Stafetten: Rap
Fra : J.Madsen

Dato : 10-03-10 19:07

Takker for stafetten og kaster mig ud i et emne jeg ved meget lidt om,
og som jeg altid har haft et noget anstrengt forhold til:
Rap

bortset fra M.C. Einar som jeg af og til genhører er der meget lidt jeg
kan forholde mig til, men jeg håber så at få udvidet min horisont på
dette punkt.

Her Einar med Arh der:

http://www.youtube.com/watch?v=ugKQvPJXC0Y

Jeppe

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-03-10 19:43

Den 10-03-2010 19:07, J.Madsen skrev:
> [...]
>
> bortset fra M.C. Einar som jeg af og til genhører er der meget lidt jeg
> kan forholde mig til, men jeg håber så at få udvidet min horisont på

Anden - Spild af tid med samples fra MC Einar
http://www.youtube.com/watch?v=xOdej0ZKMOc

Fra : Alfred Bovin

Dato : 11-03-10 09:46

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> wrote in message

> Anden - Spild af tid med samples fra MC Einar
> http://www.youtube.com/watch?v=xOdej0ZKMOc

Yrdk.. endnu en af de personer, jeg holder af at hade.
Magen til usjov, selvfed nar skal man lede længe efter, og det der forsøg på
musik er mindst 20 år for sent til bare at være en smule interessant.

Fortsat god dag. :)

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-03-10 21:07

On 10-03-2010 19:07, J.Madsen wrote:
> Takker for stafetten og kaster mig ud i et emne jeg ved meget lidt om,
> og som jeg altid har haft et noget anstrengt forhold til:
> Rap

Hva' med lidt russisk rap:

http://www.youtube.com/watch?v=LgMWbV8urrc

Henning.

----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-10 21:25

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hva' med lidt russisk rap:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=LgMWbV8urrc
>
> Henning.

Er du kommunist ?

Nu tror jeg lige vi skal have noget ægte amerikans rap-musik. Sangen starter
23 sekunder inde i klippet.

http://www.youtube.com/watch?v=_vGUCWAeX3U

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-10 21:28

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Er du kommunist ?

hvad er der nu galt i det ?

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-03-10 21:43

On 10-03-2010 21:25, Åge Halldorsson wrote:

> Er du kommunist ?

Med den vrikken er jeg hvad som helst...

Men hvis det støder nogen, hva' så med lidt kinesisk:

http://www.youtube.com/watch?v=djBLYQhKr3M

Henning.

----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-10 16:53

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Men hvis det støder nogen, hva' så med lidt kinesisk:

Støder nogen! - Hehe - Nu skal jeg edderbrøleme kaomme med noget der kan
støde nogen, så det batter noget.
Jeg har faktísk en enkelt rap-cd. Tro det eller ej. Det er ikke slager
det hele. Den rap-cd jeg har, er er dog med en meget alternativ type
rap-musik. Det skal gudene vide.
Sidst i 90-erne var der en rap-sanger som var ubetinget Danmarks mest kendte
og populære rapsanger. Man grinede meget af ham. Man kan vel sige at han
var rapmusikkens svar på "Kandis".'
Han sang nogle tekster der var udpræget specielle. Så tror jeg mildest talt
ikke jeg har overdrevet meget. Den plade han slog igennem med er faktisk
kendt af alle og enhver, selv den dag idag. selvom man måske slet ikke har
bidt mærke i hvem der rappede den. Man chokeredes bare over de
øhhhhhh........."sjove" tekster. Så her hos mig står den cd på hylden,
sammen med Kim Og Hallo og Hansi Hinterseer.
Hvad hed den plade så, som han slog igennem med? . Jo det var
selvfølgelig MÆ OG MI KADET, med L. Ron Harald:
http://www.youtube.com/watch?v=xUNrhJ4HaFI&feature=related´
Men han var nu mest kendt for tekster som gik en del under bæltestedet. Og
så i den grad. Hans gennembruds-cd hed "Pornogangster" og her hed sangene
bl.a.:
(Da han kun synger på jysk oversætter jeg lige sangenes tittel)

