BMW
Fra : Ukendt

Dato : 05-03-10 22:13

Hvor gammel BMW kan man tillade sig at kigge efter, hvis man gerne vil
have den skal holde de næste 8-10 år? Motoren i sig selv, kan vel holde
en lille evighed, og rusten skal jo kigges efter inden køb, men er der
særlige årgange/modeller man skal være obmærksom på?

Fra : skodbjarne

Dato : 05-03-10 15:27

> [...]
> en lille evighed, og rusten skal jo kigges efter inden køb, men er der
> særlige årgange/modeller man skal være obmærksom på?

Beholde den 10 år(!) Så skal den vel ikke være meget over et par
måneder gammel. Uanset mærke, så vil mange dele være slidte og trætte
efter 10 år. Accepterer du løbende service, så er det vel fint nok.

Hvorfor 10 år? Du køber en ny og moderne bil og ender med en slidt,
gammel, træt for forældet bil. Vil man have ny bil, vil man vel det
hele tiden. Kan man leve med en ældre bil, hvorfor så købe en ny?

Min pointe er vel: hvorfor ikke skifte hvert 3-5. år. Tror ikke det
er dyere samlet set.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-10 23:54

On 2010-03-05 23:26:36 +0100, skodbjarne said:

> Hvorfor 10 år? Du køber en ny og moderne bil og ender med en slidt,
> gammel, træt for forældet bil.

Mest fordi jeg bedst kan lide at købe biler kontant. Jeg gider ikke
gældsættte mig i banken for det

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 05:56

"Steen" skrev i meddelelsen

> Mest fordi jeg bedst kan lide at købe biler kontant. Jeg gider ikke
> gældsættte mig i banken for det

God policy :)

Hva krav har du til bilen?

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-10 09:43

On 2010-03-06 05:55:47 +0100, Mogens \(K\) said:

> God policy :)
>
> Hva krav har du til bilen?

Som Klaus er inde på, så hører jeg til dem der køber en brugt bil, og
så kører i den til den dør.
Måske er det ikke den fedeste idé at gå efter en 10 år gammel BMW, men
vi vil jo gerne have lidt muskler og komfort...selvom vi køber brugt,
ikk´?

Faktisk skal den 90% af tiden kun rulle frem/tilbage fra job, ca. 50km dagligt.

Ind imellem skal vi jo 4 personer på ferie, så der skal gerne være kufferter.

En BMW til 80.000,- er måske mere end drøm en realistisk, for den
skulle gerne køre godt de næste 8-10 år, indtil jeg smider den ud, og
køber en anden.

Har spottet en 4 år gammel Clio til samme pris (og en ditto Fiesta) -
men der er bare ikke samme klasse over dem, vel?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 10:56

"Steen" skrev i meddelelsen
> On 2010-03-06 05:55:47 +0100, Mogens \(K\) said:

> Måske er det ikke den fedeste idé at gå efter en 10 år gammel BMW, men vi
> vil jo gerne have lidt muskler og komfort...selvom vi køber brugt, ikk´?

Minimum 528i så, IMO

> Faktisk skal den 90% af tiden kun rulle frem/tilbage fra job, ca. 50km
> dagligt.

OK, så er km/l jo ligegyldigt...

> Ind imellem skal vi jo 4 personer på ferie, så der skal gerne være
> kufferter.

500-serien så medmindre det er små børn

> En BMW til 80.000,- er måske mere end drøm en realistisk, for den skulle
> gerne køre godt de næste 8-10 år, indtil jeg smider den ud, og køber en
> anden.

Du skal nok lidt højere op og anvende 100.000 kr på projektet.
F.eks. en BMW 535i, selvom denne har for lidt udstyr og kørt for meget IMO:
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-535i-3,5-V8-Steptr.-4d_ID223401363.htm

Faktisk er dit valg typisk at finde sydpå - mener jeg Kim gjorde.
Vi importerer jo stort set alle vore biler, fordi de biler vi finder har
kørt under klimatiske gode forhold og ofte er langt mere veludstyrede end de
biler, du finder i Danmark...

> Har spottet en 4 år gammel Clio til samme pris (og en ditto Fiesta) - men
> der er bare ikke samme klasse over dem, vel?

