Dagens oplevelser
Fra : Steen

Dato : 09-03-10 14:41

Jeg har altid været fascineret af Alfa, og da jeg alligevel skulle ud og
prøvekøre et par biler, kunne jeg da lige prøve denne
http://bit.ly/dec2Cc

Yderst labert interiør, og man sad som støbt i de specialfremstillede
lædersæder. Jeg kunne næsten ikke vente med at få sat nøglen i bæstet -
og det skulle jeg måske have gjort, ved nærmere eftertanke.
Kæmpeskuffelse, alle drengedrømmende og illusionerne røg.
Den kører fandme som en radiobil - og motorkraft var der heller ikke
meget af.

Som foreslået herinde, gik jeg over på den anden side af gaden, og
prøvede en 2002 Toyota Avensis 1,8 VVT-i Terra
Der var sgu' da plads til armbevægelser, og trådte man hårdt nok på
speederen, kunne skrumlet faktisk også rubbe sig lidt.

Bare for variationens skyld fandt jeg en 2005 Hyundai Elantra 1,6 GLS.
Fin lille bil, med tryk på "lille". Den kørte såmænd udmærket, men ikke
noget der fik det helt store smil frem på læberne

Prismæssigt ligger de alle ret tæt, så jeg er nok mest til Toyota

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-10 15:37

Steen skriver:

> Prismæssigt ligger de alle ret tæt, så jeg er nok mest til Toyota

Ganske problemfri bil - omend den er ganske kedelig.

Klaus

Fra : Steen

Dato : 09-03-10 22:03

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Steen skriver:

> Ganske problemfri bil - omend den er ganske kedelig.

Alternativer modtages gerne - så'n ca. til 70-85 af de lange

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-10 22:18

Steen skriver:

> Alternativer modtages gerne - så'n ca. til 70-85 af de lange

Hvad prioriterer du?

Du startede ud med BMW. Det kan jeg godt forstå, det er lækre biler,
det næste du kiggede på var en Hyundai Elantra - som er en helt anden
boldgade.

En "yoda" er ganske anonym, men noget af det mest driftsikre du kan
købe til menneskepenge. Og kan du acceptere den mindre plads som en
Elantra tilbyder kan du også leve med en Corolla.

Klaus

Fra : Steen

Dato : 09-03-10 22:41

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Steen skriver:

> Hvad prioriterer du?

Først og fremmest stabilitet. Den skal starte hver dag, uden jeg skal
ligge og skrue i den. Dernæst må den jo gerne være lidt sjov at køre i,
og der skal være plads til 2 voksne + 2 børn.

> Du startede ud med BMW.

Det var nok bare en drøm...d'sværre

> det næste du kiggede på var en Hyundai Elantra - som er en helt anden
> boldgade.

Jeps, har prøvet en 2005 i dag. Fin bil, men lige lille nok

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-10 22:47

Steen skriver:

> Først og fremmest stabilitet. Den skal starte hver dag, uden jeg skal
> ligge og skrue i den.

Dermed siger du jo Toyota.

> Dernæst må den jo gerne være lidt sjov at køre i,
> og der skal være plads til 2 voksne + 2 børn.

Det er der også i en Golf, spørgsmålet er jo også om du finder plads
nok i en Golf. Der er lige så meget plads som i en BMW 3-serie, men
ikke nær den samme "køresjov" som i BMW'en.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 07:44

> Alternativer modtages gerne - så'n ca. til 70-85 af de lange

Spam alarm ;) http://www.dba.dk/lexus-is200-4-doers-99-km/id-64925790/ Du
skal godtnok en anelse højere op, men den er så tilgængæld væsentlig
sjovere;)
Pladsen er rimmelig, det kniber dog med fire unger;) Se evt seneste nummer
af Motor, hvor de mener den er meget bedre end Bmv og at den er ved at blive
en klasiker.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4930 (20100309) __________

http://www.eset.com

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 17:21

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen

> Spam alarm ;) http://www.dba.dk/lexus-is200-4-doers-99-km/id-64925790/ Du

Men for mange km, IMO...

Fra : TDN

Dato : 10-03-10 18:22

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen

> Men for mange km, IMO...

Hvorfor det, Toyota er netop kendt for deres motorer ikke er til at slide
op, min Toyota har nu gået 353 tkm, og motoren spinner som den dag de forlod
fabrikken. Vi snakker jo ikke Alfa eller sådan noget nu

Mvh
Thomas

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 18:58

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor det

Ja, fordi der er tale om en peppet maskine og ikke noget
stanglakridsagtigt...

