Vedr. diskussionen BMW vs. Volvo
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-03-10 16:32

Er der nogen der nogensinde har skænket det en tanke, at det er
forbundet med betragtelige ekstraomkostninger at køre i disse to
bilmærker?

I det ene tilfælde skal man investere i en frugt- og grøntforretning,
og i det andet tilfælde skal man, hvis man køber en V-model være
bosiddende på en herregård, med dertil hørende grønt bevis.

Så er det godt nok nemmere med en Hyundai. Det kræver kun at man bor i
et gennemsnitligt parcelhuskvarter, eller en ditto lejlighed.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 16:36

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er det godt nok nemmere med en Hyundai. Det kræver kun at man bor i
> et gennemsnitligt parcelhuskvarter, eller en ditto lejlighed.

Hvem fa'n ka' spise så mange ris hver og eneste dag..)

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-03-10 16:55

On Mon, 8 Mar 2010 16:35:42 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Hvem fa'n ka' spise så mange ris hver og eneste dag..)

>--

Som jeg ser det, er ris langt at foretrække.

Jeg behøver blot at nævne surströmning og janssons frestelse (det er
den med de halvrådne ansjoser i) til Volvo-kørerne.

Og traditionel bayerisk knödl og kraut står heller ikke øverst på
hitlisten over livretter.

Deres fadbamser er der dog ikke noget i vejen med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 16:59

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Deres fadbamser er der dog ikke noget i vejen med.

Dem kan du så drikke til kimchi:

http://www.lifeinkorea.com/culture/kimchi/kimchi.cfm

....så får du lidt næringsstoffer i dig og noget at slukke ildebranden
med..

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-03-10 17:06

On Mon, 8 Mar 2010 16:59:20 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://www.lifeinkorea.com/culture/kimchi/kimchi.cfm
>
>...så får du lidt næringsstoffer i dig og noget at slukke ildebranden

Sådan noget sydasiatisk føde cer ikke at kimse ad. Især ikke, hvis man
kan lokke restauranten til at krydre det som de lokale foretrækker
det.

Turistmaden er ofte neddæmpet, for at undgå det værste skrigeri.

Jeg øver mig til stadighed på bøvseriets svære kunst. Det er jo
traditionelt i Sydkorea, at man som en anerkendelse af kvaliteten på
maden, bøvser ganske hæmningsløst. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 17:11

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg øver mig til stadighed på bøvseriets svære kunst. Det er jo
> traditionelt i Sydkorea, at man som en anerkendelse af kvaliteten på
> maden, bøvser ganske hæmningsløst. )

Man kan da ikke bøvse ret meget af sådan en gang marineret grønsagsblanding
og da slet ikke hæmninsløst, men du har naturligvis det bayriske øl til at
udligne med..

Kender koreanerne ikke til gule ærter ?

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-03-10 17:21

On Mon, 8 Mar 2010 17:10:42 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>og da slet ikke hæmninsløst, men du har naturligvis det bayriske øl til at

Koreanerne selv klarer opgaven helt perfekt. Det har jeg konstateret
ved selvsyn/hør. ,-) Der bliver indtaget en del sake til maden, men
mine erfaringer med bøvseraten på sake er ukendt for mig.

>--

>Kender koreanerne ikke til gule ærter ?

>--

Det tror jeg ikke.

Nu har jeg kun min paratviden at støtte mig til, men er det ikke
således, atv den af de gule ærter udviklede tarmluft i regelen bliver
udledt af "der hinteren auspuff"?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 17:30

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Koreanerne selv klarer opgaven helt perfekt. Det har jeg konstateret
> ved selvsyn/hør. ,-) Der bliver indtaget en del sake til maden, men
> mine erfaringer med bøvseraten på sake er ukendt for mig.

De er jo nød til at drikke noget importeret sprøjt fra japan eller moutai.

De kan vel ikke holde ud at drikke deres egen ginsingvin for slet ikke at
tale om tsingtao...

> Det tror jeg ikke.

Det er ellers en skam, for så kunne de lære, hvad dansk 'hygge' er..

mvh/Bjørn J.

Fra : Steen

Dato : 08-03-10 18:06

<folmer@rasmussen.dk> wrote:

> Er der nogen der nogensinde har skænket det en tanke, at det er
> forbundet med betragtelige ekstraomkostninger at køre i disse to
> bilmærker?

Det forlyder herinde, at du er Hyundai-eksperten i gruppen.
Jeg har kigget på en Elantra http://bit.ly/c7a9qw hvordan er en Sonata i
sammenligning med den, fx størrelse, komfort etc?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-03-10 21:22

On Mon, 8 Mar 2010 18:05:50 +0100, isteen@gmail.com (Steen) wrote:

>Det forlyder herinde, at du er Hyundai-eksperten i gruppen.
>Jeg har kigget på en Elantra http://bit.ly/c7a9qw hvordan er en Sonata i
>sammenligning med den, fx størrelse, komfort etc?

>--

Den er på det nærmeste dobbelt så stor, men det er vigtigt at du får
fat i en model fra ikke tidligere end 2005.

Modeller før den tid havde amerikanske køreegenskaber. Det var noget
snavs.

Sørg også for at bilen er undervognsbehandlet.

En 2.4 GLX har alt i udstyr.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Steen

Dato : 08-03-10 22:05

<folmer@rasmussen.dk> wrote:

> [...]
> snavs.
>
> Sørg også for at bilen er undervognsbehandlet.

Tak for info