Fugt trænger igennem ydermur.
Fra : Frank

Dato : 07-03-10 16:32

Vores datter og svigersøn fik bygget hus i sydspanien (andalusien) for et
par år siden. Som man måske har set har det regnet meget i området de
sidste par år. Når det har regnet kraftigt og vinden "står på" får de store
vandskjolder på indersiden af ydermurene.

Murene er traditionelt bygget som man nu gør i spanien, d.v.s. hule
murblokke som mures op. De er så pudsede og malet med plastikmaling. Det er
altså ikke en dobbeltmur som vi kender i danmark.

Er der nogen mulighed for at tætne murene så vandgennemtrængning undgås ?
Findes der mon et middel som kan kostes/sprøjtes på som gør dem vandtætte ?
Eller hvad er løsningen ?

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 07-03-10 16:41

Frank skrev:
> [...]
>
> Er der nogen mulighed for at tætne murene så vandgennemtrængning undgås
> ? Findes der mon et middel som kan kostes/sprøjtes på som gør dem

Jeg har tidligere været med til at smøre vandglas på en væg i en kælder.
Det virkede rigtig godt. Men om det er klogt at smøre på en ydervæg tør
jeg ikke sige.
Det bør bestemt undersøges før man går igang.
Hilsen Matthias

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 07-03-10 18:04

prøv www.maxit.dk

Fra : Werner

Dato : 07-03-10 22:17

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> prøv www.maxit.dk
> "Frank" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse

Eller ræsonere som min svigerfar gjorde:
"Husene i Spanien er sgu ikke bygget til at stå ude :)"

Fra : JE

Dato : 08-03-10 00:13

On 07-03-2010 16:32, Frank wrote:
> [...]
>
> Er der nogen mulighed for at tætne murene så vandgennemtrængning undgås
> ? Findes der mon et middel som kan kostes/sprøjtes på som gør dem

Det findes et hav af (gode) muligheder, men det er et problem uden på
acrylmaling.

Fra : Frank

Dato : 08-03-10 09:58

Tak for jeres svar. Jeg kigger nærmere på de forskellige muligheder. Jeg
har selv tænkt at det nok ville være et problem når murene er malet med
akrylmaling (3 gange). En afrensning vil være en stor opgave.

v.h. Frank