ie6
Fra : Ib K. Jensen

Dato : 08-03-10 00:57

Dette er måske en anderledes oplevelse for nogle, men alligevel:

http://www.techcrunch.com/2010/03/05/ie6-funeral/

Måske kunne der laves noget lignende her ?

--
Ib K. Jensen :: www.ikjensen.dk
Only a Genealogist regards a step backwards as progress.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-03-10 14:15

Ib K. Jensen wrote:
> Dette er måske en anderledes oplevelse for nogle, men alligevel:
>

> http://www.techcrunch.com/2010/03/05/ie6-funeral/
>

> Måske kunne der laves noget lignende her ?

Er det ikke lidt for amerikansk? Lad den dø i stilhed.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 09-03-10 01:04

Den 08-03-2010 14:15, Erik Ginnerskov skrev:
> Ib K. Jensen wrote:

> Er det ikke lidt for amerikansk? Lad den dø i stilhed.

Til det første JO.

Til det andet, hvorfor skal man ikke lade andre vide at den er uønsket.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-10 01:34

Ib K. Jensen skrev:

> Til det andet, hvorfor skal man ikke lade andre vide at den er uønsket.

Måske er det bedst at tie den ihjel?

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-10 12:12

Ib K. Jensen wrote:

> Til det første JO.
>
> Til det andet, hvorfor skal man ikke lade andre vide at den er
> uønsket.

<!--[if lt IE 6]>
<![endif]-->

Så er den ged vist barberet.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-10 12:31

Erik Ginnerskov wrote:

> <!--[if lt IE 6]>
> opdateret!</p> <![endif]-->

Skulle have været

<!--[if lt IE 7]>
<![endif]-->

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-03-10 13:08

Erik Ginnerskov wrote:

> Skulle have været
>
> <!--[if lt IE 7]>
> <![endif]-->

kan opdateres til:
<!--[if IE]>
<![endif]-->

Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-03-10 13:32

Stig Johansen har bragt dette til verden:

> kan opdateres til:
> <!--[if IE]>
> <![endif]-->

<!--[if IE]>
Explorer er noget møg, se så at finde en anden browser!</p>
<![endif]-->

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-03-10 14:34

Birger Sørensen skrev:

> <!--[if IE]>
> Explorer er noget møg, se så at finde en anden browser!</p>
> <![endif]-->

ROFL

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-10 00:19

Philip Nunnegaard wrote:

> ROFL

Jeg tilslutter mig koret.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-03-10 13:56

Erik Ginnerskov skrev:

> <!--[if lt IE 7]>
> se så at få opdateret!</p> <![endif]-->

http://fdim.dk/Statistik/teknik/browserbarometer
siger at den fortsat ligger på mere end 5% - det
er jeg nødt til at tage hensyn til et stykke tid endnu.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-10 00:21

Allan Vebel wrote:

> http://fdim.dk/Statistik/teknik/browserbarometer
> siger at den fortsat ligger på mere end 5% - det
> er jeg nødt til at tage hensyn til et stykke tid endnu.

Ja, når du koder. Men det ændrer ikke på behovet for at opfordre de mest
sløve til at komme i gang med opdateringen. Det er desværre ikke alle, der
kommer forbi dig i shoppen og får det gjort.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-03-10 09:23

Erik Ginnerskov skrev:

> Ja, når du koder. Men det ændrer ikke på behovet for at opfordre de mest
> sløve til at komme i gang med opdateringen. Det er desværre ikke alle, der
> kommer forbi dig i shoppen og får det gjort.

5%. Mon ikke det stort set kun er virksomheder der stadig kører med
Windows 2000?

Indtil for et års tid siden var det bl.a. tilfældet på min arbejdsplads.
Nu er der imidlertid 3 muligheder. Er vi på en tynd klient, logger vi på
Windows 2003, og på de fede klienter er der XP. Når man så er logget
ind, kan man åbne det gamle Windows 2000 virtuelt.

Den mulighed er der underligt nok stadig mange der benytter, selvom vi
har fået tudet ørerne fulde med at det snart forsvinder.

