Link til billedder af Road Trains.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-10 20:52

Så kan Folmer og Finn vist gå hjem og lægge sig

http://www.metalworking.com/dropbox/RoadTrains.txt

http://www.metalworking.com/dropbox/RoadTrains1.jpg

http://www.metalworking.com/dropbox/RoadTrains2.jpg

http://www.metalworking.com/dropbox/RoadTrains3.jpg

http://www.metalworking.com/dropbox/RoadTrains4.jpg

Der skal vist flyttes nogle køer.
Gad vide hvor mange % der kommer levende frem?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-03-10 20:55

Oh yeah, we have a convoy

Fra : Martin Bak

Dato : 08-03-10 21:07

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Oh yeah, we have a convoy

Ikke i Danmark. Der ville den bagerste prøve at overhale de andre.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-03-10 23:52

Uffe Bærentsen skrev:
> [...]
> http://www.metalworking.com/dropbox/RoadTrains4.jpg
> Der skal vist flyttes nogle køer.
> Gad vide hvor mange % der kommer levende frem?

Prøv lige at bede dem alle bakke 20 m.

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 00:58

Finn Guldmann skrev:

> Prøv lige at bede dem alle bakke 20 m.

Huh?
<http://www.youtube.com/watch?v=F0NRIRIBlr8>
Spol to minutter ind hvis ikke tålmodigheden rækker!

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-03-10 10:30

Armand skrev:
> [...]
> Huh?
> <http://www.youtube.com/watch?v=F0NRIRIBlr8>
> Spol to minutter ind hvis ikke tålmodigheden rækker!

Hvor meget plads har de omkring sig på den der "ladestation" i forhold
til ham der bakker?

Jeg vil tro at 5 af dem sakser inden de er nået 20 m.

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 00:39

Uffe Bærentsen skrev:

> http://www.metalworking.com/dropbox/RoadTrains2.jpg

Ingen tvivl om hvorfor de kaldes for roadtrains: Det er jo nærmest en
banegård med rangerspor og hele moletjawsen

--
Armand.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-03-10 12:01

On Mon, 8 Mar 2010 20:51:35 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

>Så kan Folmer og Finn vist gå hjem og lægge sig

> --

Jeg véd ikke hvordan Finn har det, men jeg er ikke det mindste træt.

Du giver i dit indlæg indtryk af, at danske chauffører ikke skulle
være i stand til at håndtere sådan et roadtrain. Hvis en australier
kan, så kan jeg fanneme osse. ,-)

Nu véd jeg ikke hvilket kendskab du har til den slags trafik, men jeg
kan fortælle dig, at kørslen er tilrettelagt således, at det ikke er
nødvendigt at bakke med dem.

De kører ad tvangsruter, og der er omlæsningsstationer i forbindelse
med alle større byer, så arrangementet bliver splittet op i enkelte
trailere når de skal lastes eller losses.

Når man alligevel f.eks. på YouTube kan se klip, hvor der bliver
bakket med disse roadtrains, så er det fordi der, som med så meget
andet, er gået sport i det.

Det synes jeg er helt fint, og det svarer nøje til den hjemlige
situation med, at når den første sne kommer, så skal der findes en
stor øde p-plads, og så skal der leges.

> [...]

>http://www.metalworking.com/dropbox/RoadTrains4.jpg
>

>Der skal vist flyttes nogle køer.
>Gad vide hvor mange % der kommer levende frem?

Hvorfor skulle de ikke komme levende frem?

Hvis transporten er udført efter gældende regler, er der da ike nogen
forskel på om transporten er udført i Europa eller i Australien.

Og dødeligheden bliver hellerikke større fordi lastbilen er lidt
længere.

Du tænker som en sensationsjournalist.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-03-10 20:12

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg véd ikke hvordan Finn har det, men jeg er ikke det mindste træt.

Dét har du da ellers givet udtryk for en del gange i dette forum.

> Du giver i dit indlæg indtryk af, at danske chauffører ikke skulle
> være i stand til at håndtere sådan et roadtrain. Hvis en australier
> kan, så kan jeg fanneme osse. ,-)

Jeg kan af gode grunde ikke kommentere, da jeg ikke har set dig håndtere
sådan en ekvipage og kommer nok heller aldrig til det.
Kan dog sige at jeg har set elementer hvor min tiltro kan ligge på et meget
lille sted (de tilstedeværende er selvfølgelig undtaget)

> Nu véd jeg ikke hvilket kendskab du har til den slags trafik, men jeg
> kan fortælle dig, at kørslen er tilrettelagt således, at det ikke er
> nødvendigt at bakke med dem.

Selve kørslen ja, men sammenkoblinger kan vist ikke klares uden bakgear

> De kører ad tvangsruter, og der er omlæsningsstationer i forbindelse
> med alle større byer, så arrangementet bliver splittet op i enkelte
> trailere når de skal lastes eller losses.

