RFT = Dårligere komfort?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-03-10 10:10

Hej

Jeg er efterhånden så småt begyndt, at kigge efter 4 nye sommerdæk til
bilen, og mange modeller er med "run flat". Giver det ikke mærkbart
dårligere komfort, når vi snakker lavprofil (205/40-18)?

Mvh
Hans

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 10:15

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er efterhånden så småt begyndt, at kigge efter 4 nye sommerdæk til
> bilen, og mange modeller er med "run flat". Giver det ikke mærkbart
> dårligere komfort, når vi snakker lavprofil (205/40-18)?

Jeg har kun kørt ganske få dage med run flat på sommerdækkene og nu godt 2,5
måned med vinterdækkene.

Jeg er glimrende tilfred med dem, men vil nok vælge den nye type med
indbygget lappegrej.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-10 20:42

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er efterhånden så småt begyndt, at kigge efter 4 nye sommerdæk til
> bilen, og mange modeller er med "run flat". Giver det ikke mærkbart
> dårligere komfort, når vi snakker lavprofil (205/40-18)?

Sammenlignet med alm. lavprofil? Ja!
Der er en grund til at dækproducenterne stille og rolig stopper med at lave
dem.
Det nyeste er punkterfri dæk, hvor en tjæreagtig belægning i dækket,
forhindrer punkteringer.

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Mikael

Dato : 07-03-10 14:29

On 7 Mar., 10:10, "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> wrote:
> [...]
> bilen, og mange modeller er med "run flat". Giver det ikke mærkbart
> dårligere komfort, når vi snakker lavprofil (205/40-18)?

På mit værksted siger de at det bedste man kan gøre med sine runflat
dæk er at skrotte dem, det gør komforten væsentligt ringere, har selv
fravalgt dem og har kollegaer der brokker sig over dem.

Mikael

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 23:58

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>På mit værksted siger de at det bedste man kan gøre med sine runflat
>dæk er at skrotte dem, det gør komforten væsentligt ringere, har selv
>fravalgt dem og har kollegaer der brokker sig over dem.

Ikke hvis man sætter bilen op til dem ab fabrik.

Det var netop det det endte med hos BMW.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 00:11

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke hvis man sætter bilen op til dem ab fabrik.
>
> Det var netop det det endte med hos BMW.

Ikke desto mindre vil man højne komforten, hvis man skifter til alm. dæk.

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 00:15

KLIP

> Ikke desto mindre vil man højne komforten, hvis man skifter til alm. dæk.

Bilen vil i hvert fald blive blødere end det fabrikken originalt har sat den
op til.

Jeg kan finde frem til at mange havde problemer med RTF-dækkene fra 2006 og
bagud.

De største problemer var nu, de skulle selv betale et nyt dæk, hvis det blev
ødelagt.

En del klagede også over få kilometer i dækkene...altså for blød
gummiblanding.

En selv vil prøve de nye med indbygget lappegrej, når den en gang står på ny
sutter.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 00:25

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> En selv vil prøve de nye med indbygget lappegrej, når den en gang står på
> ny sutter.

Eksempelvis Conti tilbyder heller ikke andet nu. )

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 00:30

> Eksempelvis Conti tilbyder heller ikke andet nu. )

Ok.

PS: På min sidder der ikke Bridgestone Potenza RTF som folk klagede over
(Nordamerika), men Dunlops DSST Winther Sport M3.

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 00:34

KLIP

> Eksempelvis Conti tilbyder heller ikke andet nu. )

http://www.continental-reifen.de/generator/www/de/de/continental/reifen/themen/autoreifen/ssr-reifen/link2-ssr-reifen.html

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-10 01:37

> http://www.continental-reifen.de/generator/www/de/de/continental/reifen/themen/autoreifen/ssr-reifen/link2-ssr-reifen.html

Fåes ikke i DK, og er på vej ud af markedet.

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 08:12

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Fåes ikke i DK, og er på vej ud af markedet.

Køber normalt mine dæk i Tyskland og her fås de i rigelige mængder og
størrelser.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mikael

Dato : 08-03-10 00:59

On 7 Mar., 23:57, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Mikael" <miklar...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:f61bdeb4-7ca7-4671-9f7d-0f0087a4f3c3@15g2000yqi.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Ikke hvis man sætter bilen op til dem ab fabrik.
>
> Det var netop det det endte med hos BMW.

Nu er det netop på BMWer jeg taler om. Kender ikke andre der bruger
dem og jeg ved at BMW stille og roligt er ved at udfase dem.

Mikael

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 09:11

KLIP

>Nu er det netop på BMWer jeg taler om.

Fint du allerede nu kommer med den oplysning !

>Kender ikke andre der bruger

Så ved du ikke ret meget, da en række bilmærker har anvendt og anvender dem
!

>dem og jeg ved at BMW stille og roligt er ved at udfase dem.

De er ellers at finde på BMW´s websider endnu.

Mon ikke de går over til den nyeste teknologi med indbygge lappegrej ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Mikael

Dato : 10-03-10 01:47

On 8 Mar., 09:11, "Bj rn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Mikael" <miklar...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:40fb35c2-b540-4684-ae88-afc4f87b51f3@15g2000yqi.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Fint du allerede nu kommer med den oplysning !

Det var jo sådan set ikke relevant for spørgeren, men hvornår skulle
jeg ellers ha sagt det? Inden du købte din bil

> S ved du ikke ret meget, da en r kke bilm rker har anvendt og anvender dem
> !

Formentlig, jeg har bare ikke kendskab til det, og vil derfor ikke
udtale mig om hvad andre har, men har ærglig talt helleri kke
undersøgt, da jeg ikke har hørt en eneste positiv udtalelse om dem. Ud
over du kan køre videre med et flat dæk.

> De er ellers at finde p BMW s websider endnu.

Som sagt stille og roligt ved at udfase, om det så skyldes at
dækfabrikerne ikke gider udvikle dem mere ved jeg ikke.

> Mon ikke de g r over til den nyeste teknologi med indbygge lappegrej ?

Sikkert, men så længe det er muligt vil jeg altid have et full-size
reservehjul.

Mikael.

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-03-10 11:46

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Sikkert, men så længe det er muligt vil jeg altid have et full-size
>reservehjul.

Det er du i din gode ret til at have.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mikael

Dato : 11-03-10 01:12

On 10 Mar., 11:46, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

> Det er du i din gode ret til at have.

Jep og det er den eneste måde jeg er sikker på at kunne komme videre
på uden at skulle liste videre med 80km/t, det gider jeg simpelthen
ikke en mørk aften i Nordjylland. Hvis det overhoedet er muligt at
komme videre...

Mikael

Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-03-10 17:27

On Thu, 11 Mar 2010 00:12:23 -0800 (PST), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>på uden at skulle liste videre med 80km/t, det gider jeg simpelthen
>ikke en mørk aften i Nordjylland. Hvis det overhoedet er muligt at

De der nødhjul kører da fint 110+ Det ses da tit på motorvejene
)