Gammel bil der har stået længe
Fra : 154115

Dato : 06-03-10 06:05

Hej alle

Jeg har en gammel bil stående ved mine forældre. Jeg er ret sikker på
den ikke kan gå igennem et syn. Det er en 3-dørs Toyota Corolla fra
1983. Hvordan kommer jeg lettest af med den? Der er ikke nummerplader
på den. Hvad gør jeg hvis den skal skrottes?

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre, så hjælp mig venligst.

Med venlig hilsen
Johnny

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-10 14:39

>Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre, så hjælp mig venligst.

http://www.bilordning.dk/hvad.html

mvh

Ole

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-03-10 14:48

On Sat, 6 Mar 2010 05:05:09 -0800 (PST), 154115 <johnnydrud@gmail.com>
wrote:

>Hvordan kommer jeg lettest af med den?
DBA, QXL, "gul og gratis" eller forærer den til nogle unge mennesker
der kan benytte den til markræs.

>Der er ikke nummerplader på den. Hvad gør jeg hvis den skal skrottes?
Du tager reg. attesten og kigger efter om der er stemplet en dato for
sidste afmelding.
Mangler dette, går du på motorkontoret og få attesten stemplet med
afmeldingsdato. Hvis du vurderer at bilen selv kan kører til ophuggere
kan du også leje prøveskilte til bilen på motorkontoret.
Så går du til en ophugger der er med i skrotningsordningen, vis ham
reg. attesten og spørg og den er med i ophugningspremieordningen, er
den det kan du få lidt kontanter for bilen, er den ikke kan han
fortælle dig hvor meget du skal betale for at få bilen ophugget.

Jeg huster ikke datoen for hvornår bilerne automatisk kom med i
ophugningspremieordningen, men en ophugger der er med i ordningen ved
det nok.

/Hans

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-10 15:36

> Jeg huster ikke datoen for hvornår bilerne automatisk kom med i

1. juli 2000 svjk læse fra mit eget link :)

> ophugningspremieordningen, men en ophugger der er med i ordningen ved
> det nok.

Nemlig!

Fra : Allan F

Dato : 06-03-10 16:26

> [...]
>på den. Hvad gør jeg hvis den skal skrottes?
>
>Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre, så hjælp mig venligst.

Alternativt kan du gå i gang med skruenøgle, skruetrækker og vinkelsliber,
og skille den ad og smide metaldelene i metalskrot på genbrugsstationen, og
de øvrige dele i hvad der nu passer til det. Eller se om der er nogen der
vil købe den som reservedele.

Allan F

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 16:49

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Alternativt kan du gå i gang med skruenøgle, skruetrækker og vinkelsliber,
> og skille den ad og smide metaldelene i metalskrot på genbrugsstationen,
> og de øvrige dele i hvad der nu passer til det...

Det ville da godt nok være synd - og smide med pengene. Der er tale om en
Corolla fra en tid, hvor modellen kørte i 100 år uden problemer og derfor
altid vil være "guld værd" som brugtvogn uanset stand...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-03-10 16:35

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Corolla fra en tid, hvor modellen kørte i 100 år uden problemer og derfor
> altid vil være "guld værd" som brugtvogn uanset stand...

En Cowrolla er altid penge værd:
http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/1070709/

--
Per

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-03-10 16:38

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> En Cowrolla er altid penge værd:
> http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/1070709/

Av, det må øjblikkelig udløse eksportstøtte !

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-03-10 16:59

On Mon, 8 Mar 2010 16:38:29 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Av, det må øjblikkelig udløse eksportstøtte !

>--

Toyota's problemer vil ingen ende tage. Nu skal der igen tilbagekaldes
et antal biler, på mistanke om mund- og klovsyge.

Og må jeg desuden anbefale, at TEC2000 bliver udskiftet med
kopattesalve.

--

Venlig hilsen
Folmer