Ny motor
Fra : Per Christiansen

Dato : 10-03-10 19:40

Hej
bliver et bravo3 drev kølet af kølvandet som går igennem
benet.

Det er fordi den nye motor skal have en gennemføring monteret i bunden af
bådet for at få nok vand ind.

Eller skal jeg have et testykke på så den også hiver lidt vand igennem
benet.

Per.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 10-03-10 21:27

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bådet for at få nok vand ind.
>
> Eller skal jeg have et testykke på så den også hiver lidt vand igennem

Det er noget skidt, for Bravo 3 er det drev der bliver varmest. Under
varmere himmelstrøg monterer de ofte ekstra drev-køler på Bravo 3.
Nogle kan klarer den med et "Drive shower" og andre monterer en seperat
pumpe som køler drevet alene.
Bravo 3 tåler heller ikke hastigheder over 70miles i længden

/Leon

Fra : Per Christiansen

Dato : 10-03-10 21:39

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pumpe som køler drevet alene.
> Bravo 3 tåler heller ikke hastigheder over 70miles i længden

Ok dvs at jeg skal have noget vand igennem drevet, er det nok hvis jeg
sætter et testykke på så den suger begge steder

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 11-03-10 06:23

> Ok dvs at jeg skal have noget vand igennem drevet, er det nok hvis jeg
> sætter et testykke på så den suger begge steder

Nej for den suger bare derfra hvor hullet er størst eller nærmest.

/Leon

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-03-10 18:13

> Nej for den suger bare derfra hvor hullet er størst eller nærmest.
>
> /Leon

Ok
dieselmotoren som er en 220hk mercruiser 6 række
Skal have en vandtilførsel igennem bund eller drev på minimum 150L i min kan
det ske igennem et bravo 3 drev

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 11-03-10 23:06

> dieselmotoren som er en 220hk mercruiser 6 række
> Skal have en vandtilførsel igennem bund eller drev på minimum 150L i min
> kan det ske igennem et bravo 3 drev

B3 med duo-prop ??
Skal du have udstødning igennem drevet igen ??
Du havde en v8 350cui i før ??

/Leon

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 11-03-10 23:43

> B3 med duo-prop ??
> Skal du have udstødning igennem drevet igen ??
> Du havde en v8 350cui i før ??
>
> /Leon

Jeg ledte lige efter biblen, men den er desværre nok røget med da jeg solgte
båden. Så jeg ved ikke lige hvormeget et B3 drev kan flowe :-/

Men hvis du har impellen og remhjul fra den gamle motor og den nye vandpumpe
med impell og remhjul, så er det jo simpel matematik.
Uanset hvad, så slipper du ikke for at der skal en del vand igennem drevet,
ellers brænder det ret hurtigt af.

/Leon
Som er glad for nu, at have fast skrueaksel pga billig vedligeholdelse
og forsikring.

Fra : Per Christiansen

Dato : 12-03-10 17:03

> B3 med duo-prop ??
> Skal du have udstødning igennem drevet igen ??
> Du havde en v8 350cui i før ??
>
> /Leon

Nej der skal ikke udstødning igennem drevet.

Det var en 7,4 mpi 310hk 454 cui som lå i.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 12-03-10 23:25

> Nej der skal ikke udstødning igennem drevet.
>
> Det var en 7,4 mpi 310hk 454 cui som lå i.

Nå men så er svaret jo ret let, for hvis du har kunne køle en V8 Big Block
igennem drevet, så er en moderne række 6 diesel en smal sag.

Bare du ikke går hen og keder dig med båden, for der er en verden til
forskel i topfart, optræk og så det positive driftøkonomi.

/Leon

Fra : Per Christiansen

Dato : 14-03-10 11:10

> [...]
>
> Bare du ikke går hen og keder dig med båden, for der er en verden til
> forskel i topfart, optræk og så det positive driftøkonomi.

Det var lige de ord jeg kunne lide at høre.

Og ja det bliver noget helt andet men det kan min pengepung godt lide.

Men det er jo ikke kun motoren der bliver kølet der er en intercooler på den
..