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 19:03

> Ja, fordi der er tale om en peppet maskine og ikke noget
> stanglakridsagtigt...

Arr 155hk til en 2,0 6 cylindret, er da ikke ligefrem hårdtpumpet;)
Men ja det er da en del km, selv om de hverken er til at se eller mærke.
Skal der en til med færrer km er prisen også en HELT anden. Sådan hænger
tingene jo ofte sammen.
Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4931 (20100310) __________

http://www.eset.com

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 19:11

> Arr 155hk til en 2,0 6 cylindret, er da ikke ligefrem hårdtpumpet;)
> Men ja det er da en del km, selv om de hverken er til at se eller mærke.

Jeg ved det ikke (til at se eller mærke) - har ikke ejet en Lexus, men det
ku da godt være en mulighed engang...

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 19:20

> Jeg ved det ikke (til at se eller mærke) - har ikke ejet en Lexus, men det
> ku da godt være en mulighed engang...

Det er også kanont;) så prøv du roligt det.
Har luret lidt på en Zafira OPC med 150kkm på klokken, kender du noget til
sådan en, omkring holdbarhed osv.
Eller andre containere med min. 6 pladser, og gerne en man har lyst til at
kører i.
Fire børn er sgu bare en for meget, når man skal have bil.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 19:27

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen news:4b97e2ce$0$285

> Det er også kanont;) så prøv du roligt det.

Ja, det skulle i givet fald være en Lexus GS 450h

> Har luret lidt på en Zafira OPC med 150kkm på klokken, kender du noget til
> sådan en, omkring holdbarhed osv.

Jeg så på såan een, da jeg valgte min Seat Leon, fordi OPC-serien er lige i
øjet IMO. imidlertid var den relativ dyr med det udstyr, jég ville ha

> Eller andre containere med min. 6 pladser, og gerne en man har lyst til at
> kører i. Fire børn er sgu bare en for meget, når man skal have bil.

Nej, jeg har ingen forslag til det. Hvis jeg havde så mange unger, købte jeg
en Chevy 10 personers med en V8 diesel eller en Volkswagen Multivan TDI med
den ganzen Mollevitten. Du bliver verdens bedste far med denne:
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Multivan-2,5-3d.-TDi-130-Highline-aut._ID570639.htm

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 19:36

> [...]
> jeg en Chevy 10 personers med en V8 diesel eller en Volkswagen Multivan
> TDI med den ganzen Mollevitten. Du bliver verdens bedste far med denne:

Ved ikke om jeg bliver en bedre far, men helt klart en noget fatigere far;)
Er noget over mit budget, og egentlig også temmelig langt fra hvad jeg kunne
tænke mig at kører i.
Vil helt klart hellere have en Corrola Verso 2,2 d4d men den er også lige
dyr nok endnu.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-10 19:49

> Er noget over mit budget, og egentlig også temmelig langt fra hvad jeg
> kunne tænke mig at kører i.
> Vil helt klart hellere have en Corrola Verso 2,2 d4d men den er også lige
> dyr nok endnu.

Der er ingen sammenligning mellem de to. Multivan'en har oceaner af plads,
sammenlignet med en 'Rollo Verso, som er lige trang nok, hvis man er mere
end 5 personer.

> signature database 4931 (20100310) __________

Ingen virus, men til gengæld SPAM, fordi "nogle" er for nærrige...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 22:45

> Der er ingen sammenligning mellem de to. Multivan'en har oceaner af plads,
> sammenlignet med en 'Rollo Verso, som er lige trang nok, hvis man er mere
> end 5 personer.

Jep derfor siger jeg jo også at jeg ikke vil have en stor kasse, hellere
side lidt trangt, og der så er lidt under hjælmen.
Min erfaring siger mig, at uanset størrelse og plads, mangler kvinderne
plads når der skal pakkes.
Så hun har (næsten) lært at vende alle ting en ekstra gang inden det
pakkes. ) 9 dage på en mc med telt und alles, sætter lidt begrænsninger for
hvad der er nødvendigt;)

Fra : TDN

Dato : 10-03-10 19:06

> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, fordi der er tale om en peppet maskine og ikke noget
> stanglakridsagtigt...