Jeg troede at jeg var tryghedsnarkoman, men jeg kan da godt se at der er
mange der er værre end mig.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-10 15:36

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> har fået tudet ørerne fulde med at det snart forsvinder.
>
> Jeg troede at jeg var tryghedsnarkoman, men jeg kan da godt se at der

Det er nok økonomi, der er hæmskoen der. På store systemer med 1000+
computere koster det spidsen af en jetjager at få licens til en opgradering
fra W2K til XP og det beslaglægger adskillige medarbejdere i flere uger til
at forestå opgraderingen. Dertil skal så lægges omskoling af samtlige
medarbejdere til at bruge det nye OS.

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-03-10 16:10

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> opgradering fra W2K til XP og det beslaglægger adskillige medarbejdere i
> flere uger til at forestå opgraderingen.

Prøv med flere måneder
(http://airliquide.com/ brugte mere end et år på at omlægge til Win2K, blot
for at opdage at:
* programmerne kørte som de plejede - ingen merværdi
* Næsten i samme øjeblik 'omlægningen' var færdig, kunne de starte forfra
med XP - ingen merværdi.
)

> Dertil skal så lægges omskoling
> af samtlige medarbejdere til at bruge det nye OS.

Applikationer øndrer sig ikke så meget, så 'omskoling' går vel mere ud på at
finde ud af hvor fanden William nu har gemt den funktion, som er, og altid
har været.

Stig Johansen

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-03-10 10:45

Den 10-03-2010 16:09, Stig Johansen skrev:

> Applikationer øndrer sig ikke så meget, så 'omskoling' går vel mere ud på at
> finde ud af hvor fanden William nu har gemt den funktion, som er, og altid
> har været.

Fuldstændig enig. Man laver et "nyt" system, som i bund og grund er det
"gamle" system tilsat 3D-gylle (grimt), "skygger" som fylder 4-5 px til
hver side (helt enormt grimt og hukommelseskrævende), animerede
Flash-agtige menuer (grimmme OG pisseirriterende), og man fjerner helt
elementære ting, som ellers var med til at skabe overblik (hey man, det
er moderne at man ikke skal kunne finde en skid, ikk), og så tager man
de vigtigste funktioner, splitter dem op i 4-5 stykker hver, og lægger
dem sådan, at man ikke får noget ud af dem UDEN at have været alle
undermenuer/vinduer igennem (ja - jeg elsker også at bruge 3-4 gange så
lang tid på en ting, som er nødvendigt). Og så lægger man iøvrigt
trial-versions og "marketplace" (adware) en masse, og sørger for, de
IKKE kan afinstalleres.

Vista SUX. Der bliver *ALDRIG* mere brugt penge på MS herfra. Det er et
løfte. Simpelhen *over mit lig*.

Og så kan jeg iøvrigt på ingen måde se, at et OS skal være indlagt i en
ny PC. Det er to helt selvstændige ting. Det må være fuldstændigt op til
forbrugeren, og HVIS han/hun ikke vil have det med, skal prisen for det
også trækkes fra prisen på computeren. Hvad skal vi med Microsoft-skat?
Hvad hvis jeg hellere vil have Linux, så skal MS have penge for det
alligevel? Det kan jeg ikke se, de skal.

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-03-10 22:07

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> fra W2K til XP og det beslaglægger adskillige medarbejdere i flere uger til
> at forestå opgraderingen. Dertil skal så lægges omskoling af samtlige

Nu taler jeg om at folk selv kan vælge om de vil køre i Win 2K eller Win
XP/2003 Server.

De skal under alle omstændigheder starte op i XP eller 2003 Server, men
når de så har gjort det, starter de *frivilligt* Win2K op virtuelt i et
vindue under deres XP.

Og det altså til trods for at mindst 80% af befolkningen enten har eller
har haft XP på deres egne hjemmecomputere. Eneste forskel på firmaets XP
og den som er på privatcomputere, er at den på firmaet ikke ligner et
andeklaver.

For mange tror jeg simpelt hen at det handler om, at går de ind i den
virtuelle Win2K, har de deres gamle skrivebord med alle genvejene.

