Gode trafikanter i Tyskland i dårligt vejr~
Fra : Møller

Dato : 12-03-10 14:02

Er det ikke noget med, at nogle i gruppen altid fremhæver tyskernes
fremragende kørekultur i enhver henseende.
Det går da ellers ofte galt for dem bl.a i dag:
http://jp.dk/udland/europa/article2008006.ece

Man behøver ikke at lave en gega tråd ud af dette, blot se linket

//Møller

Fra : Møller

Dato : 12-03-10 14:10

Den Fri, 12 Mar 2010 13:02:10 +0000 skrev Møller:

> Er det ikke noget med, at nogle i gruppen altid fremhæver tyskernes
> fremragende kørekultur i enhver henseende. Det går da ellers ofte galt
> for dem bl.a i dag: http://jp.dk/udland/europa/article2008006.ece

også andre steder gav den tyske trafikkultur sig til kende.
http://www.ovb-online.de/nachrichten/bayern/zwoelf-verletzte-serienunfall-
niederbayern-meta-669625.html

med video og fler billeder:
http://kortlink.dk/bild/7k3c

//Møller

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-03-10 14:57

On 12 Mar 2010 13:02:10 GMT, Møller <eam@privat.dk> wrote:

> [...]
>http://jp.dk/udland/europa/article2008006.ece
>
>Man behøver ikke at lave en gega tråd ud af dette, blot se linket

Herrn Müller, du er fuld af fordomme.

Jeg har kørt tusinder og atter tusinder af kilometer på de tyske
autobahns, og er dybt imponeret.

Der køres ufatteligt hurtigt, og altid md god afstand. det kan godt
dreje sig om helt op til 5-10 meter, når der køres omkring 200 km/t.

Ligeledes er der en belægning på autobahn der gør, at selv om der
kommer en kraftig regnbyge, så er det umuligt at aquaplane.

Det har noget at gøre med, at det altid er utroligt vigtigt for en
tysker at være forrest.

Den eneste forklaring på dit link, og hvad man ser der er, at der må
være tale om udlændinge i transit.

Det er mig derfor fuldstændigt ubegribeligt, at stort set alle disse
nymodens tiltag som ABS, ESP ATP, DSB, WWW og hvad de ellers hedder,
netop stammer fra Tyskland.

Så dygtige som de er, burde disse ting være overflødige.

--

Venlig hilsen
Folmer