Nope - gider vi ikke

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-10 17:25

On 2010-03-06 10:56:24 +0100, Mogens \(K\) said:

> Nope - gider vi ikke

Nu har jeg været et hurtigt smut rundt.
En 2005 Fiesta er altså bare for lille. Sæderne var for "klejn", og
kabinen var for skrabet.

En 2005 Clio var faktisk rigtigt flot i kabinen, men bagagerummet - der
er altså bare ikke meget plads at rutte med. Udover plads i
bagagerummet, var det faktisk en fin lille bil.

For 70-80.000 kan man vel ikke få en Volvo/BMW eller lignende fra
nogenlunde samme årgang?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 17:31

Steen skrev:

> [...]
> det faktisk en fin lille bil.
>
> For 70-80.000 kan man vel ikke få en Volvo/BMW eller lignende fra nogenlunde

Så snakker vi importeret taxa u. afgift

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 19:13

KLIP

> Så snakker vi importeret taxa u. afgift

Den behøver nu ikke at være taxa...

Du kan få eks. en Hyundai Sonata 2.4 for pengene og her er plads til alle og
samt feriepakkenilliker..;)

Her er et lille udvalg indenfor rammerne:

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ResultView.aspx?Seller=1&CategoryId=P&Category=P&Make=&Modelseries=&YearFrom=2001&YearTo=2011&PriceFrom=70000&PriceTo=80000&Distance=0&ZipCode=7120

Happy hunting.

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 19:17

Bjørn J. forklarede:
> [...]
>
> Den behøver nu ikke at være taxa...
>
> Du kan få eks. en Hyundai Sonata 2.4 for pengene og her er plads til alle og

Nu gik det på BMW eller Volvo:

" For 70-80.000 kan man vel ikke få en Volvo/BMW eller lignende fra
nogenlunde samme årgang?"

- jeg vil ikke selv sammenligne dem med en Hundaj e.l.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 19:26

KLIP

> " For 70-80.000 kan man vel ikke få en Volvo/BMW eller lignende fra
> nogenlunde samme årgang?"

Til den pris og antal år, kan jeg finde disse bimmere på bilbasen:

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ResultView.aspx?Seller=1&CategoryId=P&Category=P&Make=BMW&Modelseries=&Cartypes=&Fuel=&Doors=0&YearFrom=2000&YearTo=2011&MileageFrom=&MileageTo=&PriceFrom=70000&PriceTo=80000&Distance=0&Charge=0&WithInLast=0&ZipCode=7120&Color=&Airbags=0&Seats=0

> - jeg vil ikke selv sammenligne dem med en Hundaj e.l.

Njaee, er der virkeligt så langt mellem dem..åhh ja..5 år i hvert
fald....

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Hyundai-Sonata-2,4-GLX-4d_ID632600356.htm

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 19:28

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ResultView.aspx?Seller=1&CategoryId=P&Category=P&Make=BMW&Modelseries=&Cartypes=&Fuel=&Doors=0&YearFrom=2000&YearTo=2011&MileageFrom=&MileageTo=&PriceFrom=70000&PriceTo=80000&Distance=0&Charge=0&WithInLast=0&ZipCode=7120&Color=&Airbags=0&Seats=0

316i ??
Forget it !

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 19:59

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 316i ??
> Forget it !

Da den ikke just er i familiebilklassen, er det også min mening.

Mon vor ven Steen hellere skulle købe en sprit ny Spark..

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-10 12:09

On 2010-03-06 19:58:47 +0100, Bjørn J. said:

> [...]
>
> Da den ikke just er i familiebilklassen, er det også min mening.
>
> Mon vor ven Steen hellere skulle købe en sprit ny Spark..

Argh...ikke fordi jeg kender noget til den, men jeg tror næppe jeg kan
få mange kufferter ind i den

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 19:36

Følgende er skrevet af Bjørn J.:
> [...]
> s/UsedCars/ResultView.aspx?Seller=1&CategoryId=P&Category=P&Make=BMW&Modelseries=&Cartypes=&Fuel=&Doors=0&YearFrom=2000&YearTo=2011&MileageFrom=&MileageTo=&PriceFrom=70000&PriceTo=80000&Distance=0&Charge=0&WithInLast=0&ZipCode=7120&Color=&Airbags=0&Seats=0

Af dem ville denne hér vel være ok:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-316i-1,9-Comp.-Open-Air_ID746800649.htm

> Njaee, er der virkeligt så langt mellem dem..åhh ja..5 år i hvert fald....
>
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Hyundai-Sonata-2,4-GLX-4d_ID632600356.htm

Jeg er så bare ikke til Hyundai (endnu)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 19:50

KLIP

> Jeg er så bare ikke til Hyundai (endnu)

Ok, men efter min mening er der langt mere bil i denne Hyundai end Bimmeren,
når den skal også skal være familiepotte.

