Liste over biler med 3 stk 3 punktseler på~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-03-10 13:33

Hej

Der skulle vel ikke være nogle der er faldet over en liste over
hvornår forskellige biler begyndte at have 3 stk 3 punktseler på
bagsædet? Det jo møj forskelligt, min Scenic fra 96 har det, men det
er ikke et problem at finde nyere modeller af andre mærker der først
har det omkring 2003.

Stefan

Fra : Allan F

Dato : 08-03-10 02:11

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Min gamle Passat 2002 havde det.

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-03-10 10:51

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bagsædet? Det jo møj forskelligt, min Scenic fra 96 har det, men det
> er ikke et problem at finde nyere modeller af andre mærker der først

Xantia Weekend fra 2000 er med på listen.

- Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 03:07

On 7 Mar., 21:32, Stefan Jacobsen <stefw...@gmail.com> wrote:

> [...]
> bagsædet? Det jo møj forskelligt, min Scenic fra 96 har det, men det
> er ikke et problem at finde nyere modeller af andre mærker der først

Saab 900/9-3 - fra 1994
Saab 9-5 - Fra 1998

--
http://www.saabklub.dk/
FUGM - The Trademark of worldclass inkompetence.

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 11:19

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse

Dav.

Her er en fortælling om lovkrav til 3-punks seler på bagsædet.

Mon ikke det er ned at nærme sig 30 år siden de blev obligatoriske i visse
lande.

Man kan vel gå ud fra, de skandinaviske fabrikker leverede dem i deres biler
til de oversøiske markeder ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 11:22

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Upssss...Link:

http://stnonline.com/resources/seat-belts/the-history-of-seat-belt-development

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 08-03-10 23:56

Bjørn J. skrev:
> [...]
> lande.
>
> Man kan vel gå ud fra, de skandinaviske fabrikker leverede dem i deres biler

Obligatorisk??

Jeg tvivler på at der nogetsted er nogen krav derom; men det er
utvivlsomt en måde at hente point på i de for tiden meget vægtige
chrastests hvorfor få fabrikanter kunne finde på at springe over dér.

Implemeteringen kan således følge et point-behov for ikke at tabe en
stjerne i chrash-resultatet, mens andre kan have valgt ikke at bruge
omkostningerne på dem 5. 3-punktssele hvis det alligevel ikke trak dem
en stjerne op. Derfor tilstedeværelsen sikkert meget spredt hen over
kalenderen :-/

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 05:25

On 8 Mar., 11:21, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> skrev i en meddelelsenews:4b94cf11$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Upssss...Link:
>
> http://stnonline.com/resources/seat-belts/the-history-of-seat-belt-de...
>
> mvh/Bjørn J.

Hmmmm, hvor ser du noget om lovkrav om 3-punktsbælte på alle
bagsædepladser, for 30 år siden?

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 13:44

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Hmmmm, hvor ser du noget om lovkrav om 3-punktsbælte på alle
>bagsædepladser, for 30 år siden?

1975
Sweden requires 3-point, ELR belts in rear; mandates front use by persons 15
and older

Hvad skal man lægge i "mandates" ..?

mvh/Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 08-03-10 13:33

Den Mon, 08 Mar 2010 11:21:52 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hr. Bjørn. der blev spurgt om 3 siddepladser bag i med hver sin 3-
punktsele.. )

//Møller

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 06:27

On 8 Mar., 13:43, "Bj rn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

> 1975
> Sweden requires 3-point, ELR belts in rear; mandates front use by persons 15
> and older

Det fremgår ikke, men der er tale om yderpladserne...

--
http://www.saabklub.dk/
FUGM - The Trademark of worldclass incompetence.

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 14:31

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det fremgår ikke, men der er tale om yderpladserne...

Kan du huske, hvordan midtersystemet virkede (eller er du for ung..)..),
jeg mener det var med en "rullepølse" som ved brug blev til en 3-punkssele ?

http://www.saabpros.com/collection/1976-99-EMS/index.cfm#

mvh/Bjørn J.