Lågehængsel
Fra : HKN

Dato : 07-03-10 10:59

Jeg har været i båden idag - og havde det ikke været for isen i
havnebassinet, så havde jeg nok også taget en tur ud på havet

Istedet blev det til lidt syslen med nogle af de ting jeg skal have
ordnet/forbedret i den kommende sæson. Herunder er hængslet til lågen
under komfuret, knækket iden ene side.

Hvordan er de hængsler egentlig monteret? Jeg troede at de var skruet
i, men da hylsen på de 2 hængsler som holder lågen peger mod hinanden,
er det uladesiggørligt...?

Mvh
Henrik

Fra : Per Kaaber

Dato : 07-03-10 21:39

HKN kom med denne ide:
> [...]
>
> Hvordan er de hængsler egentlig monteret? Jeg troede at de var skruet
> i, men da hylsen på de 2 hængsler som holder lågen peger mod hinanden,

Hvis du drejer hængslerne samtidigt i begge sider og i begge emner
(låge og forplade), så kan du skille hængslerne.
Jeg bruger en lille 4" skiftenøgle, når jeg skiller og samler mine
låger.

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : HKN

Dato : 07-03-10 15:08

> Hvis du drejer h ngslerne samtidigt i begge sider og i begge emner
> (l ge og forplade), s kan du skille h ngslerne.
> Jeg bruger en lille 4" skiften gle, n r jeg skiller og samler mine
> l ger.

Arh - altså drejer dem så hylsen vender opad f.eks? Det havde jeg slet
ikke tænkt på Kan man købe nye beslag af den type? Jeg kan ikke
umiddelbart finde dem hos den lokale bådpusher (Tempo Bådudstyr)...

Tak!

Mvh
Henrik

Fra : Per Kaaber

Dato : 07-03-10 23:26

HKN tastede følgende:

> [...]
> ikke tænkt på Kan man købe nye beslag af den type? Jeg kan ikke
> umiddelbart finde dem hos den lokale bådpusher (Tempo Bådudstyr)...

De har hos Masnedø.
side 134 i 2010 kataloget art. 631508 kr 55 for 2 hængsler.

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : HKN

Dato : 08-03-10 00:22

On 7 Mar., 23:25, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:
> HKN tastede følgende:

> De har hos Masnedø.
> side 134 i 2010 kataloget art. 631508 kr 55 for 2 hængsler.
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Per A Lot
> Helmsman 35

Tak igen

Fra : HKN

Dato : 06-08-10 14:22

Jeg fandt dem iøvrigt i Bauhaus til kr. 35,- findes både i forkromet og
messing.

-Henrik