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 20:40

Efter mange tanker skrev Bjørn J.:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ok, men efter min mening er der langt mere bil i denne Hyundai end Bimmeren,
> når den skal også skal være familiepotte.

Jeg kender den ikke godt nok til at kunne udtale mig om den; det er
derfor jeg ville fravælge den.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 21:07

KLIP

> Jeg kender den ikke godt nok til at kunne udtale mig om den; det er derfor
> jeg ville fravælge den.

Prislejet levner jo ikke plads til meget alsidighed i mellemklassen og da
slet ikke spræl, hvis også potten skal være rimelig ny i både år og
kilometer.

Sonataen har trods alt +160 hk i modsætning til både en S/V40 eller 316.

Vore kære registreringsafgifter dræber jo stort set alle (drenge)drømme:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-330d-3,0-4d_ID143804386.htm

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 21:38

Bjørn J. kom med følgende:
> [...]
>
> Prislejet levner jo ikke plads til meget alsidighed i mellemklassen og da
> slet ikke spræl, hvis også potten skal være rimelig ny i både år og

Skulle jeg vælge én af dem du har linket til ville jeg vælge den
1,9er-BMW.

> Sonataen har trods alt +160 hk i modsætning til både en S/V40 eller 316.

Jeg synes bare der er lidt Gorenje over den

> Vore kære registreringsafgifter dræber jo stort set alle (drenge)drømme:
>
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-330d-3,0-4d_ID143804386.htm

Drengedrømme, ja; da fætter og jeg var unge endnu stod vi i Flensborg
og savlede over en postkasserød TR4 til salg hos en
brugtvognsforhandler

Sådan som systemet er skruet sammen (udnyttet af magthaverne) er det
ikke nemt for menigmand at komme ud at køre.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 06-03-10 22:03

Phnyz!!!!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 22:52

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Phnyz!!!!!

Prosit, ..

Gorenje...:he he...

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 23:27

folmer@rasmussen.dk udtrykte præcist:

> Phnyz!!!!!

LOL

Hej Folmer; troede du var på arbejde

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-10 12:11

-

Jeg

> er så bare ikke til Hyundai (endnu)

Jeg har faktisk haft 2 forskellige Hyundaier - der har aldrig været
noget bøvl med dem - på den anden side er der hverken mange muskler
eller komfort i dem...men de er billige

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-03-10 12:31

Steen forklarede:

> [...]
>>
> Jeg
>
> Jeg har faktisk haft 2 forskellige Hyundaier - der har aldrig været noget

Nej, dét hævder vor mand Folmer jo osse!

> - på den anden side er der hverken mange muskler eller komfort i
> dem

Nå! Okay!

>...men de er billige

Rart at vide dén dag det bliver nødvendigt!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 13:14

KLIP

> Rart at vide dén dag det bliver nødvendigt!

De helt små potter er billige og lige så langsomme som de andre knaldæsker.

Op ad rangstien er der vist ikke noget at klage på...)

Lad os da håbe på, du aldrig kommer i den situation...

mvh/bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-03-10 13:23

Bjørn J. frembragte:
> [...]
>
> Op ad rangstien er der vist ikke noget at klage på...)
>
> Lad os da håbe på, du aldrig kommer i den situation...

Bare man har et godt helbred og konen har et godt arbejde...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-03-10 15:12

> Bjørn J. frembragte:

> Bare man har et godt helbred og konen har et godt arbejde...

Amen!

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-03-10 15:19

Uffe Bærentsen udtrykte præcist:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Amen!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-10 06:52

skodbjarne skriver:

> Min pointe er vel: hvorfor ikke skifte hvert 3-5. år. Tror ikke det
> er dyere samlet set.

Det er det.

Men når nu din bil bliver en 3-5 år gammel, passer det med at Steen
kan købe de og skipep den af, når den er en 13-15 år gammel.....

