50mm afløb i 32mm hul
Fra : Leif Neland

Dato : 08-03-10 14:43

Hvorledes gøres det?

Et reduktuktionsrør
http://vvs-eksperten.dk/index/pp-ht-reduktionsroer-32mm-p1321 går den
forkerte vej.

Tager man et 32mm rør (uden muffer), sætter en
http://vvs-eksperten.dk/index/gummireduktion-rille-32mm-p1318 udenpå, og så
ind i 50mm-røret?

Der er 50mm i udgangen af vandlåsen fra bruseren, og 32mm hul med
gummibøsning i væggen.

Leif

Fra : Keld Nygaard

Dato : 08-03-10 15:37

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så ind i 50mm-røret?
>
> Der er 50mm i udgangen af vandlåsen fra bruseren, og 32mm hul med

Der findes ikke en reduktion den vej du søger, da det ikke er tilladt at
formindske rørdimensionen på en installation (må kun øges).

Jeg kan ikke lige se for mig hvordan installationen ser ud, men formoder det
er noget med en brusekabine der er hævet over gulvhøjde..?

Hvis det er sådan, hvordan sidder vandlåsen fast på brusekabinen? Hvis det
er med et 1 1/4 " gevind, så kan du skifte hele vandlåsen ud til:
http://vvs-eksperten.dk/index/studor-kombi-vandlaas-32mm-p31639 eller måske
http://vvs-eksperten.dk/index/pungvandlaas-hvid-pvc-32mm-p1469
- eller fylder de for meget i højden?

Mvh
Keld Nygaard

Fra : S.B.

Dato : 08-03-10 23:04

"Keld Nygaard" <no@spam.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det er sådan, hvordan sidder vandlåsen fast på brusekabinen? Hvis det
> er med et 1 1/4 " gevind, så kan du skifte hele vandlåsen ud til:

Man kan altid vende det om ved hjælp af skydemuffer og evt. rørstykker, men
gør det ikke mere lovligt.

Søren

Fra : Leif Neland

Dato : 09-03-10 06:55

Keld Nygaard skrev:
> [...]
>
> Hvis det er sådan, hvordan sidder vandlåsen fast på brusekabinen? Hvis det
> er med et 1 1/4 " gevind, så kan du skifte hele vandlåsen ud til:

Vandlåsen kan ikke skiftes; det er en flad bettefloor-model. Valgt for
at få plads til brusekabinen under skråloftet.
Og røret i væggen vil jeg ikke åbne i væggen og etageadskillelsen for at
skifte.
Så længe samlingen ikke skjules i en væg, vil jeg tage chancen...

Eneste anden mulighed ville være at støbe et 32mm rør ind i åbningen i
vandlåsen.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-03-10 22:19

> Der findes ikke en reduktion den vej du søger, da det ikke er tilladt at
> formindske rørdimensionen på en installation (må kun øges).

Vi har da 50 mm afløb ud i 32 mm og dernæst 4 meter rør. Det er autoriseret
lavet.

Mvh Maria

Fra : Max

Dato : 09-03-10 22:26

Hej Maria

> Vi har da 50 mm afløb ud i 32 mm og dernæst 4 meter rør. Det er
> autoriseret lavet.

Nu er det desværre ikke altid tingene er lavet korrekt bare fordi de
er lavet af en autoriseret.

--
Mvh Max