Internet ombord
Fra : HHH

Dato : 08-03-10 14:20

Hej gruppe.
Når vi nu skal på langfart (til Middelhavet - Grækenland bl.a.)
hvordan får vi så bedst vores internet med os.
Herhjemme har vi med stor fornøjelse brugt trådløst bredbånd fra 3, og
det har virket (næsten) overalt i de danske farvande, meen det vil jo
være en dyr løsning i det øvrige europa med de ublu roomingpriser der
er gældende i dag.
Det vil jo være dejligt at kunne være i daglig forbindelse med
familien, ligesom det vil være nyttigt at kunne bruge sin mail og
netbank m.m.
Hvad skal vi satse på?
Er der noget nyt på bedding (sattelit el.lign.)
Er der udbydere af trådløst mobilt bredbånd i udlandet som kan
anbefales.

NB: Vi skal "først" afsted om 3 år.

v.h.
Hans Henrik

Fra : Kim Bøndergaard

Dato : 08-03-10 22:45

Først om 3 år!! Så vil jeg vente. Der er en rivende udvikling i gang på
alt der hedder netværk, så hvad der er nyt (og dyrt) i dag er måske
allerede outdated om 2-2½ år.

Men en mulighed (idag) er garanteret at købe lokale SIM kort /
bredbåndsløsninger i de lande besøger (overkommeligt hvis det kun er få
lande)

Det trick er populært i mange firmaer når man skal telefonere meget i USA
eller østen

mvh

Kim

Fra : JesperÅrhus

Dato : 08-03-10 15:13

I Danmark er man begyndt at kunne købe mobilbredbånd for en uge eller
en måned af gangen.

Mon ikke man kan det samme i Tyskland, Frankrig etc.?

Det ville i hvert fald umiddelbart være min plan skulle jeg på en
sådan tur.

Fra : blueocean

Dato : 09-03-10 03:35

On 8 Mar., 23:13, JesperÅrhus <elqu...@ofir.dk> wrote:
> [...]
>
> Mon ikke man kan det samme i Tyskland, Frankrig etc.?
>
> Det ville i hvert fald umiddelbart være min plan skulle jeg på en

Hvis man har penge nok er der jo kun sattelit med Fleet Broadband
tilbage, så den er nok ikke aktuelt.

Jeg har selv brugt min kortbølge radio til at hente mail og sende
mail, samt få vejrkort, grib data samt mange andre oplysninger, men at
surfe på nettet dur det ikke til, men løsning kunne være at bruge de
lokale mobile bredbånds løsninger, men priserne er ret så pebrede. De
har endnu ikke opfundet forbruger elektronik til små prise ved på den
måde at få en større omsætning, problemet er også meget at
infrakstrukturen ikke er gearet til til det brug overalt, mest i
storbyrne, men ikke over vand og ved kysterne. Jeg ved fra egen
erfaring at i Grækenland er der ikke mange steder det virker, så der
var jeg glad for min HF radio.

Jeg har en del sejler venner som er dernede og de har alle forsøgt sig
med bredbånd , men har droppet det pga. prisen.Samt den ringe
dækning, Og bruge sin mobiltelefon er nok heller ikke sagen.

Ellers må du nøjes med at bruge mobil til mail og derefter finde
internet cafeer og ad den vej gå på netbank.

Men som nævnt er udviklingen jo ret så fremskeden, og indenfor få år
vil det være muligt at bruge sit 3 via sattelit.
(tror jeg)
men imellem tiden ......................Tja

Gert