Klaus

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-10 07:26

> Men når nu din bil bliver en 3-5 år gammel, passer det med at Steen
> kan købe de og skipep den af, når den er en 13-15 år gammel.....

Batterier Klaus, batterier :)

(håber at det er det der er galt)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-10 07:33

ShutEye skriver:

> Batterier Klaus, batterier :)
> (håber at det er det der er galt)

Nej, det er fjummelfingrene og manglende korrekturlæsning.

Fingrne på den ene hånd er åbenbart hurtigere end dem på den
anden.....

Klaus

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-10 07:47

> Nej, det er fjummelfingrene og manglende korrekturlæsning.
>
> Fingrne på den ene hånd er åbenbart hurtigere end dem på den
> anden.....

:P

Fra : tiper

Dato : 05-03-10 23:04

> Min pointe er vel: hvorfor ikke skifte hvert 3-5. år.  Tror ikke det
> er dyere samlet set.

Bortset fra, at afskrivningen er højest de første år af bilens
levetid. Køber du en ny bil til 300.000, så har turen hjem fra
forhandleren kostet dig 50.000,-
Et hurtigt kig på 3 år gamle biler på bilzonen, viser en Alfa 159 der
har tabt 210.000,- i afskrivning, BMW 320 der har tabt 230.000 og en
Audi A3 der har mistet 150.000,-
Alle ca. 100.000km
En 10 år gammel BMW 3-serie kan erhverves for 80-100.000,- og vil
rigtig nok miste meget værdi de følgende 10 år, men ikke mere at det
lagt sammen med service vil løbe op i 230.000-430.000,- som de andre
nævnte har kostet

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 09:45

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> rigtig nok miste meget værdi de følgende 10 år, men ikke mere at det
> lagt sammen med service vil løbe op i 230.000-430.000,- som de andre

ADAC mener samtidigt, at 300-serien er vældig godt skruet sammen. Sønnens
E46 BMW 328i var dog bedre teknisk set end min yngste søns E36 BMW 325i cab,
så jeg ville gå efter E46 330i eller 330d alt efter km og temperament. Husk
den bør være med automatic...

Additionel ville jeg vælge eksemplet som Kim V, der købte en '98 E39 BMW
528i. Kanonbil IMO - mindes stadig min '03 BMW 530d touring aut. Bilen kan
anbefales !

/Mogens
Også E93 BMW 335i cab

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-10 12:15

On 2010-03-06 07:03:52 +0100, tiper said:

> [...]
> forhandleren kostet dig 50.000,-
> Et hurtigt kig på 3 år gamle biler på bilzonen, viser en Alfa 159 der

Så er det sgu' da en Alfa jeg skal have - så må konen og ungerne tage
bussen, bare fordi farmand synes Alfa er en rigtig fed dyt

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-03-10 00:47

On 6 Mar., 07:33, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> ShutEye skriver:

> Nej, det er fjummelfingrene og manglende korrekturl sning.
>
> Fingrne p den ene h nd er benbart hurtigere end dem p den
> anden.....

Næ du, det er simpelthen fordi printbanerne fra nogle bogstaver er
længere end fra andre, og da strømmen jo ikke bevæger sig hurtigere
end lysets hastighed når signalerne for langsomt frem, du har allerede
slået næste tast. Sådan er det i hvert fald hos mig...

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-10 09:02

Leo Jensen skriver:

> [...]
> end lysets hastighed når signalerne for langsomt frem, du har allerede
> slået næste tast. Sådan er det i hvert fald hos mig...

Okay, jeg kan så fastslå at styreprintet i mit keyboard er placeret i
venstre side. Det er nemlig ofte tastetryk fra højre side der
forsinkes.

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 09:53

<Steen> skrev i en meddelelse

Som gammel Volvo-kører (nu Bimmer og Volvo), ville jeg ikke være betænkelig
ved at anbefale denne potte:

http://ejvindnielsen.dk/7341.cms?id=307001901

Min egen 11 år gamle S80 havde ikke én rustplet.

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-10 10:14

"Bjørn J." skriver:

> [...]
> ved at anbefale denne potte:
>
> http://ejvindnielsen.dk/7341.cms?id=307001901
>
> Min egen 11 år gamle S80 havde ikke én rustplet.

Den kostede dig heller ikke særligt meget i serive/vedligehold, så
vidt jeg husker????