Lol

2.0 R6, 140 hk 181 Nm 190 km/t og 10,0 til 100 km/t, der er vist ikke meget
pep der

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 19:12

> Lol
>
> 2.0 R6, 140 hk 181 Nm 190 km/t og 10,0 til 100 km/t, der er vist ikke
> meget pep der
>
> Mvh
> Thomas

Hej ved ikke helt hvor du har de data fra?
Den har 155hk 0-100 9,2 topfart ved jeg ikke helt hvad er men den går i
begrænseren i 6. gear(har haft mange biler og mcer men ALDRIG før en der er
trukket på begrænseren i topgear) der viser den 222kmt

Motoren er forøverigt også en gammel Supra motor der er droslet ned, mener
da ikke de
havde de storer problemer med at holde til 3.0 og bi turbo?
Det var da en meget yndet tunnings motor i mine unge dage, med så vidt jeg
husker oppe omkring 6-800hk.
Der fåes original TTE kompressor kit til ca 250hk, der hører man heller ikke
om problemer med stabiliteten.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 19:14

> Hej ved ikke helt hvor du har de data fra?
> Den har 155hk

Ka' I blive enige?

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 19:22

> Ka' I blive enige?

Niks kun hvis han giver sig ha ha

Fra : TDN

Dato : 10-03-10 20:13

> [...]
> begrænseren i 6. gear(har haft mange biler og mcer men ALDRIG før en der
> er trukket på begrænseren i topgear) der viser den 222kmt

Det var fra Bilrevyen 1999, jeg kan godt se at i 2000 bilrevyen er det 155
hk 195Nm 215 km/t og 9,5 sek. Beklager

Mvh
Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-10 11:47

> Hvorfor det, Toyota er netop kendt for deres motorer ikke er til at slide
> op, min Toyota har nu gået 353 tkm, og motoren spinner som den dag de
> forlod fabrikken. Vi snakker jo ikke Alfa eller sådan noget nu

Hvad kan man forvente af en motor ?

Engang sagde man 200.000km men det klarer de fleste motorer da vist uden
problemer ?

Havde engang en mazda 2,2 der havde gået 350.000km da vi solgte den. Den
havde fået skiftet nogle hydraliske ventilløftere men brugte ikke olie

Men kender også en hvis carina 2,0 var slidt op efter 450.000km med et stort
olieforbrug. Bilen havde været brugt til at pendle 60-70000km/årligt på
landevej med "blød hat"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-03-10 18:56

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har altid været fascineret af Alfa

Jeg har gennem tiden haft nogle stykker...

> Kæmpeskuffelse, alle drengedrømmende og illusionerne røg.
> Den kører fandme som en radiobil - og motorkraft var der heller ikke
> meget af.

Så find een med den rette motor, istedet for den mindste skodmodel !

> [...]
> Der var sgu' da plads til armbevægelser, og trådte man hårdt nok på
> speederen, kunne skrumlet faktisk også rubbe sig lidt.

En spand IMO. De gange kundebilen har været en Avensis, har jeg været
skuffet :)

> Bare for variationens skyld fandt jeg en 2005 Hyundai Elantra 1,6 GLS.
> Fin lille bil, med tryk på "lille". Den kørte såmænd udmærket, men ikke
> noget der fik det helt store smil frem på læberne

OK

> Prismæssigt ligger de alle ret tæt, så jeg er nok mest til Toyota

Ja, "fartpilot" er jo åbenbart med i prisen

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-03-10 12:09

On 9 Mar., 14:40, ist...@gmail.com (Steen) wrote:
> [...]
> meget af.
>
> Som foresl et herinde, gik jeg over p den anden side af gaden, og
> pr vede en 2002 Toyota Avensis 1,8 VVT-i Terra
> Der var sgu' da plads til armbev gelser, og tr dte man h rdt nok p
> speederen, kunne skrumlet faktisk ogs rubbe sig lidt.
>
> Bare for variationens skyld fandt jeg en 2005 Hyundai Elantra 1,6 GLS.
> Fin lille bil, med tryk p "lille". Den k rte s m nd udm rket, men ikke
> noget der fik det helt store smil frem p l berne
>
> Prism ssigt ligger de alle ret t t, s jeg er nok mest til Toyota

Toyota laver nogle motorer, der giver indtryk af villighed. Bare
kedeligt at noget af dette indtryk skyldes ved et støjniveau, der
ligger over hvad jeg gider høre på i længden. Alfaen er i realiteten
nok ikke langsommere, bare mere civiliseret...

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-03-10 20:16

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Alfaen er i realiteten nok ikke langsommere, bare mere civiliseret...