Selv flyttede jeg dem over i min dokumentmappe. Så ligger de der nemlig
også på XP.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : jopa

Dato : 10-03-10 22:10

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> fra W2K til XP og det beslaglægger adskillige medarbejdere i flere uger til
> at forestå opgraderingen. Dertil skal så lægges omskoling af samtlige

Solide virksomheder ser mere på sikkerhed end de penge de kan fratrække
over budgettet

Nu er det jo ikke således at opgradering foretages på 1000 computere

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-03-10 00:52

jopa wrote:

> Solide virksomheder ser mere på sikkerhed end de penge de kan fratrække
> over budgettet
>
> Nu er det jo ikke således at opgradering foretages på 1000 computere

Nej, den virksomhed jeg nævnte har 25.000+ computere.

Stig Johansen

Fra : jopa

Dato : 11-03-10 11:23

Stig Johansen skrev:

> Nej, den virksomhed jeg nævnte har 25.000+ computere.

Min søn er Net ansvarlig på en af Verdens største Virksomheder, jeg
Boscher ingen her

Uden jeg har snakket med ham kan jeg ikke forestille mig at de fiser
rundt og installerer nyt styresystem på samtlige pc er, mon ikke det
foregår mere eller mindre pr automatik via serverrummet.

Måske jeg skulle spørge ham

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-03-10 11:32

jopa wrote:

> Min søn er Net ansvarlig på en af Verdens største Virksomheder, jeg
> Boscher ingen her

Det gør jeg heller ikke.
Har selv arbejdet i en 'mindre' virksomhed <http://www.hp.com/> og lavet
opgaver for ovennævnte, som selv praler af, at de er verdens største
'gas'leveranør.

> Uden jeg har snakket med ham kan jeg ikke forestille mig at de fiser
> rundt og installerer nyt styresystem på samtlige pc er, mon ikke det
> foregår mere eller mindre pr automatik via serverrummet.

Nu er det nogle år siden, men jeg vil grumme gerne se hvordan man opgraderer
(MS) *styresystemer* fra centralt hold - hvis det kan lade sig gøre, så må
der være penge i det ;)

Derudover glemmer du, at 'opdatering' af MS Windows kræver ny hardware for
at udføre den samme opgave.

Hvordan distribuerer man denne nye hardware, og hvad koster den ?

(Husk at gange med de her 25.000, da ikke alle 40.000+ ansatte har PC'ere).

Stig Johansen

Fra : jopa

Dato : 11-03-10 11:45

Stig Johansen skrev:

> [...]
>
> Hvordan distribuerer man denne nye hardware, og hvad koster den ?
>
> (Husk at gange med de her 25.000, da ikke alle 40.000+ ansatte har PC'ere).

Som sagt aner jeg ikke hvordan, men skal da nok spørge ham.
Hvorfor kræver det ny hardware ?

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : jopa

Dato : 11-03-10 12:02

jopa skrev:

> Som sagt aner jeg ikke hvordan, men skal da nok spørge ham.
> Hvorfor kræver det ny hardware ?

Har lige ringet til ham.
Når de opgrader styresystem køber de en såkaldt Volium Licens der består
af 40.000 klistermærker og EN CD.

Installationen foregår ikke på den enkelte pc men via netværket
centralt, og kræver at den enkelte bruger trykker på EN tast når han
bliver bedt om det og så foregår installationen automatiskt via DOS.
Den enkelte bruger skal blot sætte klistermærke på computeren.

Vedr Hardware så skiftes intet hvis ellers den enkelte pc er rimelig ny
3-4 år gl.

De kører pt XP, og hvis de ville gå til win 7 kræver win 7 mindre kraft
end XP.

Nu snakker sønnen og jeg ikke samme pc sprog, men det var nogenlunde
hvad jeg forstod

Han rejser jorden rundt og plejer deres netværk så mon ikke han ved hvad
han taler om

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-03-10 12:38

jopa skrev:

> De kører pt XP, og hvis de ville gå til win 7 kræver win 7 mindre kraft
> end XP.

