ingen bremsekraft på baghjul??
Fra : hoemosen

Dato : 07-03-10 03:17

har udskiftet et kort bremserør til v. baghjul på en mercedes 300 m.
automatgear (årg 96 mener jeg) og efterfølgende ´virker bagbremsen
ikke - hverken venstre eller højre side.

Da jeg udluftede den reg jeg følgende:
der kom godt nok bremsevæske/luft ud af udluftningsskruen når jeg
åbnede den men pedalen gik ikke rigtig i bund ? (bruget den gode
gamle metode hvor 1 personer holder tryk på pedalen og jeg åbner til
pedal går i bund og lukker o.s.v) efter at have udluftet indtil jeg
ikke syntes der kom mere luft teste jeg bilen på bremsefeltet og der
var ingen bremsekraft på begge baghjul..???

kan det være luft i abs blokken? er der noget med at men skal bruge en
mercedes tester for at kunne udlufte ???

måske udluftning skal foregå på en kørebanelift så evt ALB ventil står
mere åben?

eller kræver det mere professionelt udstyr til udluftning hvor væsken
trykkes igennem??

Er der nogen der sidder med et godt råd?

mvh b.l

Fra : PappaLima

Dato : 07-03-10 12:46

Hej,

Jeg har haft problemer med at udlufte en MB 190D (uden ABS).
Problemet var for lidt bremsevæske i bremsevæskebeholderen.
Hvis den som på MB 190D er 2-delt, så check lige, at der er bremsevæske i
begge halvdele.
Der skal kigges meget nøje efter for at checke den halvdel af beholderen,
der vender ind mod kabinen.
Altså hæld bremsevæske på helt op til kanten og check at det fordeler sig i
begge halvdele af beholderen!

MVH.