rendejern?
Fra : BogK

Dato : 07-03-10 15:06

Jeg vil lige høre om der er en løsning på en plastmo tagrende.

Jeg skal skifte den, men jeg kan ikke komme til at skrue de rendejern op man
kender som normalt bruges, da der er for lidt plads.

Findes der f.eks. et klick-system til opsætning af rendejern?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-10 15:49

BogK wrote:
> [...]
> op man kender som normalt bruges, da der er for lidt plads.
>
> Findes der f.eks. et klick-system til opsætning af rendejern?

Hvis det er plastik tagrender fra Plastmo, findes der konsoller, som skrues
direkte ind i enden af spæret eller direkte udenpå sternbrættet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : BogK

Dato : 07-03-10 21:15

Tak for dit svar

Det der er tale om er, at jeg har fået lavet en overdækket terrasse og den
tagrende der er opsat er utæt og jeg vil så sætte en ny op, men der er kun
ca. 5 cm at give af.

Så jeg tænkte:

om der var et eller andet man kunne skrue indefra terrassen og som kunne
holde tagrenden fast. Der er tale om ca. 6meter.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-10 23:08

BogK wrote:
> [...]
>
> om der var et eller andet man kunne skrue indefra terrassen og som
> kunne holde tagrenden fast. Der er tale om ca. 6meter.

Omtalte konsoller kræver kun omkring 2 cm. plus tagrendens bredde.

Fra : BogK

Dato : 08-03-10 10:40

Jeg siger tak for svaret og jeg vil prøve denne løsning.
Jeg har spekuleret som en gal.
Det er vel noget man kan købe i byggemarkeder eller skal man rette kontakt
mod plastmo?
Jeg er meget glad for din hjælp og en god dag til dig.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-03-10 14:02

BogK wrote:

> Det er vel noget man kan købe i byggemarkeder eller skal man rette
> kontakt mod plastmo?

Det er en standardvare, alle byggemarkeder med Plastmo's plastiktagrender i
sortimentet skal have på lager. Vær opmærksom på, at renderne fås i både 4"
og 5" bredde, så konsollerne skal selvfølgelig være til den rigtige
størrelse rende.

Fra : BogK

Dato : 09-03-10 15:42

Tak for din hjælp - den er jeg meget glad for.

Jeg var hel på bar bund og troede dem der havde lavet terrassen havde lavet
tagrenderne ordentlligt, men nej - jeg må i gang.

Takket være dine gode råd.

Hilsen Bente

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-10 00:05

BogK wrote:

> Jeg var hel på bar bund og troede dem der havde lavet terrassen havde
> lavet tagrenderne ordentlligt, men nej - jeg må i gang.
>
> Takket være dine gode råd.

Så vil jeg da lige afslutte med et råd om selve opsætningen:

Start med at sætte konsollen længst væk fra nedløbsrøret så højt som
muligt - hensyn til mulighed for at kunne lægge tagrenden sidelæns ned i
konsollen til slut.

Sæt så konsollen nærmest nedløbsrøret og så meget lavere som 3 mm. pr.
løbende meter fra den første konsol. Spænd nu en snor ud mellem de to
konsoller så snoren flugter et præcist punkt i begge konsoller. Så er det
bare at sætte resten af konsollerne op, så de akkurat rører snoren uden at
presse den.

God fornøjelse med arbejdet.

Fra : BogK

Dato : 10-03-10 23:00

Tak skal du have - det er bare rigtig gode oplysninger fra dig.

Nu kan jeg komme i gang.

Mange hilsner Bente