Fædrenes synder nedarves på børnene
Fra : Lyrik

Dato : 12-03-10 15:19

Iføjge NYTimes:
http://www.nytimes.com/2010/03/11/health/research/11gene.html?src=me&ref=health

"...Disease Cause Is Pinpointed With Genome
By NICHOLAS WADE
Published: March 10, 2010

Two research teams have independently decoded the entire genome of
patients to find the exact genetic cause of their diseases. The
approach may offer a new start in the so far disappointing effort to
identify the genetic roots of major killers like heart disease,
diabetes"

Arvesynden er et videnskabeligt faktum.Sygdomme ligger latent i de
nedarvede gener.

Synd ses gerne som moralske brist. men egentlig betyder det fejl i et
individ. At ramme ved siden af målet. Ordet er brugt i GT i
forbindelse med benjaminitiske spyd, eller var det slyngekastere? som
sagdes at kunne ramme plet uden at "synde."

"Gak til Skriften og bliv vis"

MvH
Jens.

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-03-10 00:37

Lyrik skreiv:
> [...]
> forbindelse med benjaminitiske spyd, eller var det slyngekastere? som
> sagdes at kunne ramme plet uden at "synde."

Nå tror jeg at den visdommen du har fått fra skriften, ikke er noe å
trakte etter.

Fra : Lyrik

Dato : 12-03-10 16:45

On 13 Mar., 00:36, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> Lyrik skreiv:

> Nå tror jeg at den visdommen du har fått fra skriften, ikke er noe å
> trakte etter.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej Gnavpot!

hilsen
Jens

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-03-10 08:29

Lyrik skreiv:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hej Gnavpot!

Stemmer det. Riktig eksemplarisk kristen oppførsel. Angrip personen når
det er for vanskelig å kommentere saken.

Fra : Rado

Dato : 25-03-10 16:07

On Sat, 13 Mar 2010 08:28:50 +0100, Harald Mossige
<haraldm@hkabel.net> wrote:

>Stemmer det. Riktig eksemplarisk kristen oppførsel. Angrip personen når
>det er for vanskelig å kommentere saken.

Var det ikke dig selv der lagde ud med en fornærmelse?

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : N/A

Dato : 13-03-10 08:29

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-03-10 13:13

Lyrik skrev:
> [...]
> forbindelse med benjaminitiske spyd, eller var det slyngekastere? som
> sagdes at kunne ramme plet uden at "synde."

1) er det old news og
2) det har intet med synd at gøre,
men men derimod alt at gøre hvilke
gener vi arver fra vore forfædre.

3) Og det er pudsigt at en overbevist troende
kristen læser et videnskabeligt resultat på
den måde. Kristendommen såvel som andre
religioner har jo bekæmpet videnskaben
med næb og klør, men når der kommer et resultat
der kan bruges til at "bevise" at det er
forudsagt i biblen, så griber man det straks.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Rado

Dato : 25-03-10 16:02

On Sat, 13 Mar 2010 13:13:15 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>1) er det old news og
>2) det har intet med synd at gøre,
>men men derimod alt at gøre hvilke
>gener vi arver fra vore forfædre.

Men det kan godt defineres som synd på den måde at sygdom (som så kan
nedarves) skyldes at vi overtræder (synder imod) de guddommelige love
(som videnskaben ynder at kalder naturlove). Hvis vi får sukkersyge af
for meget sukker og fedt, eller mavesår af stress, må det jo også
betyde at vi har overtrådt nogle lovmæssigheder af en eller anden
slags, der er bestemmende for om vi er sunde eller raske. Der er jo
ikke noget der er tilfældigt i en lovstyret verden

Jesus sagde jo også ofte, efter han havde helbredt folk: "gå bort og
synd ikke mere". Underforstået du er syg fordi du hare syndet på en
eller anden måde.

Fra : Rado

Dato : 25-03-10 16:03

On Fri, 12 Mar 2010 14:18:49 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>http://www.nytimes.com/2010/03/11/health/research/11gene.html?src=me&ref=health
>
>"...Disease Cause Is Pinpointed With Genome

Der var en interessant udsendelse om det på DR2 forleden (Horizon),
den skulle blive genudsendt d. 10/4.

Fra : Lyrik

Dato : 26-03-10 03:37

On 25 Mar., 16:03, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Der var en interessant udsendelse om det p DR2 forleden (Horizon),
> den skulle blive genudsendt d. 10/4.

> Rado
>
>   Demokrati: To ulve og et f r der stemmer om
>   hvad de skal have til middag...
Jeg stemmer også for at snuppe "Harald Mossige" til middag.

Jeg ser frem til at se udsendelsen.

hilsen
Jens