Skift af nærlys pærer på en smart fortwo .~
Fra : Anders Majland

Dato : 09-03-10 19:30

Hustandens primære bil er en citroen c5. En ganske rummelig bil, men der er
ikke blevet plads til at men med handske str 10 kan få en hånd ned og skifte
en nærlys pære. Så det er en operation jeg må overlade til folk med sergant
fingre (dem der altid kan finde snavs i umulige hjørner) og/eller tynde
håndled. Plejer at være yngste lærling på et citroen værksted, men sidst
overlod jeg det til en studerende der selv har en C5 og for lidt mønt lod
sine arme skære til blods (Osram Light@Day - so far 10000km). De andre pære
har hidtil holdt ~20000km
(Og opdagede i mandags at der var gået en pos lys pære - Den er endnu mere
umuligt. Jeg kan end ikke nå den med spidsen af en finger)

Da jeg imorges opdagede at der var gået en nærlys pære på smarten frygtede
jeg lidt at var ligeså besværligt. Men nej det var helt ligetil og begge
pærer skiftet på 10min. Og det endda uden at skære mig selv til blods eller
få særligt beskidte fingre (og det var fra frontklappen/inspektionslemmen -
havde jeg vasket den først havde det heller ikke været et issue)

Det var Philips H7 der holdt knapt 11måneder og 21000km

Nu er der så kommet Osram Ultra Life i - pga deres 3års garanti .... (Købt
hos THansen - de ligger jo næsten lige så tæt som pizzaria'erne)

/A