidst spurgte og da lød det lige så godt.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-10 18:04

On 2010-03-12 16:43:18 +0100, Michel said:

> [...]
>
> Og der er meget andet musik på http://www.dkradio.dk/musik/musik.htm .
>
> Men det er ikke popmusik, men noget blød og blid musik, som mange nok

Nu vil jeg jo ikke gøre dig ked af det, men du skal nok bare betragte
det som en hyggelig hobby, du kan få mange timer til at gå med. Der er
nok ikke den store kommercielle karriere i det, med mindre du finder et
lille selskab der gør i afspændingsmusik. Med lidt bølgebrus og
fuglepipperi i baggrunden, er det nok lige sagen i
wellness/yoga-afdelingen

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-03-10 18:19

On 12-03-2010 16:43, Michel wrote:

> Men har I lyst, så lyt til min sidste komposition, der er blevet til på tre
> minutter. Jeg har lært noder, men det er bare ikke mig, så de er glemt igen.

> Melodien kan høres her: http://www.dkradio.dk/musik/Navivera.mp3

Udmærket, du kan sagtens komponere små melodier.
Men du skal lære dig en hel masse teknik, og genopfinde noderne. Det dur
ikke uden.
Og du skal være meget mere "vovet", så det ikke lyder som noget, der
allerede er komponeret.

Hvis dit eksempel skal fungere som en selvstændig melodi, så skal du
stramme den mere ind, f.eks. a-b-a. og ikke alle disse små-variationer
over temaet.

Prøv at komponere til en tekst. Find dig et godt digt, helst ungt og
nutidigt, og sæt så musik til.

Bare mas på.

Henning.

----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Fra : Michel

Dato : 13-03-10 15:12

> Jeg stillede samme spørgsmål for et halvt år siden, og jeg spammer ikke
> yderligere.

Jeg ville blot gøre opmærksom på, at jeg ikke en gang om ugen sender musik
til vurdering i nyhedsgruppen. Det ville nok gøre de fleste lidt trætte af
mig .

Og tak for jeres vurderinger. Jeg har ikke tænkt mig at sige op og hellige
mig musikken. Der er bestemt plads til forbedring rent teknisk ... og også
musikalsk ... men for mit vedkommende er det kun for sjov, at jeg forsøger
mig med at lave musik. Og det er helst sådan noget med mange
keyboard-strygere og et keyboard-klaver (jeg har desværre ikke et
symfoniorkester til rådighed) og noget blandning af new age og
pseudoklassisk, selv om en vis Wolfgang Amadeus Mozart vist var noget bedre
end jeg nogensinde bliver. Sende noget musik til et pladeselskab ... tjah,
det mest sandsynlige er nok, at jeg intet hører, men jeg kan da forsøge. Men
jeg skal nok lige bruge et par timer mere foran keyboardet, før jeg tør
dette.

Mange hilsner
Michel

Fra : Hauge

Dato : 13-03-10 15:27

Michel skrev:
> Og tak for jeres vurderinger.

Faldt over den her:
http://www.dkradio.dk/musik/LunaDeMexicoRemix.mp3

Sammenlignet med den her:
http://www.youtube.com/watch?v=jlxjy-jIwFA

Der er en del ligheder

Jeg synes din musik er ganske rimelig, omend jeg tror en form for mere
rytme i dit eget tasteri, vil hjælpe en del.

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 13-03-10 15:21

Hej
Michel wrote:
> Min medfødte evne er, at jeg kan spille direkte ud ad hovedet. Desværre fik
> jeg ikke den bonus med, at jeg skulle være teknisk god til det, for det er
> jeg desværre ikke.

Min umiddelbare mening er at det da lyder ganske rimeligt. Du kunne dog
have meget glæde af en metronom. Det mener jeg skam ganske oprigtigt.
Det lyder til tider som en pladespiller der veksler ganske meget i
hastighed.

Mvh
Martin