/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Ny motor
Fra : Per Christiansen


Dato : 10-03-10 19:40

Hej
bliver et bravo3 drev kølet af kølvandet som går igennem
benet.

Det er fordi den nye motor skal have en gennemføring monteret i bunden af
bådet for at få nok vand ind.

Eller skal jeg have et testykke på så den også hiver lidt vand igennem
benet.

Per.



 
 
Leon Hulstrøm (10-03-2010)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 10-03-10 21:27


"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:4b97e774$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> bliver et bravo3 drev kølet af kølvandet som går igennem
> benet.
>
> Det er fordi den nye motor skal have en gennemføring monteret i bunden af
> bådet for at få nok vand ind.
>
> Eller skal jeg have et testykke på så den også hiver lidt vand igennem
> benet.

Det er noget skidt, for Bravo 3 er det drev der bliver varmest. Under
varmere himmelstrøg monterer de ofte ekstra drev-køler på Bravo 3.
Nogle kan klarer den med et "Drive shower" og andre monterer en seperat
pumpe som køler drevet alene.
Bravo 3 tåler heller ikke hastigheder over 70miles i længden

/Leon



Per Christiansen (10-03-2010)
Kommentar
Fra : Per Christiansen


Dato : 10-03-10 21:39


"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
news:4b9800a4$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b97e774$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej
>> bliver et bravo3 drev kølet af kølvandet som går igennem
>> benet.
>>
>> Det er fordi den nye motor skal have en gennemføring monteret i bunden af
>> bådet for at få nok vand ind.
>>
>> Eller skal jeg have et testykke på så den også hiver lidt vand igennem
>> benet.
>
> Det er noget skidt, for Bravo 3 er det drev der bliver varmest. Under
> varmere himmelstrøg monterer de ofte ekstra drev-køler på Bravo 3.
> Nogle kan klarer den med et "Drive shower" og andre monterer en seperat
> pumpe som køler drevet alene.
> Bravo 3 tåler heller ikke hastigheder over 70miles i længden
>
> /Leon
>

Ok dvs at jeg skal have noget vand igennem drevet, er det nok hvis jeg
sætter et testykke på så den suger begge steder



Leon Hulstrøm (11-03-2010)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 11-03-10 06:23


> Ok dvs at jeg skal have noget vand igennem drevet, er det nok hvis jeg
> sætter et testykke på så den suger begge steder

Nej for den suger bare derfra hvor hullet er størst eller nærmest.

/Leon



Per Christiansen (11-03-2010)
Kommentar
Fra : Per Christiansen


Dato : 11-03-10 18:13


"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
news:4b987e1e$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Ok dvs at jeg skal have noget vand igennem drevet, er det nok hvis jeg
>> sætter et testykke på så den suger begge steder
>
> Nej for den suger bare derfra hvor hullet er størst eller nærmest.
>
> /Leon
>

Ok
dieselmotoren som er en 220hk mercruiser 6 række
Skal have en vandtilførsel igennem bund eller drev på minimum 150L i min kan
det ske igennem et bravo 3 drev



Leon Hulstrøm (11-03-2010)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 11-03-10 23:06

> dieselmotoren som er en 220hk mercruiser 6 række
> Skal have en vandtilførsel igennem bund eller drev på minimum 150L i min
> kan det ske igennem et bravo 3 drev

B3 med duo-prop ??
Skal du have udstødning igennem drevet igen ??
Du havde en v8 350cui i før ??

/Leon



Leon Hulstrøm (11-03-2010)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 11-03-10 23:43


"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
news:4b996928$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> dieselmotoren som er en 220hk mercruiser 6 række
>> Skal have en vandtilførsel igennem bund eller drev på minimum 150L i min
>> kan det ske igennem et bravo 3 drev
>
> B3 med duo-prop ??
> Skal du have udstødning igennem drevet igen ??
> Du havde en v8 350cui i før ??
>
> /Leon

Jeg ledte lige efter biblen, men den er desværre nok røget med da jeg solgte
båden. Så jeg ved ikke lige hvormeget et B3 drev kan flowe :-/

Men hvis du har impellen og remhjul fra den gamle motor og den nye vandpumpe
med impell og remhjul, så er det jo simpel matematik.
Uanset hvad, så slipper du ikke for at der skal en del vand igennem drevet,
ellers brænder det ret hurtigt af.

/Leon
Som er glad for nu, at have fast skrueaksel pga billig vedligeholdelse
og forsikring.




Per Christiansen (12-03-2010)
Kommentar
Fra : Per Christiansen


Dato : 12-03-10 17:03


"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
news:4b996928$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> dieselmotoren som er en 220hk mercruiser 6 række
>> Skal have en vandtilførsel igennem bund eller drev på minimum 150L i min
>> kan det ske igennem et bravo 3 drev
>
> B3 med duo-prop ??
> Skal du have udstødning igennem drevet igen ??
> Du havde en v8 350cui i før ??
>
> /Leon
>

Nej der skal ikke udstødning igennem drevet.

Det var en 7,4 mpi 310hk 454 cui som lå i.



Leon Hulstrøm (12-03-2010)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 12-03-10 23:25

> Nej der skal ikke udstødning igennem drevet.
>
> Det var en 7,4 mpi 310hk 454 cui som lå i.

Nå men så er svaret jo ret let, for hvis du har kunne køle en V8 Big Block
igennem drevet, så er en moderne række 6 diesel en smal sag.

Bare du ikke går hen og keder dig med båden, for der er en verden til
forskel i topfart, optræk og så det positive driftøkonomi.

/Leon



Per Christiansen (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Per Christiansen


Dato : 14-03-10 11:10


"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
news:4b9abf4b$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Nej der skal ikke udstødning igennem drevet.
>>
>> Det var en 7,4 mpi 310hk 454 cui som lå i.
>
> Nå men så er svaret jo ret let, for hvis du har kunne køle en V8 Big Block
> igennem drevet, så er en moderne række 6 diesel en smal sag.
>
> Bare du ikke går hen og keder dig med båden, for der er en verden til
> forskel i topfart, optræk og så det positive driftøkonomi.
>
> /Leon
>
>

Det var lige de ord jeg kunne lide at høre.

Og ja det bliver noget helt andet men det kan min pengepung godt lide.

Men det er jo ikke kun motoren der bliver kølet der er en intercooler på den
..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste