Suzukis Dummy-bøde
Fra : Keld Nygaard

Dato : 08-03-10 15:31

Vi er havnet i den situation, at vi i en periode skal have airbagen ved
passagersædet i vores biler koblet fra. Det er jo i sig selv glædeligt nok,
men vi fik os da en lille overraskelse da vi fik regningerne.
I praksis sker sådan en operation ved at airbaggen frakobles, og erstattes
med en modstand (for at undgå at airbag lampen lyser)

Den første bil, en Peugeot, kørte vi ind til Peugeot i Horsens. På regningen
herfra kunne vi se:
1 modstand 2,2 ohm 15,00 kr

Den anden bil, en Suzuki, kørte vi til Suzuki i Skanderborg. På regningen
herfra kunne vi til vores store overraskelse se:
1 Dummy/Airbag 550,00 kr
1 Hjælpemateriale 10,06 kr

(Alle priser uden moms og arbejdsløn)

Jeg kunne jo ikke lade være med at undre mig over om det skyldes at en
Suzuki-modstand er rullet i diamantstøv - Det kan vel ikke alt sammen
skyldes ekstra porto når den skal sendes helt over fra Asien??

Jeg ringede til Suzukiværkstedet for at spørge om der ikke var sket en fejl
(Lige som jeg ville gøre hvis der nu pludselig stod "1 blinklyspære - 3.683
kr" på en regning). Men her fik jeg at vide, at nej nej - det var helt
rigtigt. Det var jo af sikkerhedsgrunde at man ikke bare kunne sætte en
modstand i, lige som i en Peugeot. Dog bekræftede han at der også til Suzuki
blot var tale om en modstand, et stik (dog et "specialstik"), 2 stykker
ledning og lidt krympeflex.

Når man så efterfølgende ser på regningen igen, så ledes man jo til at tro
at modstanden er anført som "Hjælpemateriale", og "Dummy" er en særlig
afgift de afkræver de kunder der undlader at bede om en pris, inden bilen
indleveres på værkstedet. Det er måske også meget fair - det sker i hvert
fald ikke igen hos Suzuki...

Mvh
Keld Nygaard

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 15:45

"Keld Nygaard" <no@spam.xx> skrev i meddelelsen
> Vi er havnet i den situation, at vi i en periode skal have airbagen ved
> passagersædet i vores biler koblet fra. Det er jo i sig selv glædeligt
> nok,

Øøøøh nej! I er havnet i en situation, hvor i skal have en bagudvendt
barnestol på bagsædet!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Steffen

Dato : 08-03-10 16:07

Henrik B. <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> "Keld Nygaard" <no@spam.xx> skrev i meddelelsen
>
> Øøøøh nej! I er havnet i en situation, hvor i skal have en bagudvendt
> barnestol på bagsædet!

Øøøøh nej, det 'skal' man ikke, det må man helt selv bestemme.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-03-10 16:26

On Mon, 8 Mar 2010 16:06:30 +0100, steffSLET@DETTEpost6.tele.dk
(Steffen) wrote:

>Øøøøh nej, det 'skal' man ikke, det må man helt selv bestemme.

>--

Ja, det må man, men en frakobling af airbags indikerer at man har
tænkt over sikkerheden, og så er Henriks forslag faktisk ret OK.

Jeg synes til gengæld, at det skulle være totalt forbudt med børn i
bilen.

Det giver jo ingen mening at forbyde håndholdt mobiltale, hvis man
gerne må have børn i bilen, som jeg anser for at være betydeligt mere
forstyrrende af førerens kørsel, end mobilos.

Børn bør kun transporteres i lydtætte transportkasser, placeret i
bilens bagagerum, idet de så ikke vækker yngelplejeinstinktet hos
nogen af forældrene, som således kan koncentrere sig 100% om kørslen.

For en fuldstændigheds skyld må man hellere placere den obligatoriske
klistermærkat med teksten "børn i bilen" bag på automobilet.

PS.

Der er i tusindvis af jagt- og andre hunde, der har overlevet den
transportform i adskillige år.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henning

Dato : 15-03-10 09:21

>For en fuldstændigheds skyld må man hellere placere den obligatoriske
>klistermærkat med teksten "børn i bilen" bag på automobilet.

Folk bliver bare så sure når jeg febrilsk vinker dem ind til siden for
at fortælle deres børn er stukket af

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-03-10 11:03

On Mon, 15 Mar 2010 09:21:19 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Folk bliver bare så sure når jeg febrilsk vinker dem ind til siden for
>at fortælle deres børn er stukket af

>--

Der skal ingenting til, for at bringe foks pis i kog, nu om dage. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 16:59

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Øøøøh nej, det 'skal' man ikke, det må man helt selv bestemme.

Selvfølgelig må man det. Og hvis man vælger løsningen med børnene på
forsædet, FRAvælger man at have dem placeret det sikreste sted i bilen. Man
FRAvælger den ekstra sikkerhed en airbag giver, når de sidder ved siden af.
Og man FRArøver føreren mere opmærksomhed, som derved går til "pudsenus".
Næææh nej, det er skam et (forholdsvis) frit land vi lever i, og hvor højt
man sætter sine næres sikkerhed, er (næsten) helt op til en selv...

Fra : claus.b.p.

Dato : 08-03-10 20:24

> [...]
> Næææh nej, det er skam et (forholdsvis) frit land vi lever i, og hvor højt
> man sætter sine næres sikkerhed, er (næsten) helt op til en selv...

Selv om du teknisk set har ret, så er din kommentar at betragte som den
politisk korrekte bedrevidende kommentar fra personer, der ikke selv har
børn!
Hvor tror du barnet føler sig mest tryg: Med udsigt til og i kontakt med sin
mor, eller i en position hvor hverken barn eller mor kan se hinanden?
Hvor tror du der er mest ro; hvor barnet er trygt eller hvor barnet er
ensomt? I hvilken situation tror du moren er mest tryg? Hvis baby spytter
sutten ud, hvad tror du så der sker? (Ovenstående gælder naturligvis også i
et vist omfang for far.)

Der er forskel på børn og forældre, nogle vil fint kunne sidde på bagsædet i
barnestol, og sove i timevis, - men der er andre der ikke kan. Det ved
forældrene bedst. Godt at vore politikere og bilfabrikanterne trods alt
giver os valgmuligheden. Men det er ufatteligt at Suzuki vil være den
behandling bekendt.

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 20:40

"claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Selv om du teknisk set har ret, så er din kommentar at betragte som den
> politisk korrekte bedrevidende kommentar fra personer, der ikke selv har
> børn!

Tværtimod har jeg to! 9 mdr. og 4 år, så jeg ved alt om, hvordan børn kan
opføre sig!
Mwen mit (bevidste) valg er, at de skal sidde så sikkert så muligt, så
derfor bagudvendt, på bagsædet (den store dog fremadvendt nu).

> Hvor tror du barnet føler sig mest tryg: Med udsigt til og i kontakt med
> sin mor, eller i en position hvor hverken barn eller mor kan se hinanden?

Jeg er sådan set ligeglad med trygheden - jeg tænker på barnets sikkerhed
(ve og vel).

> Hvor tror du der er mest ro; hvor barnet er trygt eller hvor barnet er
> ensomt?

Har ikke oplevet det som værende et større problem. Måske nogle forældre bør
give deres børn tryghed på andre måder. )

> I hvilken situation tror du moren er mest tryg?

Moren??? Hvis hun er utryg ved at at hun ikke kan se lille kalorius på
bagsædet, så har hun sgu et problem.

> Hvis baby spytter sutten ud, hvad tror du så der sker? (Ovenstående gælder
> naturligvis også i et vist omfang for far.)

Tjah, så må man på kortere stræk fortsætte kørslen, eller man må holde ind,
og give sutten - sværere er det altså heller ikke. Jeg véd godt at alle
danskere er åååh så skide stressede, så man har SLET ikke tid til at holde
ind - vi skal frem i verden.

> [...]
> forældrene bedst. Godt at vore politikere og bilfabrikanterne trods alt
> giver os valgmuligheden. Men det er ufatteligt at Suzuki vil være den

Personligt synes jeg at det er fint at de tager større beløb for det, eller
som nogen, nægter at slå airbag'en fra. Det er ikke for sjov
bilproducenterne har placeret en airbag der...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-10 21:46

"claus.b.p." skriver:

> Selv om du teknisk set har ret, så er din kommentar at betragte som den
> politisk korrekte bedrevidende kommentar fra personer, der ikke selv har
> børn!

Tjah, nu har jeg samme holdning som Henrik - møgungen til trods.

> Hvor tror du barnet føler sig mest tryg: Med udsigt til og i kontakt med sin
> mor, eller i en position hvor hverken barn eller mor kan se hinanden?

Bedøvende lige meget, barnet er mest trygt i nævnte position.

Klaus

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 00:14

claus.b.p. skrev:

> Der er forskel på børn og forældre, nogle vil fint kunne sidde på
> bagsædet i barnestol, og sove i timevis, - men der er andre der ikke
> kan.

Der er nok mest forskel på forældre :-|

> Det ved forældrene bedst.

Ligesom at forældrene er dem der bedst ved at huller i tænder skyldes at
DERES børn har meget tynd tandemalje :-|

--
Armand.
(hvis samkvems-datter som mindreårig var skizofren: Hun var helt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-10 17:40

"Henrik B." skriver:

> Øøøøh nej! I er havnet i en situation, hvor i skal have en bagudvendt
> barnestol på bagsædet!

Det er nok lidt svært på en gulpladebil......

Klaus

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-03-10 11:22

Henrik B. wrote:
> "Keld Nygaard" <no@spam.xx> skrev i meddelelsen
>
> Øøøøh nej! I er havnet i en situation, hvor i skal have en bagudvendt
> barnestol på bagsædet!

Nej nej nej. Situationen kræver et fremadvendt børnesæde på bagsædet :
http://www.stamatakis.net/

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 16-03-10 10:59

> Nej nej nej. Situationen kræver et fremadvendt børnesæde på bagsædet :
> http://www.stamatakis.net/

Og det groteske er at det sæde - som er det eneste der fåes i europa - ikke
må anvendes i danmark da ryglænet er 2cm for lavt ... Det er 23cm og i al
deres visdom er de danske lovsmede blevet enige om at det skal være 25cm.

/A

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-03-10 16:34

On Mon, 8 Mar 2010 15:30:37 +0100, "Keld Nygaard" <no@spam.xx> wrote:

> [...]
>Suzuki-modstand er rullet i diamantstøv - Det kan vel ikke alt sammen
>skyldes ekstra porto når den skal sendes helt over fra Asien??

Prisfastsættelse sker ikke efter hvad omkostningerne er ved at
fremstille en given del, det er såment rå markedsvilkår, den får hvad
den kan trække, og Suzuki mener så at det er prisen på grisen.

Du kan evt. meddele Suzuki at næste gang du skal handle bil så bliver
det ikke Suzuki pga. af deres prispolitik, så kan de lære det !

/Hans

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 08-03-10 21:33

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
>
> Du kan evt. meddele Suzuki at næste gang du skal handle bil så bliver
> det ikke Suzuki pga. af deres prispolitik, så kan de lære det !

Tak for advarslen - Suzuki indgår nu ikke i mine overvejelser om næste
bil, men i al almindelighed må det værksted da være sultent.

/Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-10 17:41

Keld Nygaard skriver:

> Vi er havnet i den situation, at vi i en periode skal have airbagen ved
> passagersædet i vores biler koblet fra.

Gulpladebiler?

Klaus

Fra : Keld Nygaard

Dato : 08-03-10 20:27

> Gulpladebiler?

Jep - den ene er en gulplade, og i den anden vil der fra tid til anden
skulle være en hund på bagsædet, hvorfor vi har vurderet at det i disse
tilfælde er den samlet set mest sikre løsning at have far og vuffer på
bagsædet, og mor og barn foran. Når hunden ikke er med, står barnet på
bagsædet...

Men det er da rart at se, at nogen antager at der måske er en grund til de
valg man har truffet, frem for bare at kloge den lige som ham
Henrik-fætteren længere oppe i tråden...

Mvh
Keld Nygaard

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 20:43

> [...]

> tilfælde er den samlet set mest sikre løsning at have far og vuffer på
> bagsædet, og mor og barn foran. Når hunden ikke er med, står barnet på

Og hunden har sele på? Eller taler vi hér om fuldt hus, så hunden også
bliver et flyvende projektil?

> Men det er da rart at se, at nogen antager at der måske er en grund til de
> valg man har truffet, frem for bare at kloge den lige som ham
> Henrik-fætteren længere oppe i tråden...

Jeg "kloger" den ikke, men konstaterer fakta! Det er fint nok at spille
"hellig", at farmand skal sidde og nutte-nutte på bagsædet, men jeg sætter
en skumbanan på, at det vil være ganske ganske sjældent. Til daglig vil det
blive mor, som kører rundt alene, sammen med lille kalorius...
Og hvad sker der lige med Isofix i den sammenhæng?

Fra : Keld Nygaard

Dato : 08-03-10 21:01

> Og hunden har sele på? Eller taler vi hér om fuldt hus, så hunden også
> bliver et flyvende projektil?

Du har da vist besluttet dig for at jeg er et meget uansvarligt menneske,
der har sat mig som et erklæret mål at få udslettet min familie og alle
andre trafikanter...

> Jeg "kloger" den ikke, men konstaterer fakta!
Nej, du generaliserer.
Du har tilsyneladende haft nogle skrækkelige oplevelser i trafikken, og det
skal du selvfølgelig være velkommen til at være frustreret over. Men kan vi
ikke blive enige om at du ikke kender pokkers meget til denne konkrete
situation?

Mvh
Keld

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 21:12

> Du har da vist besluttet dig for at jeg er et meget uansvarligt menneske,
> der har sat mig som et erklæret mål at få udslettet min familie og alle
> andre trafikanter...

Du undlod behændigt nok at besvare spørgsmålet. )

> Nej, du generaliserer.

Nej, jeg konstaterer at den sikreste placering for en baby/et barn i en bil,
er bagsædet. Jeg konstaterer at en evt. voksen, på passagersædet, ikke vil
have den fulde beskyttelse af SRS-systemet længere. Og jeg konstaterer at
førerens opmærksomhed vil blive henledt endnu mere på barnet. Alt sammen
fakta!

> Du har tilsyneladende haft nogle skrækkelige oplevelser i trafikken, og
> det skal du selvfølgelig være velkommen til at være frustreret over.

Næh, egentlig ikke. Men jeg ved en del om sikkerhed i biler, hvilket jeg har
gjort til en mission at gøre opmærksom på. Jeg ser på daglig basis, totalt
uansvarlige forældre, som ræser rundt med ikke-fastspændte børn i deres
biler. Dermed ikke sagt at du hører under dén kategori. Personligt gør jeg
ALT, hvad der står i min magt, for at min familie (og passagerer) i min bil,
skal komme så sikkert frem så muligt. Og det gælder alle aspekter:
Sikkerhedsudstyr, fastspænding, placering i bilen, bilvalg m.m.

> Men kan vi ikke blive enige om at du ikke kender pokkers meget til denne
> konkrete situation?

Du har ellers udpenslet den ganske godt...

Fra : Keld Nygaard

Dato : 09-03-10 12:37

> Du undlod behændigt nok at besvare spørgsmålet. )

Jeg har styr på det punkt.

Mvh
Keld

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-10 21:48

Keld Nygaard skriver:

> [...]
> tilfælde er den samlet set mest sikre løsning at have far og vuffer på
> bagsædet, og mor og barn foran. Når hunden ikke er med, står barnet på

Jeg er ked af at måtte skuffe dig. I har valgt den sikkerhedsmæssigt
ringeste løsning. For far er nu ikke længere beskyttet af en airbag,
hverken på bagsæde, eller når han sidder på passagersædet og vuffer
ikkr er med.....

Klaus

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 00:20

Keld Nygaard skrev:

> [...]
> tilfælde er den samlet set mest sikre løsning at have far og vuffer på
> bagsædet, og mor og barn foran. Når hunden ikke er med, står barnet på

For at bruge et citat: "For med vuffer på bagsædet, hvad er det så der
sker Basse? Ja, rigtigt: Så dør baby"

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 00:25

Keld Nygaard skrev:
> [...]
>
> Den anden bil, en Suzuki, kørte vi til Suzuki i Skanderborg. På regningen
> herfra kunne vi til vores store overraskelse se:

Sig mig lige: Er min 5 år gamle bil blevet helt umoderne derved at man
på den kan slå passager-airbag'en fra med en nøglekontakt?

Fornuftigt eller ej med barnestol på forsædet, så er det da totalt
åndsvagt at demontere den permanent så ingen bruger af passager-sædet er
beskyttet :-|

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-10 06:24

Armand skriver:

> Sig mig lige: Er min 5 år gamle bil blevet helt umoderne derved at man
> på den kan slå passager-airbag'en fra med en nøglekontakt?

Sådan noget koster penge at sætte i bilen fra fabrik.

Begge mine nuværende og den tildligere bil har det også.

> Fornuftigt eller ej med barnestol på forsædet, så er det da totalt
> åndsvagt at demontere den permanent så ingen bruger af passager-sædet er
> beskyttet :-|

Netop.

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 09-03-10 08:36

> Sig mig lige: Er min 5 år gamle bil blevet helt umoderne derved at man på
> den kan slå passager-airbag'en fra med en nøglekontakt?

Det er extraudstyr i mange biler - nogne gange følger det om man tilvælger
isofix.

(utroligt at det ikke bare er standard - det er jo bare et stykke tråd
svejst på sædet... Selv mondeo omkring årgang 2005&06 var det extraudstyr i
der kun kunne bestilles ab fabrik)

> Fornuftigt eller ej med barnestol på forsædet, så er det da totalt
> åndsvagt at demontere den permanent så ingen bruger af passager-sædet er
> beskyttet :-|

Enig, men synes ikke tonen i tråden er helt pæn ... Fint at gøre opmærksom
på det uheldige i valget, men den missionerende & moraliserende tone er ikke
klædelig for nogen

--
/A - Den lille blev 3 inden han skiftede fra bagudvendt til fremadvendt stol
og den store der er over lovens højdekrav for at sidde uden udstyr sidder

Fra : Kent Friis

Dato : 09-03-10 18:08

Den Tue, 9 Mar 2010 08:36:24 +0100 skrev Anders Majland:

> [...]
> på det uheldige i valget, men den missionerende & moraliserende tone er ikke

Kom den moraliserende tone ikke først efter den oprindelige spørger
begyndte at påstå at de der var uenige med ham ikke selv havde børn?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-10 18:10

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Kom den moraliserende tone ikke først efter den oprindelige spørger
> begyndte at påstå at de der var uenige med ham ikke selv havde børn?

Nope. Det var claus.b.p., som kom med dén vildfarelse. )

Fra : Kent Friis

Dato : 09-03-10 18:12

Den Tue, 9 Mar 2010 18:09:58 +0100 skrev Henrik B.:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Nope. Det var claus.b.p., som kom med dén vildfarelse. )

Omformulering: Kom den moraliserende tone ikke først efter
vildfarelsen om at alle der var uenige med ham ikke selv havde
børn?

Jeg synes bestemt det var den rækkefølge jeg læste det i.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Keld Nygaard

Dato : 09-03-10 19:43

> [...]
> børn?
>
> Jeg synes bestemt det var den rækkefølge jeg læste det i.

Da der henvises til den oprindelige spørger, antager jeg at det er mine
vildfarelser du tænker på. Jeg mener ikke, at jeg på noget tidspunkt har
kvalificeret andres kommentarer efter hvorvidt de er forældre eller ej. Jeg
er er jo trods alt selv, for nogle dage endnu, barnløs...

Når alt kommer til alt, bekymre jeg mig egentlig meget lidt om de andre
debattøres familieforhold. Jeg er jo i bund og grund bare sur over Suzukis
avance på modstande...

Mvh
Keld
-

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-03-10 19:52

"Keld Nygaard" <no@spam.xx> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er jo i bund og grund bare sur over Suzukis avance på modstande...

Det kan jeg egentlig godt forstå, da det ligner rent optrækkeri.

Jeg har selv spurgt en BMW-forhandler, hvad et askebæger med cigartænder til
foran i potten koster.

Det skulle koste 1.500 kr. samt trækning af ledningssystem i bilen til
askebægeret.

For det første er prisen på askebægeret latterlig og for det andet mangler
potten intet ledningsnet. Det er der og skal blot skubbes på "bægerets"
stikben.

Vær altid meget opmærksom på, hvilke undskyldninger et værksted anvender for
en sindsyg overpris, da den som regel er yderst fantasifuld.

PS: Jeg har oplevet det mange gange med mine Volvoer........

mvh/Bjørn J

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-03-10 20:24

On Tue, 9 Mar 2010 19:51:41 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Keld Nygaard" <no@spam.xx> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Det kan jeg egentlig godt forstå, da det ligner rent optrækkeri.

>--

Det kan ikke forklares på anden vis.

> [...]

>foran i potten koster.
>
>Det skulle koste 1.500 kr. samt trækning af ledningssystem i bilen til

Sådan noget er selvfølgelig standardudstyr i en Sonata.

> [...]

>potten intet ledningsnet. Det er der og skal blot skubbes på "bægerets"

Det er bagateller, Bjørn.