E Bonderæu Æ Løs (Bonderøven er løs)

Fuldstændich Wild (Fuldstændig vild)

Knep E Politi (Knæp politiet)
http://www.youtube.com/watch?v=qXvKTM8omCA&feature=related
Puch Maxi-sang
http://www.youtube.com/watch?v=SgjUz8AnrSQ&feature=related

Luder 1

Luder 2
E Fisseprofessor (Fisseprofessoren)

Luder 3
Harald Te Enkebal (Harald til enkebal)
Gips O Æ Lømmel (Gips på lømmelen)

Her er hans hjemmeside: http://www.lronharald.dk/

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-03-10 18:34

On 11-03-2010 16:53, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg har faktísk en enkelt rap-cd.
> http://www.youtube.com/watch?v=xUNrhJ4HaFI&feature=related´

Det er virkelig en rappper-cd der udvider ens horisont! Jeg er måløs.
Det er (F)urfolkets stemme der der taler!

Henning.

----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-03-10 21:21

meddelelsen news:4b9911ef$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> L. Ron Harald: - Men han var nu mest kendt for tekster som gik en del
> under bæltestedet.

og det gør 3 af "sangene" i sælrdeles høj grad. Godt nok er det en rap-cd,
men de her 3 numre, synes jeg ikke han rapper så meget i.

HOST HOST:

Bemærk der kommer 3 numre lige efter hinanden. Jeg tror disse 3 numre er
bandlyst i alle medier i Nordeuropa:

"Sangene er "Luder 1", "Luder 2" og "Luder 3"
http://www.youtube.com/watch?v=3Z_AjQggGKU&feature=PlayList&p=20AB77CFC141CE42&index=13&playnext=3&playnext_from=PL

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 10-03-10 21:22

"J.Madsen" <pjm@grumail.com> writes:

> bortset fra M.C. Einar som jeg af og til genhører er der meget lidt
> jeg kan forholde mig til, men jeg håber så at få udvidet min horisont
> på dette punkt.

Så lad os da få noget fra før der gik bling, Hummer & MTV Crips i
det. N.W.A. fra 1988 med bl.a. Ice Cube og Dr. Dre.

"Straight Outta Compton"

http://www.youtube.com/watch?v=-MrQtOoQRpc

--
Carl

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-03-10 23:08

J.Madsen skrev:

> [...]
>
> bortset fra M.C. Einar som jeg af og til genhører er der meget lidt jeg
> kan forholde mig til, men jeg håber så at få udvidet min horisont på

Som modgift til nostalgien får du noget lidt nyere fra Amerika:

Kid Cudi
http://www.youtube.com/watch?v=VrDfSZ_6f4U

Drake
http://www.youtube.com/watch?v=hB89ZrA-DNA

Drake, Kanye West, Lil Wayne, Eminem
http://www.youtube.com/watch?v=eDuRoPIOBjE

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-03-10 23:11

Mos Def - Auditorium:
http://www.youtube.com/watch?v=UT-hYXqTN38

Fra en udmærket plade han udsendte sidste år

Young Noble & Stic.Man - Runaway Slave:
http://www.youtube.com/watch?v=nyT8_mjac3M

Fra : Max

Dato : 10-03-10 23:28

Hej Jeppe

> Rap

Der er jeg på helt bar bund, det eneste RAP nummer jeg høre
med jævne mellemrum er B. B. King der laver
"Keep It Coming" sammen Heavy D fra CD'en "Deuces Wild",
men den kan jeg ikke finde på røret.

