fuglekasser
Fra : Krag

Dato : 08-03-10 10:35

Jeg skal til at hænge fuglekasser op i haven !! Tager et levende træ skade
af et søm eller skrue ?
Bo

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-03-10 10:56

"Krag" <krag@youmail.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg skal til at hænge fuglekasser op i haven !! Tager et levende træ skade
> af et søm eller skrue ?

Sålænge du ikke bruger kobbersøm sker der ikke noget. :) Lad endelig være
med at binde noget rundt om træet til at hænge kassen i...

- Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-03-10 12:08

On Mon, 8 Mar 2010 10:35:04 +0100, "Krag" <krag@youmail.dk> wrote:

>Jeg skal til at hænge fuglekasser op i haven !! Tager et levende træ skade
>af et søm eller skrue ?

Næppe.
Jeg hængte 12 kasser op sidste forår, de blev skruet i med nogle gamle
tagskruer. Og træerne de sidder i ser ud til at have det fint nok endnu

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Krag

Dato : 08-03-10 12:32

Tak for det !
Bo

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-03-10 22:16

> Jeg skal til at hænge fuglekasser op i haven !! Tager et levende træ skade
> af et søm eller skrue ?

Vi bruger en snor igennem en stump slange, så den ikke gnaver i træet. Det
skal løsnes ca. hvert 2-3 år.
Husk at lave en fiks løsning til at tømme dem, så det ikke er alt for
bøvlet.

Mvh Maria