Jamen hvad så med dem her
Fra : Steen

Dato : 07-03-10 13:37

Efter en lille debat om BMW/Volvo...eller andet i den størrelse til en
familie på 4, hvad siger de erfarne til disse fire bud

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Hyundai-Elantra-2,0-GLS-Air-
5d_ID768000152.htm

http://automobilhuset-randers.dk/9188.cms?id=251601583

http://automobilhuset-randers.dk/9188.cms?id=251601420

http://automobilhuset-randers.dk/9188.cms?id=251601528

Er de for gamle?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-10 13:43

Steen skriver:

> Efter en lille debat om BMW/Volvo...eller andet i den størrelse til en
> familie på 4, hvad siger de erfarne til disse fire bud

> [...]

Har du prøvet at køre en sådan?
Har du prøvet pladsen i en sådan?

> http://automobilhuset-randers.dk/9188.cms?id=251601420

Ikke om jeg ville røre den emd en ildtang. De er notorisk syge.

> http://automobilhuset-randers.dk/9188.cms?id=251601528

Dejlig bil, omend den ikek er verdens mest velkørende. Har spenderet
en del kilometer i en sådan.

Hvad med en kedelig Toyota?
http://toyota-randers.dk/2996.cms?id=253102194

Klaus

Fra : Steen

Dato : 07-03-10 14:00

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
> Steen skriver:

> Har du prøvet at køre en sådan?
> Har du prøvet pladsen i en sådan?

Ja. Ikke noget at klappe i hænderne over. Men den er "næsten ny"

> Dejlig bil, omend den ikek er verdens mest velkørende. Har spenderet
> [...]

Også interessant. Sjovt at forhandlerne alle sætter bilerne i den klasse
til 89.900,-

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-10 20:39

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja. Ikke noget at klappe i hænderne over. Men den er "næsten ny"

Ikke desto mindre kan de være rene rustfælder - og det i løbet af ganske få
Ã¥r...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 13:43

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Efter en lille debat om BMW/Volvo...eller andet i den størrelse til en
> familie på 4, hvad siger de erfarne til disse fire bud

> [...]

Der her er et meget bedre køb (som tidligere nævnt):

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Hyundai-Elantra-2,0-GLS-Air-
5d_ID768000152.htm

Kan ikke huske om der ydes 3 eller 5 år på denne årgang...Folmer, du er
eksperten ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Steen

Dato : 07-03-10 21:14

Bjørn J. <mrbear@post.tele.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der her er et meget bedre køb (som tidligere nævnt):
>
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Hyundai-Elantra-2,0-GLS-Air-
> 5d_ID768000152.htm

Er det ikke samme link?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-03-10 13:53

On Sun, 7 Mar 2010 13:36:49 +0100, isteen@gmail.com (Steen) wrote:

>Efter en lille debat om BMW/Volvo...eller andet i den størrelse til en
>familie på 4, hvad siger de erfarne til disse fire bud

> [...]

I forhold til hvad?

Et af dine præmisser er at du "kun" vil bruge ca. 80.000 kr. på
projektet, og en anden præmisse er, at I er 4 personer.

Jeg har været forsædepassager i en S40 én gang, og der er så trangt,
at det næsten kostede mig udbetalingen til en ny Sonata, hos
kiropraktoren, at få min førlighed igen. ,-)

Desuden ser det viste eksemplar godt nok noget brugt ud invendigt.

Af de viste eksemplarer ville jeg vælge C5'eren, da man må gå ud fra
at den bil er så erfaren, at den har fået lavet de børnesygomme,
modellen var kendt for.

Hvis du er til Hyundai, så kan jeg anbefale en Sonata 2.4, magen til
den jeg selv har. Den har i hvert fald pladsen, og der er absolut
ingen bøvl med den. Den er fra 05.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 13:58

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har været forsædepassager i en S40 én gang, og der er så trangt,
> at det næsten kostede mig udbetalingen til en ny Sonata, hos
> kiropraktoren, at få min førlighed igen. ,-)

S40/V50 er *ikke* for voksne danskere, kun for piger på ca. 1,68 m i højden
)

PS: Jeg sidder af pommern til med benene i sådan en potte. En C70 kan gå an,
men den er også 2-dørs..

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-03-10 14:17

On Sun, 7 Mar 2010 13:57:56 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>)
>
>PS: Jeg sidder af pommern til med benene i sådan en potte. En C70 kan gå an,

Man bliver af og til negativt overrasket når man tilfældigt kommer ud
at køre i modeller man ikke har prøvet før, men dog har skænket et par
tanker undervejs.