Men undvære B. B. King skal vi ikke

BB King - Paying The Cost To Be The Boss

http://www.youtube.com/watch?v=6HC94GVNftw

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 10-03-10 23:26

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> writes:

> Mos Def - Auditorium:
> http://www.youtube.com/watch?v=UT-hYXqTN38

Og her Mos Def sammen med Blues/rock bandet Black Keys fra albummet
BlakRoc:

http://www.youtube.com/watch?v=-vtWNDI_EOI

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-03-10 08:58

On 10-03-2010 19:07, J.Madsen wrote:
> Takker for stafetten og kaster mig ud i et emne jeg ved meget lidt om,
> og som jeg altid har haft et noget anstrengt forhold til:
> Rap

Ska' der rap'pes så er der ingen vej uden om Snoop Dogg.
Det første nummer er i øvrigt ganske godt.

http://www.youtube.com/watch?v=GyZXzwhVoa8

http://www.youtube.com/watch?v=ZwUyT1rDiPE

http://www.youtube.com/watch?v=D4jFTyyDRqk&feature=PlayList&p=2A61A5A53F5266F3&index=0&playnext=1

Spring det følgende over, for det er tunge sager!
Talesang er nu ikke af så ny oprindelse, som man vil gøre det til

Her "Natten" fra Arnold Schoenbergs sangcyklus "Pierrot lunaire" fra 1912.

http://www.youtube.com/watch?v=u6LyYdSQQAQ

Henning.

----------

Fra : Carl Drud

Dato : 11-03-10 17:24

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> writes:

> Ska' der rap'pes så er der ingen vej uden om Snoop Dogg.
> Det første nummer er i øvrigt ganske godt.

Ice Cube - The N**** Ya Love To Hate

http://www.youtube.com/watch?v=fY8aA6A_hC4

Fra Spike Lee filmen Do the Right Thing fra 1989:
Public Enemy - Fight The Power

http://www.youtube.com/watch?v=2WHe5fxS3dA

--
Carl

Fra : Alfred Bovin

Dato : 12-03-10 00:26

"J.Madsen" <pjm@grumail.com> wrote in message
> Takker for stafetten og kaster mig ud i et emne jeg ved meget lidt om, og
> som jeg altid har haft et noget anstrengt forhold til:
> Rap

Nu er jeg på ingen måde en rap-mand (eller en rap mand for den sags skyld),
men følgende nummer har altid tiltalt mig en smule.

Busdriver - Imaginary places
http://www.youtube.com/watch?v=mTFMPS75t2c

Måske er det p.g.a kombinationen af det høje tempo og det interessante brug
af Bach-temaet.

Fra : J.Madsen

Dato : 12-03-10 01:43

Alfred Bovin wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=mTFMPS75t2c
>
> Måske er det p.g.a kombinationen af det høje tempo og det interessante brug

Ja, jeg kommer næppe nogensinde til at kaste mange penge efter denne
genre, men nummeret er ganske interessant og jeg kvitterer med stafetten.

Mvh
Jeppe

Fra : Alfred Bovin

Dato : 13-03-10 02:15

> Ja, jeg kommer næppe nogensinde til at kaste mange penge efter denne
> genre, men nummeret er ganske interessant og jeg kvitterer med stafetten.

Tak for det. Jeg vil lige tænke mig om ang., hvad jeg skal finde på. Jeg
vender tilbage i morgen!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-03-10 09:55

"J.Madsen" <pjm@grumail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, jeg kommer næppe nogensinde til at kaste mange penge efter denne
> genre,

Nej, jeg har f.eks også kun kastet penge efter L Ron Harald.

Hilsen Åge

Fra : J.Madsen

Dato : 13-03-10 17:30

Åge Halldorsson wrote:

> "J.Madsen" <pjm@grumail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, jeg har f.eks også kun kastet penge efter L Ron Harald.
>
> Hilsen Åge
Tjah, men det har vel mere karakter af socialhjælp?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-03-10 10:21

"J.Madsen" <pjm@grumail.com> skrev i meddelelsen

> Her Einar med Arh der:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ugKQvPJXC0Y
>
> Jeppe

Den vanvittige sanger / shovvært / guide / dyrepasser - og jeg ved snart
ikke hvad "BINDY" kan også rappe. Hun er mere towlig end sin far var. Hun er
ikke til at stopppe kajen på, når hun er i tv. Hun kværner løs og overtager
det hele.

http://www.youtube.com/watch?v=S_XLSQ6EdZE&feature=related

Hilsen Åge