Lidt ala modulvogntog i DK.

> [...]
>
> Det synes jeg er helt fint, og det svarer nøje til den hjemlige
> situation med, at når den første sne kommer, så skal der findes en

Den p-plads skal visk være mega, hvis der skal leges med trailer bagpå

> [...]
> forskel på om transporten er udført i Europa eller i Australien.
>
> Og dødeligheden bliver hellerikke større fordi lastbilen er lidt

Det kommer i høj grad an på indretningen samt ventilation.

> Du tænker som en sensationsjournalist.

Folmer, har du husket din medicin mod for højt blodtryk?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-03-10 20:39

On Tue, 9 Mar 2010 20:12:28 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>--

Der findes mange former for træthed.

> [...]

>Kan dog sige at jeg har set elementer hvor min tiltro kan ligge på et meget
>lille sted (de tilstedeværende er selvfølgelig undtaget)

De gode grunde til ikke at kommentere, havde du ikke lige present, da
du skrev at Finn og jeg kunne gå og lægge os.

>--

>Selve kørslen ja, men sammenkoblinger kan vist ikke klares uden bakgear

>--

Det er mest hensigtsmæssigt, ja. Det sker dog at man vælger andre
metoder.

>--

>Lidt ala modulvogntog i DK.

>--

Ikke a'la. Nøjagtigt som.

>--

>Den p-plads skal visk være mega, hvis der skal leges med trailer bagpå

>--

Det siger jo sig selv.

>--

>Det kommer i høj grad an på indretningen samt ventilation.

>--

Nu kommer jeg simpelthen til at forlange af dig, hvorledes du mener at
dødeligheden på en kreaturtransport bliver højere, fordi vogntoget
bliver længere.

Jeg kan godt se, at hvis vi forudsætter at der er et vist frafald på
sådan en transport, så vil der være større frafald på et roadtrain,
fordi der simpelthen er flere dyr på transporten.

Dette frafald er ikke noget man kalkulerer med, skulle jeg hilse og
sige.

>--

>Folmer, har du husket din medicin mod for højt blodtryk?
>

>--

Mit blodtryk fejler ikke noget, men jeg er allergisk overfor sludder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-03-10 21:28

> Der findes mange former for træthed.

> De gode grunde til ikke at kommentere, havde du ikke lige present, da
> du skrev at Finn og jeg kunne gå og lægge os.

Selvfølgelig, klokken var da ca. 21, det nærmer sig da sengetid i en vis
alder.

> Det er mest hensigtsmæssigt, ja. Det sker dog at man vælger andre
> metoder.

Som at fremdrive trailer ved alternative drivkilder?
Har kun set dem anvendt foran traileren og det er ikke særlig
hensigtsmæssigt i denne sammenhæng.

> Nu kommer jeg simpelthen til at forlange af dig, hvorledes du mener at
> dødeligheden på en kreaturtransport bliver højere, fordi vogntoget
> bliver længere.

Meget simpelt.
Hvis du forlænger et rør har det indflydelse på hvor meget luft der kan
flyde gennem røret.

> [...]
> fordi der simpelthen er flere dyr på transporten.
>
> Dette frafald er ikke noget man kalkulerer med, skulle jeg hilse og

Alt kan og vil ske, det er kun et spørgsmål om tid.

> Mit blodtryk fejler ikke noget, men jeg er allergisk overfor sludder.

(tror jeg må dukke mig for flyvende genstande)

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-03-10 12:42

On 9 Mar., 10:30, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Armand skrev:>>> S kan Folmer og Finn vist g hjem og l gge sig
>
> Hvor meget plads har de omkring sig p den der "ladestation" i forhold
> til ham der bakker?
>
> Jeg vil tro at 5 af dem sakser inden de er n et 20 m.

Så kig her. Ikke noget roadtrain, men dog en ret bemærkelsesværdig
bakkemanøvre på en ret snæver bjerg(mark)vej.

http://www.youtube.com/watch?v=_-bS3h6ygP4

Leo

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-03-10 20:48

On Tue, 9 Mar 2010 11:41:59 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Så kig her. Ikke noget roadtrain, men dog en ret bemærkelsesværdig
>bakkemanøvre på en ret snæver bjerg(mark)vej.
>
>http://www.youtube.com/watch?v=_-bS3h6ygP4

>--

Det der skal man ikke forsøge sig med, hvis man har en trailer
bagefter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-03-10 10:49

Leo Jensen formulerede spørgsmålet:

> Så kig her. Ikke noget roadtrain, men dog en ret bemærkelsesværdig
> bakkemanøvre på en ret snæver bjerg(mark)vej.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=_-bS3h6ygP4

Må nok efter at have set détte sige at mine egne maneuverer i carporten
blegner en anelse...

Hans
www.zofiaoghans.dk