|
| Hvilket fly? Fra : Michael Knudsen |
Dato : 07-03-10 01:57 |
|
Hej,
Der findes hjemmesider, hvor man kan finde meget detaljerede oplysning
om indenrigsflyvninger i USA. Eksempelvis kan man se præcist hvilket
fly, som fløj en given afgang. Er der nogen, som kender tilsvarende
sider for europæiske flyvninger?
Jeg har søgt med lys og lygte for at finde ud af, hvilken maskine der
fløj SK 613 fra København til Geneve 26. juli 2009. Er der nogen, der
kender steder, hvor man kan finde den slags oplysninger?
--
Michael Knudsen
| |
Herluf Holdt, 3140 (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 07-03-10 15:32 |
|
Michael Knudsen skrev:
> Der findes hjemmesider, hvor man kan finde meget detaljerede
> oplysning om indenrigsflyvninger i USA. Eksempelvis kan man
> se præcist hvilket fly, som fløj en given afgang. Er der nogen,
> som kender tilsvarende sider for europæiske flyvninger?
>
> Jeg har søgt med lys og lygte for at finde ud af, hvilken
> maskine der fløj SK 613 fra København til Geneve 26. juli
> 2009. Er der nogen, der kender steder, hvor man kan finde
> den slags oplysninger?
Jeg kan ikke hjælpe. Det ser ud til at være svært at gå
et halvt år tilbage på diverse hjemmesider. På den
pågældende rute CPH-GVA ser det ud til at der flyves
mest med MD81, MD82 og MD87.
Jeg kigger ofte på disse sider, men ingen af dem fører
vist detaljerede logs over flyvninger, som går godt:
http://www.spotters.dk/portal/default.asp
http://www.flightradar24.com/
http://www.pilots.dk/Default.asp
http://aviation-safety.net/index.php
http://www.airfleets.net/home/
--
Herluf :·)
| |
Michael Knudsen (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Michael Knudsen |
Dato : 07-03-10 08:15 |
|
On Mar 7, 3:32 pm, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:
> p g ldende rute CPH-GVA ser det ud til at der flyves
> mest med MD81, MD82 og MD87.
Nemlig, og det var da også en af dem, som blev anvendt på den
pågældende flyvning (jeg var selv ombord). På flightstats.com står
der, at det efter planen skulle være MD87, men under 'actual' står der
MD80 (og det er jo et vidt begreb).
--
Michael Knudsen
| |
Kristian (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Kristian |
Dato : 07-03-10 16:53 |
|
On Sun, 7 Mar 2010 07:15:26 -0800 (PST), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:
>On Mar 7, 3:32 pm, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
>wrote:
>
>> p g ldende rute CPH-GVA ser det ud til at der flyves
>> mest med MD81, MD82 og MD87.
>
>Nemlig, og det var da også en af dem, som blev anvendt på den
>pågældende flyvning (jeg var selv ombord). På flightstats.com står
>der, at det efter planen skulle være MD87, men under 'actual' står der
>MD80 (og det er jo et vidt begreb).
Hvis det var for nylig kan man evt slå det op på :
http://data.flight24.com/flights/sk613/
Evt kunne du prøve at spørge på:
http://forum.scanair.no/forumdisplay.php?f=16
Der findes der folk der kan svare på alt sådan noget.
| |
Armand (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-03-10 17:20 |
|
Michael Knudsen skrev:
> On Mar 7, 3:32 pm, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
> wrote:
>
>> p g ldende rute CPH-GVA ser det ud til at der flyves
>> mest med MD81, MD82 og MD87.
>
> Nemlig, og det var da også en af dem, som blev anvendt på den
> pågældende flyvning (jeg var selv ombord). På flightstats.com står
> der, at det efter planen skulle være MD87, men under 'actual' står der
> MD80 (og det er jo et vidt begreb).
>
Så vidt et begreb er det vel heller ikke - Alle nævnte er opkog af det
gode gamle DC9 og forskellen ligger i så små detaljer at menigmand ikke
umiddelbart vil kunne skelne!
Ligger der i SK-afgangen at det drejer sig om SAS, så er der forøvrigt
kun MD82 og MD87 at vælge imellem.
--
Armand.
| |
N/A (07-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 07-03-10 19:25 |
|
| |
Michael Knudsen (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Michael Knudsen |
Dato : 07-03-10 09:04 |
| | |
N/A (07-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 07-03-10 17:20 |
|
| |
Michael Knudsen (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Michael Knudsen |
Dato : 07-03-10 09:27 |
|
On Mar 7, 5:20 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Michael Knudsen skrev:> On Mar 7, 3:32 pm, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
> > wrote:
> S vidt et begreb er det vel heller ikke - Alle n vnte er opkog af det
> gode gamle DC9 og forskellen ligger i s sm detaljer at menigmand ikke
> umiddelbart vil kunne skelne!
