Amatøragtighed i X-factor
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-03-10 10:18

Nu gik det ud over Tine igen. Efter min mening var bandet (eller lydmanden)
nogle vatnisser da de spillede "Sex on Fire". Guitarriffet er en helt
essentiel del af det nummer og ligger næsten lige så langt fremme i mixet
som vokalen. Det var tydeligt at høre at sangen manglede noget da den blev
fremført, hvilket uværgeligt sætter negativt fokus på fremføreslsen. Det
blev selvfølgelig heller ikke bedre af, at et bolsjehovede af en lydmand
glemte at skrue op for hendes mikrofon. Håber ikke han kommer til at rode
med lyd igen lige foreløbig. Forrige gang glemte han at skrue op for
monitorene bag dommerpanelet. Hvad synes I andre?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 10:49

Kim Frederiksen skrev:
> Hvad synes I
> andre?

Kan kun sige at jeg er 100% enig i det du skriver, det er simpelthen
amatøragtigt og ret sikkert grunden til at hun stod tilbage i farezonen.

Det burde have være Firflies der burde have stået tilbage istedet for
Tine og til sidst burde være stemt ud af dommerne.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-10 10:57

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> det er simpelthen amatøragtigt

Ja! - men det er jo det konceptet går ud på. Skrig skrål hyl hvin og larm.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 11:01

Åge Halldorsson skrev:
> Ja! - men det er jo det konceptet går ud på. Skrig skrål hyl hvin og larm.

Hvad kender du til det? Du ser det jo ikke, siger du jo.. Eller er det
*igen* sådan, at du ikke kan lade være? Du minder mig om Erhard, da han
absolut skulle se alt, bare for at kunne brokke sig til radio og tv
nævnet om hvor ringe det hele er.. Eller minder du mig mere om Kristne
radio og hvad de nu hed, det var jo det samme?

Men Åge, du er i mindretal.. Accepter det eller hop i vandet med hovedet
nederst, for du kommer aldrig i flertal..

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 11:25

> [...]
>
> Det burde have være Firflies der burde have stået tilbage istedet for Tine
> og til sidst burde være stemt ud af dommerne.

Jeg undrer mig mest over, at I kan hidse jer op over sådan noget lort.

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 11:29

Allan Krautwald skrev:
> Jeg undrer mig mest over, at I kan hidse jer op over sådan noget lort.

Hidse op?

Jeg kan nu mest hidse mig op over højrøvede radioværter.

Men jeg undrer mig over at du kan hidse dig op over at du tror vi hidser
os op over noget du mener er ligegyldigt..

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-10 12:08

> Men jeg undrer mig over at du kan hidse dig op over at du tror vi hidser
> os op over noget du mener er ligegyldigt..
>
> /Hauge

Nårh ja. det er selvfølgelig ikke spor ligegyldigty at se på flok narhoveder
der hviner og vrider sig.
Griner i skæget.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 12:13

Åge Halldorsson skrev:
> Nårh ja. det er selvfølgelig ikke spor ligegyldigty at se på flok
> narhoveder der hviner og vrider sig.

Ja deri har du jo en stor erfaring...

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-10 12:46

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Men jeg undrer mig over at du kan hidse dig op over at du tror vi hidser
> os op over noget du mener er ligegyldigt..
>
> /Hauge

Jeg undrer mig over at der ikke var flere der græd i showet. Det ser så
sjovt ud. *
PS: Jeg græd, fordi jeg fik ondt i ørerne.
tihi

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-03-10 13:04

Hej
On 06-03-2010 12:45, Åge Halldorsson wrote:
> PS: Jeg græd, fordi jeg fik ondt i ørerne.

Helt ærligt Tåge. Som Hauge skriver andetsteds her i tråden, så minder
du mig sq om Erhardt Jacobsen. Han så også altid ALT fjernsyn, ene og
alene af den grund at så var der noget at brokke sig over.
Så hold dog op med dit tuderi her i gruppen over X-factor. Lad dog dem
der vil se det, se det. Akkurat som med dine tyske schlager-shows. Der
er ingen der hyler op over hvor dårlig de allesammen synger, og at vi
begynder at græde, vel? Nej, "vi" ser det bare ikke, fordi "vi" ikke gider.
Det hedder valgfrihed.

/Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-03-10 13:06

Åge Halldorsson skrev:

>PS: Jeg græd, fordi jeg fik ondt i ørerne.

Køb nogle ørepropper, skru ned for lyden eller find noget andet at høre
på. (selvforskyldte smerter er sgu ikke noget at tude over)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 18:52

> Hidse op?

Jeg prøvede bare med en typisk mavesur Hauge kommentar.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 18:53

> Jeg kan nu mest hidse mig op over højrøvede radioværter.

Hæ hæ ja det gør du sikkert...du er jo også en glimrende bedømmer af det.

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 19:01

Allan Krautwald skrev:
> Hæ hæ ja det gør du sikkert...du er jo også en glimrende bedømmer af det.

Ja du er tydeligvis ikke, for så ville du grave dig selv ned.

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 19:31

> Ja du er tydeligvis ikke, for så ville du grave dig selv ned.
>
> /Hauge

Det tror jeg nu ikke. Jeg kan sagtens bedømme gode og dårlige værter efter
at have interesseret mig for mediet altid.

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 20:07

Allan Krautwald skrev:
> Det tror jeg nu ikke. Jeg kan sagtens bedømme gode og dårlige værter efter
> at have interesseret mig for mediet altid.

Nu er det jo sådan, at ikke alle lærer med erfaringen...

Men ok, Hans Otto har jo også været i radioen i mange år og man kan jo
tydeligt høre hvor dygtig han er..

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 20:17

> Men ok, Hans Otto har jo også været i radioen i mange år og man kan jo
> tydeligt høre hvor dygtig han er..
>
> /Hauge

Det er så din udlægning
Men højrøvet er han nu efter min bedste mening ikke.

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 20:19

Allan Krautwald skrev:
> Men højrøvet er han nu efter min bedste mening ikke.

Der var den igen, læs hvad man skriver...

Jeg kommenterede dit:
__
Jeg kan sagtens bedømme gode og dårlige værter efter at have
interesseret mig for mediet altid.
__

Jeg skrev *ikke* at han var højrøvet..

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 20:35

> __
>
> Jeg skrev *ikke* at han var højrøvet..
>
> /Hauge

Nå det var ellers din indgang til at forpeste gruppen med radioindlæg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 10:25

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Det er så din udlægning
> Men højrøvet er han nu efter min bedste mening ikke.

Det burde jo næsten fejres

Det er ikke så ofte, Allan og jeg er enige...

Hans Otto er da ganske god, og højrøvet, ville jeg da heller
ikke pådutte ham. Og altså ikke fordi...

Det syntes syntes jeg nu altså langt de fleste af dem er....
Altså ganske gode.....

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-03-10 10:58

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hans Otto er da ganske god, og højrøvet, ville jeg da heller
> ikke pådutte ham.

Vil ikke give ham karakter....men mine erfaringer med ham er, at han er en
rigtig flink jordbunden fyr

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 11:46

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Vil ikke give ham karakter....men mine erfaringer med ham er, at han er en
> rigtig flink jordbunden fyr

......men som spiller noget skrækkeligt skrigende musik og snakker så
langsomt at man er ved at falde i søvn

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 17:35

meddelelse news:4b9383d2$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> .....men som spiller noget skrækkeligt skrigende musik og snakker så
> langsomt at man er ved at falde i søvn
>
> Hilsen Åge

Nu kan de jo heller ikke hedde Kim Schumacher allesammen... )

M.V.H...Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 17:41

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nu kan de jo heller ikke hedde Kim Schumacher allesammen... )
>
> M.V.H...Benny..

Milde Moses! Måske vi kan finde en mellemting, hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 18:02

meddelelse news:4b93d701$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Milde Moses! Måske vi kan finde en mellemting, hehe
>
> Hilsen Åge

Hvad da.... Kunne du ikke lide Speedsnakkeren

Jeg syntes han var ret fed...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-10 19:45

> Jeg syntes han var ret fed...
>
> M.V.H....Benny..

