Stafetten: Geografisk musik
Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-03-10 10:40

Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Jeg lægger ud med et par sange fra min grønne ungdom, som jeg stadig lytter
til med største fornøjelse.

Først Bee Gees med "Massachusetts" - det var den første sang, jeg hørte med
dem og jeg synes stadig, at det er en af deres bedste.

http://www.youtube.com/watch?v=4XWYefe9EzI

Derefter Scott MacKenzie med hittet om "San Fransisco", vistnok hans eneste,
jeg erindrer ikke at have hørt andre sange fra ham.

http://www.youtube.com/watch?v=DR2DPrcFXeM&feature=related

Jeg glæder mig til at høre en masse gode forslag.

mvh Eva
--
mvh Eva Schmidt

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-03-10 11:01

LEva Schmidt wrote:> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at
> [...]
>
> Derefter Scott MacKenzie med hittet om "San Fransisco", vistnok hans
> eneste, jeg erindrer ikke at have hørt andre sange fra ham.

McKenzie udsendte et par albums, men ingen af de blev større succes'er. Men
for at at blive i året og genren, så er her Flower Pot men og ders Let's go
to san Francisco

http://www.youtube.com/watch?v=jotsFVJPHIk

Les Humphries Singers 'øvede vold mod det gamle Lonnie Donegan hit Battle
of New Orleans, og kaldte det Mexico:

http://www.youtube.com/watch?v=wJBe6IUZdT0

En af mine favoritter fra gamle dage var Julie Driscolls Road to Cairo

http://www.youtube.com/watch?v=ozjXTagz75Q

Mit yndlingsband er Runrig. Her er de med Canada:

http://www.youtube.com/watch?v=PrFwnSrBIlI

Og endnu en geografisk ting med dem. Mighty Atlantic

http://www.youtube.com/watch?v=X1J2CkXebwM

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 12:18

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, de
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Ja, så skal vi lige have nogle af de mere kendte og populære sange. Dem er
der så mange af når det gælder byer og lande. Her er de bedste:

Texas gule rose: http://www.youtube.com/watch?v=L2WHiRYT0Bk&translated=1

Min student fra Uppsala:
http://www.youtube.com/watch?v=PtPPirkYjAk&feature=related

En sød student fra Holstenbro / Heidelberg:
http://www.youtube.com/watch?v=SPJ45h3ASyg&feature=related

Gid du var i Skanderborg / Düsseldorf:
http://www.youtube.com/watch?v=-07gdGjN3bY&feature=related

Er greven født i Luxemborg / Luxemburg:
http://www.youtube.com/watch?v=wz7Haj9nU_M&translated=1

Giv mig Danmark tilbage m. Natasja:
http://www.youtube.com/watch?v=NONnUBKcNZI&feature=related

Dølle Fjelde Musse: http://www.youtube.com/watch?v=yh9-JxYqSNg

Der er noget galt i Danmark, John Mogensen:
http://www.youtube.com/watch?v=JQTEf2dMfUs&feature=PlayList&p=92AB87CF07FE0E2D&index=0&playnext=1

Bornholm Bornholm Bornholm:
http://www.youtube.com/watch?v=Z17z8fiRskg&translated=1

Vinterbyøster - hehehttp
www.youtube.com/watch?v=qyK9NYEqcoQ&feature=PlayList&p=FDA41B5A8458E77C&playnext=1&playnext_from=PL&index=41

Jullerup Færgeby - hehe igen:
www.youtube.com/watch?v=7HUJfz6Ou-k&translated=1

..................og som rosinen i pølseenden skal vi have BAMSES VENNER med
deres sang om øen FUR: Vandmanden (En sang om at flyve rundt om Fur):
www.bamsesvenner.dk/audio/kysser/08%20Bamses%20Venner%20-%20Vandmanden.mp3

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 12:26

meddelelsen news:4b938b50$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, så skal vi lige have nogle af de mere kendte og populære sange.

...................og hvordan kunne jeg så glemme "Sommer i Tyskland /
Deutschland": http://www.youtube.com/watch?v=BTHWjEvcAPo
Den er fantastisk god.