Interessant!
Var godt klar over at den var mindre krævende end Vista (det ses også på
min CPU-måler), men ligefrem mindre krævende end XP?

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : jopa

Dato : 11-03-10 12:42

Philip Nunnegaard skrev:

> Interessant!
> Var godt klar over at den var mindre krævende end Vista (det ses også på
> min CPU-måler), men ligefrem mindre krævende end XP?

Således forstod jeg ham

Men buttom line så kræver det ikke nyt hardware pr default.
Kommer an på den enkelt pc's alder siger han.
De skifter pc er hver 3-4 år i gennemsnit mener jeg han sagde.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-03-10 15:36

jopa wrote:

> Således forstod jeg ham
>
> Men buttom line så kræver det ikke nyt hardware pr default.
> Kommer an på den enkelt pc's alder siger han.

Ja, selvfølgelig kommer det an på alderen, og det var heller ikke ment som
det pr. definition kræver ny hardware.

> De skifter pc er hver 3-4 år i gennemsnit mener jeg han sagde.

Det her franske firma jeg snakker om, er (var) noget mere fedtede med
udstyret.

Al IT er desværre overtaget af franskmændene, så jeg har ikke længere
kontakt til dem.

Men når jeg snakker 'opgradering' af styresystem, så er det ikke kun
servicepacks, men sselve systemet.

Dvs:
Win2K -> XP -> Vista -> Win7

Hvis de hoppede på XP da det kom frem, har de med andre ord ikke
'opgraderet' deres styresystem i mere end 8 år.

Stig Johansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-10 16:25

Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> skrev :

>Hvis de hoppede på XP da det kom frem, har de med andre ord ikke
>'opgraderet' deres styresystem i mere end 8 år.

Skriver ham, der ikke selv på noget tidspunkt har opgraderet sin
egen Windows.

Og jeg ved godt, at du ikke betragter windowsmaskinen, som din
primære, men alligevel.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-03-10 16:31

Den 11-03-2010 16:24, Kerim Ellentoft skrev:

> Skriver ham, der ikke selv på noget tidspunkt har opgraderet sin
> egen Windows.

Du kan vel være ligeglad med hvad andre gør?

MVH
Rune Jensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-10 17:14

Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com> skrev :

>Du kan vel være ligeglad med hvad andre gør?

Tjah, hvis nu Stig havde opdateret sin Outlook Express, så havde
han kunnet sende lange links i sine indlæg, så de ikke knækker.
(som i news:4b98cac1$0$275$14726298@news.sunsite.dk)

Og det er da noget, der gør det mere besværligt, hvis jeg bruge
linket.

Man kan vel også fårligt bebrejde andrfe, at de ikke opdaterer,
når man ikke selv gør det.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-10 17:20

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> skrev :

>Og det er da noget, der gør det mere besværligt, hvis jeg bruge
>linket.

vil bruge

Og mere sekundært, lave en korrekt sidgnaturadskiller.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-03-10 16:58

Kerim Ellentoft frembragte:

> Skriver ham, der ikke selv på noget tidspunkt har opgraderet sin
> egen Windows.
>
> Og jeg ved godt, at du ikke betragter windowsmaskinen, som din
> primære, men alligevel.

If it ain't broke - don't fix it!

Og det er jo ikke sådan, at man slipper for de gamle fejl, når man
opdaterer - der kommer nye til, i stedet. Og man skal lede efter ting
man ellers viste hvor var.
Det kan (skulle kunne) måske en masse mere, som man i virkeligheden
ikke har brug for. Men bruger mere både RAM, CPU og HD, for at levere
det samme.
"Niggerrig" kalder de det. På dansk klamphuggeri.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-10 17:15

Birger Sørensen <sdc@bbsorensen.com> skrev :

>Og det er jo ikke sådan, at man slipper for de gamle fejl, når man
>opdaterer - der kommer nye til, i stedet. Og man skal lede efter ting
>man ellers viste hvor var.

Jeg tænkte nu ikke på, at skifte til en anden windowsversion, men
blot holde den man bruger opdateret.

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-03-10 17:34

Kerim Ellentoft wrote:

> Skriver ham, der ikke selv på noget tidspunkt har opgraderet sin
> egen Windows.

