Hvordan "låser" man en ramme op ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-10 00:40

jeg har til mit helt eget brug lavet en lille side :
http://chokmah.dk/afilm.html
kønt er det ikke men det virker sådan da - jeg er en af de få der stadigt
bruger rammer slet og ret fordi det er nemt
og overskueligt - hvis man ellers lige husker at sætte et punktum eller et
bogstav bare noget inden i hver ramme der skal bruges
se nu er problemet at det glemte jeg - når man ser på siden så er der noget
info til venstre for oven en donors jpg OGSÅ under den
er der en tom usynlig ramme - som jeg egentligt havde tænkte mig at fylde ud
med nogen relevante jpg - men jeg kan sgu ikke
komme ind i den - nogen bud ?

for en go ordens skyld så er 98 % af det jeg laver efter what you seje is
what you gemt - jeg kan ikke kode men jeg kan trægge den ud
på et tekst dokument søge copy paste efter behov - lave det så bookmark for
det navn jeg gerne vil have den skal have
også kan jeg ikke mere ...

Venligst
BMM

Fra : Hamden Grimme

Dato : 13-03-10 01:12

On Sat, 13 Mar 2010 00:40:21 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>på et tekst dokument søge copy paste efter behov - lave det så bookmark for
>det navn jeg gerne vil have den skal have

Lad os slå fast: Du bruger *ikke* rammer!

Du har en tabel med tre kolonner og to rækker. Cellerne i kolonne tre
er tomme og det er vel dem du ikke kan komme ind i, som du skriver.

Og så har du en sand syndflod af overflødige tags. En håbløs rodebunke
at bygge videre på. Hvilket program bruger du? Det forekommer mig at
du slet ikke selv håndlaver koden og derfor ved du ikke hvor du skal
gå ind og skrive?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-03-10 02:05

Det her røber det:
span class="Apple-style-span"

Webkit!

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-10 19:48

Jens Peter Karlsen wrote:
> Det her røber det:
> span class="Apple-style-span"

???????????????????????????????

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-10 19:48

Hamden Grimme wrote:

> Lad os slå fast: Du bruger *ikke* rammer!

ok

> Du har en tabel med tre kolonner og to rækker.

yep

> Cellerne i kolonne tre
> er tomme og det er vel dem du ikke kan komme ind i, som du skriver.

netop

> Og så har du en sand syndflod af overflødige tags. En håbløs rodebunke
> at bygge videre på. Hvilket program bruger du?

kompozer

> Det forekommer mig at
> du slet ikke selv håndlaver koden og derfor ved du ikke hvor du skal
> gå ind og skrive?

præcist

Fra : Steffen Nørregaard

Dato : 13-03-10 10:49

Bo M. Mogensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> på et tekst dokument søge copy paste efter behov - lave det så bookmark for
> det navn jeg gerne vil have den skal have

wysiwyg editorer til websider har selvfølgelig deres berettigelse. Jeg har
tidligere brugt MS frontpage. Men det er mere editoren end dig der bestemmer
resultatet, og de er baseret på tabellayout, hvilket er på vej ud.
Den side du har, lader sig ikke genoprette. I dag skal sider laves med html og
layout med css. Gå til tutorials her på siden. Det er ikke så svært, selvom det
kræver lidt tid i begyndelsen.
Der er også mange gode råd at hente på http://hjemmesideskolen.dk
Som hjælpemiddel kan du benytte Stone webwriter eller Kompozer, der begge er
gratis og kan hentes på nettet.
Prøv! og når du så støder ind i et problem kan du spørge her i gruppen.
mvh
Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-03-10 15:02

Der findes måske nogen der gør men persontligt har jeg aldrig set en
hvor det ikke er et personligt valg hvordan man laver sit layout. Det
gælder også FP.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-10 19:52

Jens Peter Karlsen wrote:
> Der findes måske nogen der gør men persontligt har jeg aldrig set en
> hvor det ikke er et personligt valg hvordan man laver sit layout. Det
> gælder også FP.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

jeg må være dig svar skyldigt - jeg har det sådan bare det virker som jeg
vil have det til så er det ok

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-10 19:51

Steffen Nørregaard wrote:

> wysiwyg editorer til websider har selvfølgelig deres berettigelse.

utvilsomt kender den ikke ..

> [...]
> Som hjælpemiddel kan du benytte Stone webwriter eller Kompozer, der
> begge er gratis og kan hentes på nettet.

bruger kompozer

> Prøv! og når du så støder ind i et problem kan du spørge her i
> gruppen.

ok - men som det er nu så er rammen slet og ret låst foor good ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-10 20:13

Bo M. Mogensen wrote:
> jeg har til mit helt eget brug lavet en lille side :
> http://chokmah.dk/afilm.html
> kønt er det ikke men det virker sådan da - jeg er en af de få der
> stadigt bruger rammer slet og ret fordi det er nemt

HA DET LYKKEDES SGU
havde lidt svært ved at copy past med mussen
nå tryggede ctrl + ? ( det skulle have været v ) men det blev noget
andet nu har jeg smidt en stak kkkkkkkkkk er der over bare der er noget
så er det nemt nok at fylde resten ud :))))))))))))))

Mv.
BMM