..........og lad os da lige nupse den med med i farten. Det er
"Bayern"-mädels: http://www.youtube.com/watch?v=CpmDAu_47OE&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 17:13

meddelelsen news:4b938d5e$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den er fantastisk god.

Det er den her dog ikke. Det er ikke en af Zipfelbubens bedste sange. Det er
trods alt Mein-Tuttut, men lad os da lige snuppe den alligevel p.g.a. at det
var et af de største hit i 2008. Vi tager en taxa til Paris:
http://www.youtube.com/watch?v=MY2P1IHbwEU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-03-10 22:52

meddelelse news:4b93d084$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hvorfor spammer du igen. Der var en der foreslog max. 3 numre pr. person pr.
tråd?

Fra : Bisse

Dato : 07-03-10 11:45

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Nu ville jeg komme Åge i forkøbet og sende links til
Keld Heick: Ganløse Vanløse
men den kunne jeg ikke finde.

SÅ tænkte jeg på
Gid du var i Skanderborg
Men den kunne jeg heller ikke finde.

Derfor må I ha' den på tysk :)

http://www.youtube.com/watch?v=-07gdGjN3bY&feature=related

Bisse

Fra : Max

Dato : 07-03-10 12:24

Hej Eva

> Jeg glæder mig til at høre en masse gode forslag.

Jeg ville egentlig have sendt åbningsnummeret på Johnny
Cash albummet "Ride this train", der hvor han opremser
alle de poetiske stednave, før han synger "Loading Coal",
men kan ikke finde den.

Så du får en anden kærlighedserklæring

Billy Joel "New York State Of Mind"
http://www.youtube.com/watch?v=UFlsXgw_SFE&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-03-10 12:33

Max wrote:
> [...]
> Cash albummet "Ride this train", der hvor han opremser
> alle de poetiske stednave, før han synger "Loading Coal",

Til gengæld kan du få I've been everywhere, der får du også geografi, så det
basker

http://www.youtube.com/watch?v=MmFN9C9PVpg

Jan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-03-10 12:25

Monty Python - Finland
http://www.youtube.com/watch?v=pN2ZJBh92SM

Einstürzende Neubauten - Stella Maris
http://www.youtube.com/watch?v=pm_aut6RDAY

Fra : Max

Dato : 07-03-10 12:29

Hej Eva

> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Og så nogle der er geografisk meget langt væk hjemmefra

Rolling Stones - 2000 Light Years From Home
http://www.youtube.com/watch?v=LbYy-SJhZso&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 17:53

> Hej Eva

> Og så nogle der er geografisk meget langt væk hjemmefra
>
> Rolling Stones - 2000 Light Years From Home
> [...]

Dem her, er ikke nær så langt væk...

Last train to Clarksville....

http://www.youtube.com/watch?v=ScXXaBu1Ing

M.V.H..... Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 17:59

> Hej Eva

> Og så nogle der er geografisk meget langt væk hjemmefra
>
> Rolling Stones - 2000 Light Years From Home
> [...]

Den her er vist nærmest også 2000 light years from home....
Eller i hvert fald, lige så uhåndgribelig....

Men til gengæld smuk....

Judy Garland / Over the rainbow

http://www.youtube.com/watch?v=F0-um0pHTAg

M.V.H.... Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-03-10 13:02

On 07-03-2010 10:40, Eva Schmidt wrote:
> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Jeg sidder stadig fast i sidste emne. Jeg er ikke kommet videre.
Så her endnu et musikfilmklip, endda tysk, med Lehars gode ven Richard
Tauber:

"Wien, Wien, nur du allein"

http://www.youtube.com/watch?v=eu9M8NSys2Y

Henning.

----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 13:33

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg lægger ud med et par sange fra min grønne ungdom, som jeg stadig
> lytter til med største fornøjelse.

Og jeg fortsætter med nogle virkelig gode engelske sange.