Hvad har det med sagen at gøre?

Selvom jeg ikke 'opgraderer' *min* windows, ved jeg da udmærket hvad der
foregår, når jeg har min daglige gang hos kunderne, og deres IT afdeling.

Det handler om, at ikke alle virksomheder er MS lemminge, og det tager
rigtig lang tid, og koster mange (indirekte) penge at skifte OS.

Jeg ved godt at applikationer, og opdateringer til samme, kan rlles ud
centralt, endda ved simple '.bat'-filer ved logon - det jeg skam også
hjulpet finansstyrelsen med, men det er ikke det samme som skift af windows
- *version*

Stig Johansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-10 17:55

Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> skrev :

>Hvad har det med sagen at gøre?

Af hensyn til dem, der læser dine indlæg.

Jeg har jo nævnt: lange links knækker og din signaturadsiller er
ikke korrekt.

Dette undgås med en opdateret OE.

Og herudover, som jeg også skrev, man kan ikke bebrejde andre, at

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-03-10 19:49

Kerim Ellentoft wrote:

> Og herudover, som jeg også skrev, man kan ikke bebrejde andre, at
> de ikke opdaterer, når man ikke selv gør det.

Jeg tror du læser lidt forkert.
Hvordan får du det jeg jeg bebrejder nogen for ikke at opdatere?

For mig at se gik diskussionen på om store virksomheder, her > 25.000
PC'ere, kan opdatere windows ved 'klik med en mus'.

Humlen er, at man skal, eller har skullet, have fat i de fysiske PC'ere, og
det trager altså pisse lang tid.

Endvidere skal det planlægges nøje, for systemerne skal kunne spille sammen
undervejs, for rman opgraderer ikke lige 25.000 PC'ere 'overnight'.

I den biks jeg nævner brugte man sammenlagt et år på at opgradere til Win2K,
og de var knap færdige da Win XP kom på gaden.

Da fandt de ud af, at MS tog pis på dem, og de besluttede at springe XP over
og se hvad der så kom.

Det er der sikkert andre der har gjort, og Vista var jo ikke ligefrem det
bedste at 'opgradere' til.

Så der er skam en naturlig forklaring på, at der stadig er virksomheder der
kører med Win2K, og dermed er forhindret i at opgradere deres IE6.

Stig Johansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-10 20:08

Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> skrev :

>Jeg tror du læser lidt forkert.

Næh, og du undgår min forklaring på, at du bør opgradere din OE,
af hensyn til dem der læser dine indlæg, når du ind imellem
bruger den

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-03-10 20:30

Den 11-03-2010 20:08, Kerim Ellentoft skrev:

> Næh, og du undgår min forklaring på, at du bør opgradere din OE,
> af hensyn til dem der læser dine indlæg, når du ind imellem
> bruger den

I og for sig kunne du jo bare have gjort opmærksom på det med OE fra
starten, for jeg troede også du mente opgradering til nyt OS - hvilket
jeg mener er hver persons egen private sag.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-03-10 20:42

Den 11-03-2010 17:55, Kerim Ellentoft skrev:

> Af hensyn til dem, der læser dine indlæg.
>
> Jeg har jo nævnt: lange links knækker og din signaturadsiller er
> ikke korrekt.

Stigs signatur vises som enhver anden standard signatur i min
Thunderbird, hvilket vil sige, den er fuldstændig korrekt her.

Går jeg ind og kigger på selve signaturadskilleren, så består den af

bindestreg bindestreg mellemrum

Hvilket nøjagtigt er standarden for en signaturadskiller.

Så jeg har ikke problemer den vej rundt.

Hvordan mener du den ikke er korrekt?

MVH
Rune Jensen

--
Dette er en signatur

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-10 22:18

Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com> skrev :

>Stigs signatur vises som enhver anden standard signatur i min
>Thunderbird, hvilket vil sige, den er fuldstændig korrekt her.

