Opacity kompatibelt i IE? CSS
Fra : Christoffer

Dato : 06-03-10 18:34

Hej! Jeg har et problem... Jeg har lavet en tabel i html på min
hjemmeside. I mit css script har jeg lavet en opacity kode:
opacity:0.4;filter:alpha(opacity=10);
Der altså gør, at den bliver gennemsigtig. Jeg lavede den -og
testede den i firefox. Men når jeg åbner den i IE, er den alt for
gennemsigtig - næsten helt usynlig! Er der nogen der har en ide
til, hvordan jeg kan gøre det kompatibelt i IE på en eller anden
måde?

-Christoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-03-10 19:03

Christoffer wrote:

> [...]
> gennemsigtig - næsten helt usynlig! Er der nogen der har en ide
> til, hvordan jeg kan gøre det kompatibelt i IE på en eller anden

Du skal bruge de 'samme' værdier, blot *100
0.4 -> 40
0.1 -> 10

Stig Johansen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-03-10 19:35

Christoffer skrev:
> [...]
> gennemsigtig - næsten helt usynlig! Er der nogen der har en ide
> til, hvordan jeg kan gøre det kompatibelt i IE på en eller anden

element {
opacity:0.4; /* CSS3 kapable browsere
filter:alpha(opacity=40); /* IE */
....}

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Christoffer Overgaar~

Dato : 06-03-10 20:35

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> element {
> opacity:0.4; /* CSS3 kapable browsere
> filter:alpha(opacity=40); /* IE */
> ....}
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
> ..

Hej! tusind tak for de hurtige svar!

Fra : Christoffer Overgaar~

Dato : 07-03-10 18:42

Okay, så nu ved jeg hvad 'filter' værdien betyder i fx en opacity
kode... Så hvad gør jeg hvis jeg vil have en ny værdi i en anden
browser? Som jeg har forstået det, er alpha IE...

MVH Christoffer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-03-10 14:07

Christoffer Overgaard skrev:

> Okay, så nu ved jeg hvad 'filter' værdien betyder i fx en opacity
> kode... Så hvad gør jeg hvis jeg vil have en ny værdi i en anden
> browser? Som jeg har forstået det, er alpha IE...

Jørgens opskrift dækker alle store browsere. De ordentlige bruger
opacity-egenskaben, og IE bruger alpha.

Du skal bare sørge for at give alpha en værdi der er 100 *
opacity. Så virker det ens.

--
Bertel