Med den hastighed nåede jeg aldrig at høre hvad han sagde i starten af
sætningen, før han var færdig med sætningen.
Så synes jeg bedre om Flagstangen

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-10 12:33

meddelelse news:4b93f42c$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Med den hastighed nåede jeg aldrig at høre hvad han sagde i starten af
> sætningen, før han var færdig med sætningen.

Er det det..... Man kalder ungdomssløvsind ? )))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-10 16:42

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Er det det..... Man kalder ungdomssløvsind ? )))

Ja

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-10 20:21

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Men ok, Hans Otto har jo også været i radioen i mange år

For mange

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 20:23

Åge Halldorsson skrev:
> For mange

Men han er ikke ene om at have været der for mange..

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-10 21:29

> Men han er ikke ene om at have været der for mange..
>
> /Hauge

Nej, det skal guderne vide.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 19:32

> Ja du er tydeligvis ikke, for så ville du grave dig selv ned.
>
> /Hauge

Kan slet ikke forstå du offentligt vil indrømme, at du går så meget op i det
X-Factor lort....det er en rimelig grund til at grave sig ned og skrive på
stedet, "hver hviler den dårlige smag".

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 20:10

Allan Krautwald skrev:
> Kan slet ikke forstå du offentligt vil indrømme, at du går så meget op i det
> X-Factor lort....

Gør jeg det? Hmm, du har jo tydeligvis en stor erfaring i at forstå det
folk skriver.. Eller også *ikke*.

> det er en rimelig grund til at grave sig ned og skrive på
> stedet, "hver hviler den dårlige smag".

Nåja, hvis man lytter til de programmer som du selv fremturer med på
underlige og obskure stationer fra udlandet, så må du da vist også høre
under "dårlig smag".. Du er langt under Hans Otto på trods af at han er
suveren ringe.

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 20:19

> Nåja, hvis man lytter til de programmer som du selv fremturer med på
> underlige og obskure stationer fra udlandet, så må du da vist også høre
> under "dårlig smag"..

Du har lov til at have din mening. Men hvornår hæver du dig det
pattebarnsagtige mudderkastningsniveau og kommer med noget indsigtsfuld og
konstruktiv kritik. Så lytter jeg da gerne.

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 20:22

Allan Krautwald skrev:
> Du har lov til at have din mening. Men hvornår hæver du dig det
> pattebarnsagtige mudderkastningsniveau og kommer med noget indsigtsfuld og
> konstruktiv kritik. Så lytter jeg da gerne.

Hmhm..
Citat fra Krutte:
__
[...]
Citat slut.

Neij hvor er det konstruktivt.. Hvorfor skulle man hæve sig over dit
niveau, når det er dig man skriver med?

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-03-10 20:36

> Neij hvor er det konstruktivt.. Hvorfor skulle man hæve sig over dit
> niveau, når det er dig man skriver med?
>
> /Hauge

Næeh såmænd....så jeg kravler op på mit eget niveau, så kan du blive nede i
sandkassen og hygge dig

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 20:38

Allan Krautwald skrev:
> Næeh såmænd....så jeg kravler op på mit eget niveau, så kan du blive nede i
> sandkassen og hygge dig

Pas nu på, du er faldet så mange gange, at man er ved at tro at du hører
til der hvor du falder ned..
Men det var nu dig selv der startede sandkassen.. igen.. Det er jo ikke
første gang, når der diskuteres, for dig, lavkulturelle programmer..

/Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-03-10 11:28

Kim Frederiksen skrev:

>Amatøragtighed i X-factor

er det ikke hvad konceptet går ud på

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 11:30

Ivan V. Klattrup skrev:
> er det ikke hvad konceptet går ud på

Vel ikke på producersiden, vel?

Det er underholdning, men derfor skal programmet laves ordenligt, og det
er umiddelbart en rimelig vigtig ting, uanset konceptet.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-10 12:10

> Vel ikke på producersiden, vel?