Ikke når han en sjælden gang bruger OE.
(som i news:4b98cac1$0$275$14726298@news.sunsite.dk)

Og nåh nej, det virker jo ikke som et link i Tordenfuglen, det er
dette indlæg Date: Thu, 11 Mar 2010 11:51:02 +0100.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-03-10 00:30

Kerim Ellentoft skrev:

> Ikke når han en sjælden gang bruger OE.
> (som i news:4b98cac1$0$275$14726298@news.sunsite.dk)
>
> Og nåh nej, det virker jo ikke som et link i Tordenfuglen, det er
> dette indlæg Date: Thu, 11 Mar 2010 11:51:02 +0100.

I tråden "Positioneringsproblemer eller Opera-bug?".
Det må være en smutter.

Uanset, så irriterer det mig at de links ikke virker i TB.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-03-10 01:08

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev :

>I tråden "Positioneringsproblemer eller Opera-bug?".

Ja.

>Det må være en smutter.

Nej, OE 6 uden opdateringer kan ikke lave korrekt
signaturadskiller.

Men, mere irriterende, er at lange links bliver knækket.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-03-10 02:37

Kerim Ellentoft skrev:

> Men, mere irriterende, er at lange links bliver knækket.

Jeg kan komme på en ting der er endnu mere irriterende: Folk der poster
kortlinks.

Af 2 onder vil jeg hellere kopiere et link ind i min browser end at
skulle klikke på et link, jeg ikke ved hvor fører hen.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-03-10 03:59

Den 12-03-2010 02:36, Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
>
> Af 2 onder vil jeg hellere kopiere et link ind i min browser end at
> skulle klikke på et link, jeg ikke ved hvor fører hen.

Det er af hensyn til Twitter, så vidt jeg ved. For jeg klikker heller
aldrig på dem. Men Twitter har SVJV en maksimums meddeleleseslængde,
derfor er de populære dér.

Bare ærgerligt, man ikke kan se på dem, hvor man havner. Sådan noget gør
mig altid skide mistænksom, derfor jeg aldrig klikker på dem...

;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-03-10 08:49

Rune Jensen skrev:

> Det er af hensyn til Twitter, så vidt jeg ved. For jeg klikker heller
> aldrig på dem. Men Twitter har SVJV en maksimums meddeleleseslængde,
> derfor er de populære dér.

Jeg har nu også set dem brugt i nyhedsgrupperne.
Og jeg vil netop tro at det er i misforstået hensyntagen, fordi de vil
være sikre på at linkene ikke bliver brudt.

> Bare ærgerligt, man ikke kan se på dem, hvor man havner. Sådan noget gør
> mig altid skide mistænksom, derfor jeg aldrig klikker på dem...

Så er det ikke kun mig der er paranoid.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-03-10 16:52

Den 12-03-2010 08:48, Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg har nu også set dem brugt i nyhedsgrupperne.
> Og jeg vil netop tro at det er i misforstået hensyntagen, fordi de vil
> være sikre på at linkene ikke bliver brudt.

> Så er det ikke kun mig der er paranoid.

Næh... F.eks.:

http://www.virusexperts.org/protection-tools/avg-linkscanner-can-detect-malicious-short-urls/

Short-URLS var ret populære services omkring 2000-2003, hvor det foregik
via egentlige omdirigeringssider (med reklamer), men de services døde,
kan ikke huske hvorfor, sikkert pga. reklamerne (det var noget med, man
omdirigerede FRA underlige URLer til mere læselige?).

Jeg tror de dør igen, denne gang pga. truslen for virus - bl.a. Så må
Twitter finde på noget andet. Twitter skulle være ret "hot" for alle
mulige blackhattere lige pt. (spam/virus)

Jeg har ikke undersøgt det følgende, men - hvis de servcies ikke
omdirigerer via en 301, så får de selv linkjuicen. Desuden, så er det
spørgsmålet, om man alligevel ikke mister noget, da selve filnavnet er
intetsigende for den endelige side. Men det kommer nok også an på 301.

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-03-10 10:19

Kerim Ellentoft wrote:

> Jeg har jo nævnt: lange links knækker

Det er først gået op for mig nu, at du refererer til en anden tråd.

