Syn
Fra : ABJ

Dato : 07-03-10 15:40

Jeg er kommet i tvivl om reglerne for periodisk syn.

Købte for et år siden en importeret Passat, den blev synet og indregistreret
i april 2009, nu har jeg fået synsindkaldelse til april, det passer med den
tyske første registrering i 2006.

Er det korrekt at man bruger den oprindelige tyske registreringsdato, eller
skal de bruge den første danske?

Hilsen Aksel

Fra : Martin Bak

Dato : 07-03-10 21:10

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> det passer med den tyske første registrering i 2006.
>
> Er det korrekt at man bruger den oprindelige tyske registreringsdato,

Det er kun nogle få dage siden at dette link blev postet i gruppen:
http://www.nysynet.dk/periodisksyn.htm#ind

Heraf fremgår det, at det er frivilligt, om et syn i utide skal gælde som
fremtidigt pejlemærke for de periodiske syn eller ej. Noget tyder altså på,
at dette ikke er tilfældet for Passat'en.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-03-10 23:05

> [...]
> det passer med den tyske første registrering i 2006.
>
> Er det korrekt at man bruger den oprindelige tyske registreringsdato,

Jeg gætter på det har noget med anmeldelsesblanketten at gøre.
http://www.fstyr.dk/da-DK/Syn/Registreringssyn/Registreringssyn%20-%20hvordan.aspx

Mvh Niels

Fra : ABJ

Dato : 08-03-10 13:46

Niels og Martin.

Tak for svarene.

Jeg er imponeret over embedsmænds opfindsomhed, løsningen med dobbelt syn er
virkelig noget der er tænkt dybt over.

Hilsen Aksel