Hvorfor ikke det. Det skal vel følge deltagernes kvalitet. hehe - Så passer
det fint sammen

Hilsen Åge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-03-10 11:33

Kim Frederiksen skrev:

> [...]
> ikke han kommer til at rode med lyd igen lige foreløbig. Forrige gang
> glemte han at skrue op for monitorene bag dommerpanelet. Hvad synes I

Så er det åbenbart ikke ren playback.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-03-10 11:38

Hej
On 06-03-2010 11:32, Peter Brandt Nielsen wrote:
> Så er det åbenbart ikke ren playback.

Det havde du vel heller ikke regnet med?
Er det ikke et _lidt_ forkert sted at bruge playback?

Hende englænderen der "sang" i showet i går, var 100% sikkert playback,
men der var det heller ikke "talentet" der skulle vurderes, men kun
noget tid der skulle bruges på noget.

Mvh
Martin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-03-10 12:15

Martin [TMM] skrev:

> Det havde du vel heller ikke regnet med?
> Er det ikke et _lidt_ forkert sted at bruge playback?

Se evt. tråden "X factor ren playback?" fra i mandags.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Holst

Dato : 06-03-10 23:20

Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> med lyd igen lige foreløbig. Forrige gang glemte han at skrue op for
> monitorene bag dommerpanelet. Hvad synes I andre?

Ja, jeg synes, at du du går alt for meget op i det. Hvorfor dog hidse
sig op over et så ligegyldigt show?

Fra : Hauge

Dato : 06-03-10 23:23

Holst skrev:
> Ja, jeg synes, at du du går alt for meget op i det. Hvorfor dog hidse
> sig op over et så ligegyldigt show?

Er det mere ligegyldigt, end så mange andre shows?
Var det med latterlige grupper som AC/DC eller lign., så ville
folkeflokken tude over lyden..

/Hauge

Fra : Holst

Dato : 06-03-10 23:27

Hauge wrote:

> Er det mere ligegyldigt, end så mange andre shows?

Sikkert ikke! Men at andre shows er lige så ligegyldige, gør jo ikke
X-factor til et mere ...

Fra : Hauge

Dato : 07-03-10 00:07

Holst skrev:
> Sikkert ikke! Men at andre shows er lige så ligegyldige, gør jo ikke
> X-factor til et mere ...

Næehnej, men hvis hvert eneste radio, tv eller lign. program kun kan
kommenteres med hvor latterligt det er, så er der jo kun at nedlægge
grupperne. For det meste af det musik der alligevel diskuteres her i
gruppen, er noget lort, efter min mening, men jeg skriver det ikke hver
gang i omtaler det..

Men man må jo sige at der er mange fællesrøvslikkende smagsdommere her i
gruppen..

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-10 23:52

> Var det med latterlige grupper som AC/DC eller lign., så ville
> folkeflokken tude over lyden..
>
> /Hauge

Ikke jeg. Jeg vil have taget høreværn på, før jeg tændte for et sådant show.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-10 23:51

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, jeg synes, at du du går alt for meget op i det. Hvorfor dog hidse sig
> op over et så ligegyldigt show?

Jeg er rystet over at der ikke længere er så mange medvirkende der bliver
gjort til grin af producerne. Det er så sjovt når de græder og skaber sig

Hilsen åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-03-10 23:24

Kim Frederiksen skrev:

>Hvad synes I andre?

At debat om tv-programmer bør holdes i dk.medier.tv

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 10:19

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke han kommer til at rode med lyd igen lige foreløbig. Forrige gang
> glemte han at skrue op for monitorene bag dommerpanelet. Hvad synes I

Tja, nu har jeg da ikke set så mange af de udsendelser, men hvad der
næsten går igen i dem alle, er at de alle snakker om den fantastiske lyd.
Men i mit TV, lyder det nu næsten altid, mindre godt... Eller i hvert
fald, langt fra " Fantastisk " Men det er vel netop forskellen på¨om
det er Live, eller noget optaget... Ikke alle optagelser er lige gode...
Men det forhindrer jo ikke, at lyden i studiet, kunne være Fantastisk.

M.V.H....Benny..