Således da jeg blev tilbudt at køre med et andet medlem af vores
ejerforeningsbestyrelse, til et møde.

Det var en V40. Der er jo fanneme ikke plads i den bil!

På et andet tidspunkt havde jeg lidt problemer med finmotorikken,
efter indtagelse af en del ædel drue, og ringede derfor efter en vogn
med fører.

Der kom en BMW i 5-serien.

Det var kun marginalt bedre. Jeg husker noget kopholderværk, der som
en anden CD-skuffe stak ud i passagersiden. Den havde jeg nær udsat
for totalhavari, ved indstigningen, fordi den pågældende chauffør ikke
havde skubbet den på plads.

Det er den slags ting man husker, og den slags detaljer der gør én
glad når man er kommet over karaffelfeberen, og kan indtage pladsen i
Sonata'en igen.

Den er på ingen måde så raffineret som en BMW, men man kan fanneme
være i den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 15:35

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er på ingen måde så raffineret som en BMW, men man kan fanneme
> være i den.

Jeg kan kun give dig ret........

....benpladsen bagi med 2 voksne foran er elendig (det gælder også S80/V70)

Derfor er Bimmeren på gule plader fin, da forsæderne permanent er kørt så
langt tilbage som muligt.

Den eneste, det volder lidt problemer, er fruen..... .

Hurra for automatisk indstilling af alt gemt på "nøglerne"..

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-03-10 15:55

On Sun, 7 Mar 2010 15:34:42 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Jeg kan kun give dig ret........

>--

Pyyha, for én gangs skyld.

>--

>...benpladsen bagi med 2 voksne foran er elendig (det gælder også S80/V70)

>--

Det er der ingen problemer med i Sonata'en. Det er ven megaspace, hvad
det angår. I tillæg er der 550 liter helt regulært bagagerum, med
el-udtag og gult håndtag, hvis man skulle komme til at smække sig selv
inde. )) Det er nok noget de har vænnet sig til fra det
amerikanske marked.

Det ville vel koste Hyundai i omegnen af 100 mill. $ hvis så'rn en
cowboy skulle være spærret inde i et kvarters tid uden adgang til "Den
Gyldne Måge" )

>--

>Derfor er Bimmeren på gule plader fin, da forsæderne permanent er kørt så
>langt tilbage som muligt.

>--

Er det så tilstrækkeligt mht. adskillelsen?

>--

>Den eneste, det volder lidt problemer, er fruen..... .

>--

Min undskyldning er, at hende har jeg ikke haft fra ny, i modsætning
til bilen.

>--

>Hurra for automatisk indstilling af alt gemt på "nøglerne"..

>--

Som jeg tidligere har påpeget, så kan man jo ikke få alt for 280.000
kr., men jeg synes stadig man får meget for pengene i Sonata'en.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 15:59

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det så tilstrækkeligt mht. adskillelsen?

Det giver ingen problemer dog kan der kun være en overfrakke/pels mellem
sæderyggene og adskillelsen..

> Som jeg tidligere har påpeget, så kan man jo ikke få alt for 280.000
> kr., men jeg synes stadig man får meget for pengene i Sonata'en.

Igen må jeg bøje mig i støvet og give dig helt ret..

mvh/Bjørn J.

Fra : claus.b.p.

Dato : 08-03-10 18:43

> [...]
> Efter en lille debat om BMW/Volvo...eller andet i den størrelse til en
> familie på 4, hvad siger de erfarne til disse fire bud

Med fare for at blive meldt både gammel og OT, så er det da en afskyelig
hjemmeside!!!! Jeg bliver helt rundtosset af biler der flimrer rundt og
zoomer ind og ud *** Z> Dødssynd nr.1 blandt video- (og smalfilms-)
operatører. Jeg kunne ikke komme hurtigt nok væk fra den side. Synd, - hvis
de havde haft den bil jeg lige kigger efter til afløsning for rustvognen.

/Claus

Fra : Steen

Dato : 08-03-10 20:02

"claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> wrote:

> [...]
> (og smalfilms-) operatører. Jeg kunne ikke komme hurtigt nok væk fra
> den side. Synd, - hvis de havde haft den bil jeg lige kigger efter til

Hvis det er en rustvogn, kan du jo gemme den til at blive kørt væk i