Det regner ikke i det sydlige Californien, Albert Hammond:
http://www.youtube.com/watch?v=TAH3RTRlCHY

Nede ved floden, Albert Hammond: http://www.youtube.com/watch?v=CgOwNukqwlU

Missisippi, Pussycat:
http://www.youtube.com/watch?v=3tLoFnu4J1c&feature=related

og så tager vi Johnny Wakin til Congo:
http://www.youtube.com/watch?v=eI7DPKB5n8c&feature=related

Er det her vejen til Amarellow?: http://www.youtube.com/watch?v=SHuOagWzaws

Jeg er på vej til Herstedvester, Klaus og Tjenerne:
http://www.youtube.com/watch?v=lEgGmVK72k0&translated=1

og lige en af den nyere tids mest kendte MGP-sange: Lonnie fra Berlin:
http://www.youtube.com/watch?v=qEvBWMfuf30

Skal vi ikke også lige nye Skagens solnedgang m. Kandis:
http://www.youtube.com/watch?v=ezy82GpGwUg&feature=related

Blå Hawai, må vi heller ikke glemme at huske:
http://www.youtube.com/watch?v=uS5FrHiO-9Q&feature=related

og hvorfor ikke lade Tanja synge om sin hjemby, Karby City, nede ved
Feggesund-færgen:
http://www.dvdoo.dk/musik/sample.php?type=1&ProductID=0000000000209596

.......................og lad os slutte med noget af det mest populære:
Leve Tyrol, Hansei Hinterseer:
http://www.youtube.com/watch?v=HvzwdE78t50&feature=related'
Tyrol Tyrol tyrol Tyrol, Hansi Hinterseer:
http://www.youtube.com/watch?v=HvzwdE78t50&feature=related

Det var sån set det hele. Lidt guf guffenuf guf gium guf for trommehinderne.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 13:35

meddelelsen news:4b939cfc$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det regner ikke i det sydlige Californien, Albert Hammond:
> http://www.youtube.com/watch?v=TAH3RTRlCHY

Ups, ret pinligt. Her er den rigtige:
http://www.youtube.com/watch?v=-pyC7WnvLT4&translated=1

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-03-10 22:53

meddelelse news:4b939d82$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ups, ret pinligt.

Godt du selv endelig har indset det

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-03-10 13:38

> [...]
>
> Og jeg fortsætter med nogle virkelig gode engelske sange.
>
> Det regner ikke i det sydlige Californien, Albert Hammond:

Forkert link Åge *SS*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 13:54

> Forkert link Åge *SS*
>

> mvh Eva

Ups! bøw! - Den var til afslutning i tråden om filmmusik. Der er den smidt
ind nu.

Og nu giver du mig chancen for at spamme løs med dejlig underholdningsmusik.
Det er uhyggeligt hvor meget dejlig by- og landskabsmusik der er. Og især
fra Tyskland / Østrig.
Den folkelige musiks hjemstavn.

Den gamle Tennessee vals: http://www.youtube.com/watch?v=_Ek3eCbfqp0

Donau walzen, med hvem andre end Andre Rieu:
http://www.youtube.com/watch?v=3-mThvnBvIY&translated=1

San Antonio`s rose:
http://www.youtube.com/watch?v=5Fw2dAP6KEA&feature=related

Blue Moon of Kentucky:
http://www.youtube.com/watch?v=uCL5x63OvUY&feature=related

..................og jeg kunne blive ved - men øhh.... jeg kan jo ikke blive
ved.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-03-10 13:41

On 07-03-2010 10:40, Eva Schmidt wrote:
> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

"Santa Lucia" sunget af Elvis.

Nu rabler det da helt for den gamle, vil nogle af jer tænke.

Men Santa Lucia er en by i Italien og sangen er en hyldest til denne by.
Da svenskerne indførte luciaskikken for rigtig man år siden, forstod de
ikke italiensk, og troede fejlagtig, at sangen var en hyldest til den
hellige santa Maria.
Og nu bruger vi også helt ukritisk sangen herhjemme ved juletid.

http://www.youtube.com/watch?v=XsCBZxpoqIc

Henning.

----------

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-03-10 14:12

Henning Jensen wrote:

> [...]
> hyldest til den hellige santa Maria.
> Og nu bruger vi også helt ukritisk sangen herhjemme ved juletid.

