Maling hænger i flager
Fra : Jens Fisker

Dato : 08-03-10 07:00

Hej

Jeg hjælper noget familie med istandsættelse af en lejlighed efter et
afdød familiemedlem.

Det er en ejerlejlighed fra 1960'erne og den er dårligt vedligholdt
indvendigt.

Både i køkkenet og badeværelset hænger malingen løst i store flager.
Disse flager kan jeg jo umiddelbart bare skrabe ned med f.eks. en
spartel - men det meste maling der sidder jo hjælpeløs fast - og kan
ikke sådan lige fjernes.

Derfor står jeg med nogle store "huller/områder" på ½-1 mm dybde -
altså der hvor de løse flager hænger.

Hvad gør man lige ved det?

Jens Fisker

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-03-10 07:12

On 8 Mar., 15:00, Jens Fisker <fisker.fisker.j...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ikke sådan lige fjernes.
>
> Derfor står jeg med nogle store "huller/områder" på ½-1 mm dybde -

Det kommer vist typisk hvor man har malet med alm. maling oven på
gammeldags limfarve.
Der er vist ikke andet at gøre end at fjerne det helt ned til grunden.
Man kan vist smøre tapetklster på og så dække det med afdækningsplast
natten over og så skulel det være nemt at skrabe ned.

--
Christian

Fra : jos

Dato : 08-03-10 16:08

Jens Fisker wrote:
> [...]
> ikke sådan lige fjernes.
>
> Derfor står jeg med nogle store "huller/områder" på ½-1 mm dybde -

Hvis du har ALT løst skrabt væk, vil det formentligt være fint at spartle ud
med en god sandspartel. Bindemidlet her er normalt ganske godt.

finn