De har samme accelerationstid fra 0-100 km/t, men sikkert ikke samme
omdrejningstal for max moment og hk. Køres Alfa'en forkert ift. dét, opleves
den langsommere

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-10 22:19

> [...]

> ligger over hvad jeg gider høre på i længden. Alfaen er i realiteten
> nok ikke langsommere, bare mere civiliseret...

Taler vi boxermotoren, så er det masser af omdrejninger (lavgearet), og
tørstig.
Den har dog et fint moment..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-03-10 10:33

Efter mange tanker skrev Steen:
> [...]
> noget der fik det helt store smil frem på læberne
>
> Prismæssigt ligger de alle ret tæt, så jeg er nok mest til Toyota

Go' idé!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Elwarth

Dato : 10-03-10 17:54

> Go' idé!

Ja, men 1,8 VVTi årg. 2002.... tjek lige om med forhandleren, om den bruger
olie.

Mvh
Morten
1,8 VVT-i 2001, 0,75-1,0 liter olie pr. 1000 km

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 18:02

"Elwarth" <elwarth@kattensgivskudnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Mvh
> Morten
> 1,8 VVT-i 2001, 0,75-1,0 liter olie pr. 1000 km

HVAD - det var noget nyt ift Toyota da !

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-10 18:10

> HVAD - det var noget nyt ift Toyota da !

Nej! Det er kendt på 1,8 VVT-i motoren fra begundelsen af 2000-tallet....
Toyota skifter motoren u/b - selv år efter garantien er udløbet.

Fra : Elwarth

Dato : 10-03-10 22:46

> [...]
>
> Nej! Det er kendt på 1,8 VVT-i motoren fra begundelsen af 2000-tallet....
> Toyota skifter motoren u/b - selv år efter garantien er udløbet.

Bilen har rullet 335kkm så alle grænser er overskredet.
Jeg fik en pris på udskiftning af shortblok hos toyota. Svjh omkring 22.000;
så jeg har valgt at leve med det.
Bilen kører fint, men er blot lidt dyr i olie...

Men som sagt, er man interesseret i en 1,8 VVT-i fra omkring den årgang, så
tjek om shortblok er skiftet.

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 22:48

> Bilen har rullet 335kkm så alle grænser er overskredet.
> Jeg fik en pris på udskiftning af shortblok hos toyota. Svjh omkring
> 22.000; så jeg har valgt at leve med det.
> Bilen kører fint, men er blot lidt dyr i olie...

Prøv lige at hør et par steder mere, det kan de gøre MEGET billigere hvis de
vil.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 22:55

> Prøv lige at hør et par steder mere, det kan de gøre MEGET billigere hvis
> de vil.

En motor fra en hugger må være løsningen...

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-10 18:09

> [...]

> Mvh
> Morten
> 1,8 VVT-i 2001, 0,75-1,0 liter olie pr. 1000 km

Få skiftet motoren! Der er stor sandsynlighed for, at Toyota betaler.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 18:46

> Få skiftet motoren! Der er stor sandsynlighed for, at Toyota betaler.

Og gør de ikke, er det ikke stort dyrer end at skifte kobling i en 307er.
Ca 7000kr i stumper for en shortblok, og en lille dag så er det fikset.
Har den kørt meget lidt siden den ikke er skiftet for længst?

Fra : CL

Dato : 10-03-10 19:00

Ove wrote:

> signature database 4931 (20100310) __________

> http://www.eset.com

Hej alt dit spam er det fordi at du ikke har betalt for din antivirus.?

Carsten Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 19:14

> Hej alt dit spam er det fordi at du ikke har betalt for din antivirus.?

> Carsten Larsen

Jo det har jeg, er egentlig også træt af det, men kan ikke hitte ud af at
fjerne det.
Har prøvet flere gange.
Har du metoden vil jeg hellere end gerne befries for det.

Fra : CL

Dato : 10-03-10 20:47

Ove wrote:

> [...]
> fjerne det.
> Har prøvet flere gange.
> Har du metoden vil jeg hellere end gerne befries for det.

Nej men personligt ville jeg kontakte dem og forklare at hvis du ikke
kan blive fri for at blive brugt til at spame for deres produkt.
så var det ikke deres produkt jeg ville købe igen.

Kontakt os
Salg og Support
Du kan kontakte vores salgs- eller supportafdeling via
salg@eurosecure.com
support@eurosecure.com

Telefon (Alle hverdage fra 8.00 til 16.00, lukket i frokostpausen)
Salg: 96 89 88 00
Support: 96 89 88 01

Fax
96 20 08 81