Og Lovin' Spoonful hylder Nashville og ikke mindst byens musikere i Nashvill
Cats.

http://www.youtube.com/watch?v=P4p7prURvIk

og en af mine gamle favoritter, Sailor, gør sig meget i geografiske sange,
her Panama:

http://www.youtube.com/watch?v=6nJETszZGoE&feature=PlayList&p=355F6230DA5B19A0&index=13

Jan

Fra : Max

Dato : 07-03-10 15:52

Hej Jan

> og en af mine gamle favoritter, Sailor, gør sig meget i geografiske
> sange, her Panama:

Den gruppe bringer altid gamle minder op, specielt når
det drejer sig om geografi vil jeg gerne fremhæve

sailor blue desert
http://www.youtube.com/watch?v=kaZaTBE2pjA

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-03-10 15:12

On 07-03-2010 10:40, Eva Schmidt wrote:
> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Med denne blanding af handlingsfilm og musical fik Madonna en hel del
kritik.
Jeg syntes nu at hun gør det godt. "Don't Cry for Me Argentina":

http://www.youtube.com/watch?v=4Spy3Nd2D6w

Henning.

----------

Fra : P.Petersen

Dato : 07-03-10 17:14

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Lige et par eksempler på, at der kommer andet fra Tyskland end schlagere.
LOL.

Puhdys. Damals in Berlin.
http://www.youtube.com/watch?v=ZSvsxc8QDrA

Die Ärrzte: Westerland.
http://www.youtube.com/watch?v=XlRJIIruuTs&feature=related

Böhse Onkelz: Mexico.
http://www.youtube.com/watch?v=0HwUGaYjlVk

Die Toten Hosen: Bayern.
http://www.youtube.com/watch?v=G3KPBRajN10

Ja, jeg kan vist blive ved. :)
Så lige til sidst Nina Hagen: New York New York.
http://www.youtube.com/watch?v=A-r9TQmpkNA&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 17:01

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> bjerge osv.

Bjerge o.s.v. - ja, det må vi da også huske at huske.
Hwa med dem her

Echo der berge: http://www.youtube.com/watch?v=EwWi8x_WwO4

Anton auf Tirol - Tyrol, et er jo også et sted med bjerge. Her komme Ützi,
tjulahej tjulahop:
http://www.youtube.com/watch?v=sGnUz41gzWU&feature=related

Og så er der lige hende der den skønne Belinda, som i Danmark Sussi og hun
smiler meget. Hun bor jo på en pram dernede ved kajen. Den danske udgave kan
derfor ikke bruges.
Men i den engelske / tyske udgave med Chris Andrews og Tobee fra Tyskland
bor hun nede ved en flod. Måske den lige kan snige sig med ind under emnet:
http://www.youtube.com/watch?v=QaXXruJyldY&translated=1

Her er også en sang om en flod. Den ligger ved Babylon:
http://www.youtube.com/watch?v=2u4aMmNMpW4

Og vejrudsigten. Solen skinner på Jamaica:
http://www.youtube.com/watch?v=8D4BqBf87zE&feature=related

Og så er der en fisker som er bosiddende nede ved Boden-søen (Bodensee), som
ligger mellem Tyskland, østrig og Schweitz:
http://www.youtube.com/watch?v=hNlLBcjrnkY&feature=related

Lange Lars han kommer jo fra Langeland. Det er en Birthe kender:
http://www.youtube.com/watch?v=9czQbvDtqZs&feature=PlayList&p=8B15A3542ACB530C&playnext=1&playnext_from=PL&index=33

Les Humphries Singers, som er still going strong (stadig-eksisterende)
synger om Kansa City, ligesom Tanja sang om Karby City:
http://www.youtube.com/watch?v=3YHpXrYPUsg
...........men de synger sog også om Mexico:
http://www.youtube.com/watch?v=jQZ2s4gJYKw&feature=related

Hvorfor ikke en sang om Kington Town, vist nok på jamaica? Der kommer Lille
Ketty fra: http://www.youtube.com/watch?v=G_WggYbrwww

..................men at GÅ til Barbados. Hmmm.... Så skal der i hvert fald
først bygges en bro. Nå men vi tager sangen: "Vi går til Barbados":
http://www.youtube.com/watch?v=45qgP18fIVk&feature=related

Hilsen Åge

Fra : .J.S...