Det er netop det, som nager mig. Jeg har på mine gamle dage udviklet
mig til noget af en flyentusiast og forsøger at skaffe Herpa-modeller
af de fly, jeg har fløjet med. Jeg har kun været med MD fra SAS den
ene gang, og jeg glemte i kampens hede at få noteret ned hvilken
maskine, det var.
> Ligger der i SK-afgangen at det drejer sig om SAS, s er der for vrigt
> kun MD82 og MD87 at v lge imellem.
Jeps. Det er SAS. For øvrigt står der på den engelske Wikipedia-
artikel om SAS, at alle MD-87 skulle være hensat. Den holder da vist
ikke ... eller?
--
Michael Knudsen
| |
Kristian (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Kristian |
Dato : 07-03-10 17:41 |
|
On Sun, 7 Mar 2010 08:27:27 -0800 (PST), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:
>
>Jeps. Det er SAS. For øvrigt står der på den engelske Wikipedia-
>artikel om SAS, at alle MD-87 skulle være hensat. Den holder da vist
>ikke ... eller?
MD90 erne er ude, men der er alt fald stadig nogen MD87 i drift. Se
bla:
http://datalink.sas.se/ (Fleets)
Men ellers vil jeg mene at man plejer at slå MD81 og MD82 under én
hat. MD87 er forholdsvis nem at skelne fra 81/82, bla på grund af et
lidt anderledes haleparti.
Apropos flynørd: Hvis jeg er ude og flyve ikke får noteret reg nr
ned på flyet , ja så er min dag sgu ødelagt !!
| |
Herluf Holdt, 3140 (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 07-03-10 17:55 |
|
Kristian skrev:
> Men ellers vil jeg mene at man plejer at slå MD81 og MD82
> under én hat. MD87 er forholdsvis nem at skelne fra 81/82,
> bla på grund af et lidt anderledes haleparti.
Og længden. MD87 er godt 5 meter kortere. Ifølge min "JP
Fleet List" fra 2007, havde SAS kun 15 af dem. MD87 har 125
"C+Y"-pladser, hvor MD81 og MD82 har 150 "C+Y"-pladser
eller 166 "Y"-pladser. (Det er "Y" der er de billige).
> Apropos flynørd: Hvis jeg er ude og flyve ikke får noteret
> reg nr ned på flyet , ja så er min dag sgu ødelagt !!
Ditto her.
--
Herluf :·)
| |
___P.Sir (08-03-2010)
| Kommentar Fra : ___P.Sir |
Dato : 08-03-10 14:57 |
|
"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4b93da6f$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> Kristian skrev:
>
>> Men ellers vil jeg mene at man plejer at slå MD81 og MD82
>> under én hat. MD87 er forholdsvis nem at skelne fra 81/82,
>> bla på grund af et lidt anderledes haleparti.
>
> Og længden. MD87 er godt 5 meter kortere. Ifølge min "JP
> Fleet List" fra 2007, havde SAS kun 15 af dem. MD87 har 125
> "C+Y"-pladser, hvor MD81 og MD82 har 150 "C+Y"-pladser
> eller 166 "Y"-pladser. (Det er "Y" der er de billige).
>
>> Apropos flynørd: Hvis jeg er ude og flyve ikke får noteret
>> reg nr ned på flyet , ja så er min dag sgu ødelagt !!
>
MD87 har ikke exit dør lige foran venstre motor..det mener jeg de andre
MD´ere har. De har et ekstra galley dernede.
Preben
| |
Michael Knudsen (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Michael Knudsen |
Dato : 07-03-10 09:46 |
|
On Mar 7, 5:41 pm, Kristian <stretch...@get2net.dk> wrote:
> Apropos flyn rd: Hvis jeg er ude og flyve ikke f r noteret reg nr
> ned p flyet , ja s er min dag sgu delagt !!
Min største bummert er, at jeg engang fløj med en United Airlines
757-200 fra San Francisco til Denver men glemte at notere bemalingen.
Jeg har fundet frem til, at det var N552UA, men trods dagevis(!)
søgen, har jeg ikke fundet ud af, om den var grå eller hvid, da jeg
fløj med den (8. december 2008). Billeder på f.eks. airliners.net kan
desværre ikke hjælpe mig.
--
Michael Knudsen
| |
Michael Knudsen (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Michael Knudsen |
Dato : 07-03-10 09:59 |
| | |
Kristian (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Kristian |
Dato : 07-03-10 18:14 |
| | |
Armand (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-03-10 19:25 |
| | |
Michael Knudsen (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Michael Knudsen |
Dato : 07-03-10 12:20 |
|
On Mar 7, 7:24 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Tilbage er problemet s blot om MD87 findes som bygges t, eller om du i
> den sidste ende m n jes med at bamale et DC9 i SAS' farver!
Jeg har den allerede ( http://www.wings900.com/modeldatabase/
detailview-2429.html), men jeg var blot kommet i tvivl om, hvorvidt
det virkeligt var en MD87, jeg i sin tid fløj med.
--
Michael Knudsen
| |
|
|