Jeg husker stadig den stakkel der fik ødelagt bagruden i sin Audi
Cabriolet. Hele kaleschen skulle fanneme skiftes, til en bagatel af
mellem 40 og 50.000 kr.!!!!

>--

>Vær altid meget opmærksom på, hvilke undskyldninger et værksted anvender for
>en sindsyg overpris, da den som regel er yderst fantasifuld.

>--

Det værste de kan gøre mod mig er, at når jeg kommer med en eller
anden uhensigtsmæssig ting som bilen gør, at komme med den gamle
frase: Det gør de modeller bare.

Mit probate middel mod netop det er, at stille og roligt forklare
værkføreren, at hvis det er tilfældet, så har han til midt på
eftermiddagen til at finde 3-4 tilsvarende modeller med samme skavank,
eller sørge for at bilen er lavet inden fyraften.

Det har ikke slået fejl endnu. Bilen har været i orden til fyraften.

>--

>PS: Jeg har oplevet det mange gange med mine Volvoer........

>--

Det er noget de kan alle steder, desværre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-03-10 20:34

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> Sådan noget er selvfølgelig standardudstyr i en Sonata.

I en moderne potte, kan du naturligvis vælge ab fabrik om du ønsker den med
eller uden rygerpakke.

Den tidligere ejer af min nuværende potte, har desværre valgt at købe den
uden rygerpakke..(tøsedreng)

Alt sender jo et signal, så den tidligere ejer ville vel ikke opfattes som
en billist med blød hat og cigar.

Det har jeg intet imod, da jeg gerne nyder en dejlig havaneser....

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-10 20:40

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har selv spurgt en BMW-forhandler, hvad et askebæger med cigartænder
> til foran i potten koster.
>
> Det skulle koste 1.500 kr. samt trækning af ledningssystem i bilen til
> askebægeret.

*LOL*

Du må ha' den MB næste gang. )

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-03-10 20:45

KLIP

> *LOL*
>
> Du må ha' den MB næste gang. )

Du mener altså en MB og deres forhandlere er fantasiløse..?

Det tror jeg nu ikke..)

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-10 20:56

> Du mener altså en MB og deres forhandlere er fantasiløse..?
>
> Det tror jeg nu ikke..)

Næh, det mener jeg ikke. Men f.eks. alm. sliddele er rørende billige,
sammenlignet med mange andre mærker (og en del i forhold til f.eks. Volvo).

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-03-10 21:02

KLIP

> Næh, det mener jeg ikke. Men f.eks. alm. sliddele er rørende billige,
> sammenlignet med mange andre mærker (og en del i forhold til f.eks.
> Volvo).

Volvo skulle efter sigende være ved at lære det, men de har i hovedlandet
har de også nogen prestigebyggerier som skal betales.

Det kan de ikke uden kunder, så de er gået Lean...

Jeg er spændt på, hvornår Terminalen gør det....

PS: Skal have tilbud på 140km og nye bremser hele vejen rundt på S40 (har
fået det fra Flensborg, men DK skal have en chance samt den lille mekanikker
i Kolding)...

mvh/Bjørn J

Fra : Kent Friis

Dato : 09-03-10 22:27

Den Tue, 9 Mar 2010 19:42:39 +0100 skrev Keld Nygaard:

> Da der henvises til den oprindelige spørger, antager jeg at det er mine
> vildfarelser du tænker på.

Omformuleringen git netop på at "den oprindelige spørger" er pillet
ud. Jeg havde ikke lige lagt mærke til at det var en helt anden person
der var den vildfarne.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Steffen

Dato : 09-03-10 23:31

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> børn?
>
> Jeg synes bestemt det var den rækkefølge jeg læste det i.

Nej moraliseringen startede i det første svar der blev givet (af Henrik
B.)

mvh
steffen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-03-10 16:35

Den Tue, 9 Mar 2010 23:31:20 +0100 skrev Steffen:

> Nej moraliseringen startede i det første svar der blev givet (af Henrik
> B.)

Det har jeg åbenbart ikke modtaget. Det første jeg har fra Henrik B.
beskriver han en nemmere og sikrere løsning, nemlig at sætte stolen
på bagsædet. Ingen moralisering i det indlæg.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 20:37

Keld Nygaard skrev:

Forøvrigt:
Ikke mindst i lyset af en anden tråd hvor præsentationen á emne-linien
diskuteres, så er denneher pragtfuldt formuleret!

--
Armand.