Dato : 07-03-10 17:05

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote in message
> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Street of Philadelphia - Bruce Springsteen
http://www.youtube.com/watch?v=oYLr9FtYtME

The Clash - London Calling
http://www.youtube.com/watch?v=dbD5v2xijqw

Den her passede også i forrige stafet..
paris, texas
http://www.youtube.com/watch?v=2TCRe3tkYe8&feature=related

Cykel sesonen er jo started :
Paris "Aux Champs Elysées"
http://www.youtube.com/watch?v=OAMuNfs89yE

Eller hvad med denne hyldest til Bjerringbro
http://www.youtube.com/watch?v=wU_A9sIzipw

mvh/JS

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 17:44

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=DR2DPrcFXeM&feature=related
>

> Jeg glæder mig til at høre en masse gode forslag.

Syntes lige at du skulle høre den med Judith Durham også...

Desværre er den temmeligt overmoduleret....

http://www.youtube.com/watch?v=XTRLmwu-5BU

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-03-10 18:29

Vi skal da også lige have London med.

Her Pretty Things med London Town

http://www.youtube.com/watch?v=4UgdwkAh7Ro

Davy Jones (fra Monkees): Maybe its beacuse I'm a Londoner

http://www.youtube.com/watch?v=gs7dk-i75D0

og til sidst Ralph McTell med Streets of London

http://www.youtube.com/watch?v=UDT1sx1yePM

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 07-03-10 17:39

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> writes:

> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Robert Johnson - Sweet Home Chicago

http://www.youtube.com/watch?v=dkftesK2dck

John Lee Hooker - Motor City is Burning

http://www.youtube.com/watch?v=wG-F0ErfSp8

--
Carl

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-03-10 18:35

Eva Schmidt wrote:
> [...]
>
> Derefter Scott MacKenzie med hittet om "San Fransisco", vistnok hans
> eneste, jeg erindrer ikke at have hørt andre sange fra ham.

Da vi tidligere var i musical humør bør vi vel også have denne med. America
fra West Side Story

http://www.youtube.com/watch?v=1QS7wWzwak4&feature=fvst

Jan

Fra : TL

Dato : 07-03-10 18:38

On Sun, 7 Mar 2010 10:40:08 +0100, in dk.kultur.musik "Eva Schmidt"
<safeni@gfnet.dk> wrote:

>Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
>handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Sweet home Alabama
<http://www.youtube.com/watch?v=IwWUOmk7wO0>

Hotel California
<http://www.youtube.com/watch?v=JuTuEWUWgww>

London
<http://www.youtube.com/watch?v=8PZeYss30Zs>

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 19:49

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> London
> <http://www.youtube.com/watch?v=8PZeYss30Zs>

..................og så surfer vi videre til USA:
http://www.youtube.com/watch?v=kPwgDDwb_w8

og så i den modsatte retning til Rusland, med en af beatles bedste sange:
http://www.youtube.com/watch?v=kHD5nd3QLTg
Det kan jo ikke være obladi det hele

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-03-10 20:00

On 07-03-2010 10:40, Eva Schmidt wrote:
> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Et sted i Sverige "Änglagård".

http://www.youtube.com/watch?v=gnYQtnRGRXw

Henning.

----------

Fra : Bisse

Dato : 07-03-10 20:13

En mand, en guitar og en by:

http://www.youtube.com/watch?v=s7QslxPWSNU&feature=PlayList&p=F04B4E34EDCD4343&playnext=1&playnext_from=PL&index=44

Bisse

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 20:21

> Et sted i Sverige "Änglagård".
>
> http://www.youtube.com/watch?v=gnYQtnRGRXw
>
> Henning.

