Lakrens.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-03-10 13:15

Nu er det snart tid.

Den sorte skønhed har tillagt sig de sædvanlige grå vinternuancer.

De skal naturligvis væk, og jeg vil derfor gerne vejledes i retning af
det absolut bedste lakrenseprodukt.

Der er kun to betingelser.

Det skal selvfølgeligt være effektivt, og så skal det være til at
arbejde med, idet jeg har planer om at lade min hushjælp, Manuella,
fikse det i år.

PS.:

Min tyske au-pair, Alzheimer, har jeg sendt hjem. Han gik og ryddede
op, så jeg ikke kunne finde mine ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-10 13:28

> De skal naturligvis væk, og jeg vil derfor gerne vejledes i retning af
> det absolut bedste lakrenseprodukt.

http://www.sonax.dk/pdf/MOTOR-laktest.pdf

Så sonax eller fdm's eget "bilpleje" kunne være gode bud.

Sonax er dyrest og testvinder - måske pris og kvalitet følges ?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 17:26

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> http://www.sonax.dk/pdf/MOTOR-laktest.pdf
> Så sonax eller fdm's eget "bilpleje" kunne være gode bud.
> Sonax er dyrest og testvinder - måske pris og kvalitet følges ?

Motor no. 4 i 2002 ???

Jeg checkede det sidste år og Hagman nano havde vundet den seneste test.
Derfor skiftede jeg fra Sonax til Hagman, og jeg har fået en del drøje hug a
blandt andre Eque for min entusiasme for dette nye vidundermiddel. Fakta er,
at Hagman rykker for vildt

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-03-10 21:07

On Wed, 10 Mar 2010 17:26:15 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>blandt andre Eque for min entusiasme for dette nye vidundermiddel. Fakta er,

Har de også decideret lakrens i sortimentet?

--

Venlig hilsen
folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 22:07

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Har de også decideret lakrens i sortimentet?

Nu er du jo bilentusiast, hvorfor man må formode, at du regelmæssigt har
holdt din bils lak rimelig vedlige. Af den grund bør den kombinerede lakrens
og polish i een arbejdsgang være okay for dig. Dét er den for mig :)

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-10 21:09

> Motor no. 4 i 2002 ???

Nogen gange går det lidt stærkt - kunne huske at FDM havde offenliggjort en
test fornyligt og fandt så ovenstående - fik ikke lige set datoen ...

Og på det "nye" fdm.dk kan jeg ikke finde testen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-10 17:44

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor skiftede jeg fra Sonax til Hagman, og jeg har fået en del drøje hug
> a blandt andre Eque for min entusiasme for dette nye vidundermiddel. Fakta
> er, at Hagman rykker for vildt

Vildt men ikke nok.
Jeg sprang også på denne Sonax-trend efter jeg havde læst
diverse tests og positive omtaler i bladende, men efter flere
skuffelser gik jeg tilbage til TurtleWax.

2 gange var jeg ude for, Sonax ikke lod sig polere HELT ud.
Den efterlod sig nogle fedtede, nærmest 'massive' områder, som man med møje
og besvær
næsten ikke kunne polere ud. Jeg havde ellers både investeret i en 2'er og
en 1'er for
optimal pleje først på sæssonen.

Nu er mit foretrukne mærke igen TurtleWax da det dufter bedre,
er nemmere at polere ind/ud, og har ikke samme tendens til at
efterlade en næsten fedtet hinde som Sonax. Holdbarheden
er nok den samme, men Turtlen er bare så meget nemmere at
ha' med at gøre og er ikke sol/temperaturafhængig som Sonax
fornemmes at være.
Slutteligt fornemmer jeg, TurtleWax bibeholder bilens røde farve
i længere tid, uden den blir' kedelig grå som med Sonax.

Men ok, det skal siges bilen også har fået sin egen lukkede
velventilerede garage siden.,o) men polerearbejdet har haft
samme 'vilkår' undervejs.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-03-10 19:05

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> Vildt men ikke nok.
> Jeg sprang også på denne Sonax-trend...

Jég "taler" ikke om Sonax...
<rolling.eyes>

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-10 21:37

>">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> Jég "taler" ikke om Sonax...
> <rolling.eyes>

Whatever. Een nævnte Sonax
og jeg ville blot advare og istedet
anbefale TurtleWax som aldrig har
været 'drilsk'.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-03-10 13:30

folmer@rasmussen.dk kom med følgende:
> [...]
>
> Det skal selvfølgeligt være effektivt, og så skal det være til at
> arbejde med, idet jeg har planer om at lade min hushjælp, Manuella,

Rystepudser!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-03-10 14:22

On Wed, 10 Mar 2010 13:29:55 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk kom med følgende:

>Rystepudser!?

>--

Næh nej, men jeg fandt et apparat i konens sengebordsskuffe, ved en
tilfældihed, forleden dag. Det ser ud til at kunne bruges.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leif

Dato : 10-03-10 19:49

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen news:m47fp5hmbi8603pu06aecpqrpshg4f4ms9@4ax.com...

> Næh nej, men jeg fandt et apparat i konens sengebordsskuffe, ved en
> tilfældihed, forleden dag. Det ser ud til at kunne bruges.

> [...]

Så kommer det nok til at tage lang tid - den slags plejer at blive skyllet
over med jævne mellemrum....

Apropos landmænd husker I nok historien hvis pointe er:

Hvis jeg kan så kommer jeg ikke, hvis jeg ikke kan så kommer jeg..............

Mvh, Leif

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-03-10 03:26

Leif frembragte:
> [...]
>
> Apropos landmænd husker I nok historien hvis pointe er:
>
> Hvis jeg kan så kommer jeg ikke, hvis jeg ikke kan så kommer

"Kommer de kommer de ikke og kommer de ikke kommer de..."

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-03-10 03:27

folmer@rasmussen.dk:

> Næh nej, men jeg fandt et apparat i konens sengebordsskuffe, ved en
> tilfældihed, forleden dag. Det ser ud til at kunne bruges.

Tilpas oppe i årene behøver man vel ikke engang at starte den!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Møller

Dato : 10-03-10 13:50

Den Wed, 10 Mar 2010 13:29:55 +0100 skrev Hans Paulin (6310):

> Rystepudser!?

Med korn 80!

//Møller

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-03-10 14:24

On 10 Mar 2010 12:49:43 GMT, Møller <eam@privat.dk> wrote:

>Med korn 80!

>--

Herrn Müller, jeg er ikke landmand, og skal derfor ikke så.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad det har med lakrensning at gøre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 10-03-10 16:49

Den Wed, 10 Mar 2010 14:24:17 +0100 skrev folmer:

> Herrn Müller, jeg er ikke landmand,

Ikke det? hvad er så din undskyldning

> og skal derfor ikke så.

Man høster som man sår )

> Jeg forstår ikke rigtigt hvad det har med lakrensning at gøre.

Så brug noget grov ventilslibepaste, i mangel af sædekorn,

For der skal vel mere end alm. knofedt til at rense limoen efter denne
vinter

//Møller

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-03-10 11:35

Hej

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal selvfølgeligt være effektivt, og så skal det være til at
> arbejde med, idet jeg har planer om at lade min hushjælp, Manuella,
> fikse det i år.

Så syntes jeg du skulle ringe efter Paul:
http://www.youtube.com/watch?v=fyqiRiy_BEU

Jeg bruger selv Zymöl produkterne fordi det er nemt at arbejde med, giver et
rigtig flot resultat og holder særdeles længe...

Deres nyeste Cleaner Wax (2-1), for meget gode anmeldelser på nettet, men
har dog aldrig selv prøvet den...

Mvh
Hans