Jo, jeg kan godt undgå lange links, men 'operationen var':
- Se siden
- Save as...
- Højreklik på filen, og åbn med...
- lav retterlser
- højreklik (copy)
- skift til FTP, og højreklik/paste

- Over i OE, og 'paste' det samme.

Alt i alt nærmest uberørt af menneskehånd, og jeg føler ingen trang til at
omdøbe links, hvis man ikke kan 'forstå dem'.

Af hensyn til dig har jeg omdøbt, og 'forkortet' linket til:
<http://w-o-p-r.dk/test/bs.html>

> og din signaturadsiller er
> ikke korrekt.

Det er ikke min, men MS, der ikke kan finde ud af det.

> Dette undgås med en opdateret OE.

Hvor finder jeg denne opdatering?

> Og herudover, som jeg også skrev, man kan ikke bebrejde andre, at
> de ikke opdaterer, når man ikke selv gør det.

Jeg mener stadig ikke jeg har bebrejdet nogensomhelst nogetsomhelst - hvor
har du det fra?

Stig Johansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-03-10 17:33

Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> skrev :

>Hvor finder jeg denne opdatering?

Prøv WijndowsUpdate, du kan jo nøjs med at opdatere OE.

>Det er ikke min, men MS, der ikke kan finde ud af det.

For så vidt ja, men de har jo senere rettet det.

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-03-10 19:48

Kerim Ellentoft wrote:

> Prøv WijndowsUpdate, du kan jo nøjs med at opdatere OE.

windowsupdate er urlblokket her i huset, da jeg ikke er interesseret i
unødige opdateringer fra MS.

Stig Johansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-03-10 20:27

Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> skrev :

>windowsupdate er urlblokket her i huset, da jeg ikke er interesseret i
>unødige opdateringer fra MS.

Du kunne jo bare ha' sat den til aldrig at hente/gøre opmærksom
på opdateringer.

Om de så alle er unødvendige er anden ting.

Fra : jopa

Dato : 11-03-10 17:55

Stig Johansen skrev:

> Men når jeg snakker 'opgradering' af styresystem, så er det ikke kun
> servicepacks, men sselve systemet.
>
> Dvs:
> Win2K -> XP -> Vista -> Win7

Jeps men de skifter nok ikke som os andre. og har fravalgt Vista bevist

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Christian Poulsen

Dato : 11-03-10 13:39

Ib K. Jensen skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

[IE6]

Nu vi er ved IE6. Nogen der så kender et godt script, som der kommer frem hvis
man får en besøgende fra Internet Explorer 6? Den skal i så fald fortælle om
alternative browsere som man kan benytte.

Det må meget gerne være oversat til dansk i forvejen (lidt doven er man vel).

--
Christian Poulsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-03-10 13:48

Christian Poulsen skrev:

> Nu vi er ved IE6. Nogen der så kender et godt script, som der kommer frem hvis
> man får en besøgende fra Internet Explorer 6? Den skal i så fald fortælle om
> alternative browsere som man kan benytte.

Conditional comments:

<!--[if lte IE 6]>
Prøv en af nedenstående browsere:</p>
href="http://www.microsoft.com/danmark/windows/internet-explorer/default.aspx">Opgrader
til Internet Explorer 8</a></p>
....osv...
<![endif]-->

Byt selv om på rækkefølgen.

Brugere af IE7 og -8 vil ikke se det der står mellem <!-- og -->
Det samme gælder brugere der har andre browsere som f.eks. Opera,
Safari, Firefox, Google Chrome eller you name it.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-03-10 13:49

Philip Nunnegaard skrev:

> Byt selv om på rækkefølgen.

Såfremt du vil have browserne til at stå i en anden rækkefølge.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-03-10 13:55

Den 11-03-2010 13:38, Christian Poulsen skrev:
> [...]
> alternative browsere som man kan benytte.
>
> Det må meget gerne være oversat til dansk i forvejen (lidt doven er man vel).

Du bør helt klart bruge MS' egne betingede kommentarer, så er det alene
IE, som bliver påvirket. Men se eksempelvis:

http://drop-ie6.dk/

MVH
Rune Jensen