..............og et andet sted hinsidan, nmelig Wilhelmina. Skal vi ikke lige
høre lidt om Kristina som kommer fra Wilhelmina:
http://www.youtube.com/watch?v=Zs_ygcEgG7c

Måske Kristina danser rundt i Dalarna. DXer går dansen jo. Dansen den går i
Dalarna: http://www.youtube.com/watch?v=y1E0aI3B8Q0&translated=1
(Her går dansen godt nok på den grønne eng, men det plejer altså at være "I
dalarna". Jeg kan bare ikke finde den)

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-03-10 20:27

On 07-03-2010 10:40, Eva Schmidt wrote:
> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Der er besøgt mange steder i USA. Så hvorfor ikke også en tur til Oklahoma:

http://www.youtube.com/watch?v=hpNeHMlJiD4&feature=PlayList&p=8EA9927361D67F72&playnext=1&playnext_from=PL&index=23

Henning.

----------

Fra : Carl Drud

Dato : 07-03-10 20:38

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> writes:

> Der er besøgt mange steder i USA. Så hvorfor ikke også en tur til Oklahoma:

Skal vi så ikke tage til New York og samtidig have lidt Hip Hop:

Jay-Z - Empire State of Mind

http://www.youtube.com/watch?v=0UjsXo9l6I8

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-03-10 21:08

On 07-03-2010 10:40, Eva Schmidt wrote:
> Ja, som titlen siger, så gælder det denne gang om at finde sange, der
> handler om byer, lande, floder, bjerge osv.

Passeret gennem Tyskland kommer vi med Edith Piaf til "Sous le ciel de
Paris".

http://www.youtube.com/watch?v=uOXzGtlLGgw&feature=related

Og så videre igen med Charles Aznavour til "Venecia sin tí"

http://www.youtube.com/watch?v=LVq4y-RdGWE&feature=related

Henning.

----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 21:52

> Og så videre igen med Charles Aznavour til "Venecia sin tí"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=LVq4y-RdGWE&feature=related
>
> Henning.

.....................og så kan man vælge at ville dø i Venedig:
http://www.youtube.com/watch?v=Y0knNtu_aVo&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-03-10 22:01

Tusind tak for alle de gode forslag - der har virkelig været noget at lytte
til og glæde sig over.

Det har været svært at vælge en "vinder" - men efter nogen overvejelse, går
stafetten til Åge, da han er kommet med mange gode sange, som vækker minder.

Ikke mindst Albert Hammond og Tony Christie - så altså Åge, det er din tur
til at udfordre.

mvh Eva Schmidt

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-03-10 23:23

> [...]
>
> Derefter Scott MacKenzie med hittet om "San Fransisco", vistnok hans
> eneste, jeg erindrer ikke at have hørt andre sange fra ham.

Så er det svært at komme uden om Christie
Yellow River:

http://www.youtube.com/watch?v=qJ5-FoiBuVc

og San Bernadino:

http://www.youtube.com/watch?v=BZxwxv3UZ9M

--
Uffe Bærentsen

Fra : Per®

Dato : 11-03-10 16:14

Det her er umiskendeligt tysk

http://www.youtube.com/watch?v=cKIckYZ2dkM&NR=1

Ta´den, Aage

Per^

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-10 17:41

Ta den her, Per: http://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY&feature=related

Fra : Per®

Dato : 11-03-10 19:23

"Åge Halldorsson"

> Ta den her, Per:
> http://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY&feature=related

Tak er kun et fattigt ord...

Per^

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-10 20:00

> Tak er kun et fattigt ord...
>
> Per^

Takken er accepteret. Farvel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-03-10 21:28

"Per®" <nospam@nospam.ru> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson"

> Tak er kun et fattigt ord...
>
> Per^

Fandeme ikke noget at sige til, at tyskerne taber krigene

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-10 21:51

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Fandeme ikke noget at sige til, at tyskerne taber krigene

Ha:
Værsågod http://www.youtube.com/watch?v=Oe3FG4EOgyU&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-10 21:54

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-10 10:30

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Fandeme ikke noget at sige til, at tyskerne taber krigene

Hvis ret skal være ret, så var det faktisk oprindeligt en fransk sang:
http://www.youtube.com/watch?v=y54qh823FHE
Det var også den version der fordærvede danske radioer et par uger, da den
var fremme.

/Alex

Fra : Max

Dato : 12-03-10 10:43

Hej Alex

> Hvis ret skal være ret, så var det faktisk oprindeligt en fransk sang:

De har det jo også med konsekvent at tabe krige :)

--
Mvh Max