Sneskimmel
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-03-10 21:29

Nu er græsplænen vel omkring 10% fri for sne, og jeg kan se at den er plaget
af sneskimmel også de steder, hvor vi ikke har gået. Normalt har vi lidt, og
det får lov til at være, men det er jo først pænt efter sankt hans, og i år
ser det ud til at være meget omfattende. Hvad kan/skal vi gøre for at få den
til at se nogenlunde fornuftig ud her i foråret?

Mvh Maria

Fra : jos

Dato : 07-03-10 22:18

Maria Frederiksen wrote:
> [...]
> efter sankt hans, og i år ser det ud til at være meget omfattende.
> Hvad kan/skal vi gøre for at få den til at se nogenlunde fornuftig ud

rive al løs og vissen græs af.
lufte den godt med eks en greb.
give lidt tilskud af skarp sand.
give den et tilskud af lidt kunstgødning NÅR den begynder at gro.
- græs er en af de mest robuste planter vi har!
finn

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-03-10 22:14

> rive al løs og vissen græs af.
> lufte den godt med eks en greb.
> give lidt tilskud af skarp sand.
> give den et tilskud af lidt kunstgødning NÅR den begynder at gro.

Yarks - vi har 3.000 kvm

> - græs er en af de mest robuste planter vi har!

Den skal nok komme igen, men jeg ville gerne se den grøn FØR Sankt Hans.

Mvh Maria

Fra : jos

Dato : 12-03-10 22:08

Maria Frederiksen wrote:

> Yarks - vi har 3.000 kvm

så har du måske også en lille traktor, som kan påmonteres et værktøj som kan
lufte plænen lidt.
ala en mosstromle med knive??
- eller en af de der stålbøjler som sættes på centrifugalklippere??

finn

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-03-10 22:18

> så har du måske også en lille traktor, som kan påmonteres et værktøj som
> kan lufte plænen lidt.
> ala en mosstromle med knive??
> - eller en af de der stålbøjler som sættes på centrifugalklippere??

Nej. Græsplænen bliver klippet med en alm. motoriset plæneklipper.

Mvh Maria