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 10:23

> "Bjørn J." skriver:

> Den kostede dig heller ikke særligt meget i serive/vedligehold, så
> vidt jeg husker????

Nu skal du lige bemærke at min var en T6 med en helt anden gearkasse.

Denne her er med Volvos bedste drivline (og vil du være helt sikker, så køb
den med manuelt gear).

Min kones potte har samme drivline (dog med manuelt gear) og den er nu godt
6 år gammel (og naturligvis 100% rustfri).

Hvis man anvender et værksted som også er autoriseret forhandler, så koster
det kassen, men bruger man en god Volvo-mekanikker, så er priserne noget
helt andet.

Jeg ville eks. *aldrig* anvende Terminalen til at vedligeholde min Bimmer,
da timeprisen er ca. 1.000,- kr.

Alt det kan jeg naturligvis ikke forlange, du Klaus skulle have nogen
forstand på.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-10 10:28

> "Bjørn J." skriver:

> Den kostede dig heller ikke særligt meget i serive/vedligehold, så
> vidt jeg husker????

Hvis man er på markedet efter 10 år gamle biler er det næsten et must at man
skruer selv - ellers er der virkelig potentiale for at komme til pungen....
Mht. BJ's gearkasseproblem var det mere et inkompetent værksted der var
problemet - det oplevede jeg også hos et Ford værksted der ville skifte
gearkassen på min Scorpio ( den var stadig under garanti ) jeg forklarede
dem så hvordan gearkassen fungerede og hvor det var mest sandsynligt
problemet var, derefter skiftede de den switch der aktiverede 4-gearet og
problemet var løst - switch'en sad udvendigt på gearkassen, det tog 10 min.
at skifte den....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-10 10:56

Brian Sørup skriver:

> Hvis man er på markedet efter 10 år gamle biler er det næsten et must at man
> skruer selv - ellers er der virkelig potentiale for at komme til pungen....

Enig.

> [...]
> problemet var løst - switch'en sad udvendigt på gearkassen, det tog 10 min.

Samme problemer der har skræmt FDM over Lupo 3L...

Klaus

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-10 10:21

> [...]
> betænkelig ved at anbefale denne potte:
>
> http://ejvindnielsen.dk/7341.cms?id=307001901
>
> Min egen 11 år gamle S80 havde ikke én rustplet.

Jeg har samme problem med min snart 12 årige V70 - nul rust....
Og den 5 cyl. lavtryksturbomotor er bare guf - specielt med Aut.gear,
der er altid trækkraft nok til daglig brug - ikke engang med læs* på min
2-tons boogietrailer er det et problem at overhale en lastbil op af bakke...

De nyere modeller skulle endda være mere bränslesnåla ....
*) 4 personer + 425kg trailer + 134krt læskedrikke

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 10:26

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> der er altid trækkraft nok til daglig brug - ikke engang med læs* på min
> 2-tons boogietrailer er det et problem at overhale en lastbil op af

Jeg er helt enig med dig.

Jeg er spændt på om min Bimmer er rustfri og 10 år, jeg vil naturligvis
holde den som min gamle S80.

PS: Klaus har ingen forstand på andre biler end Golf og Touran....

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-10 10:32

"Bjørn J." skriver:

> PS: Klaus har ingen forstand på andre biler end Golf og Touran....

Har du mere galde du vil af med?

Hvornår kom du med den 535 med 342 HK?

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 10:35

KLIP

> Har du mere galde du vil af med?

Galde, nej lille Klaus, det er tørre facts.

> Hvornår kom du med den 535 med 342 HK?

Sorry, kun 350 hk i denne optimerede version:

http://www.youtube.com/watch?v=KSwVGkjbshQ&feature=fvw

Find selv flere.......

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-10 10:40

"Bjørn J." skriver:

> Galde, nej lille Klaus, det er tørre facts.

Heldigvis nej.

> Find selv flere.......

Altså skal der specialtunede biler til, før dine påstande om at overgå
noget så almindeligt som en kedelig Golf bliver til virkelighed.....

BJ du fremtræder igen som en sur gammel mand. Er det virkeligt så
stort et nederlag at køre diesel-gulplade?

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 10:43

KLIP

> BJ du fremtræder igen som en sur gammel mand. Er det virkeligt så
> stort et nederlag at køre diesel-gulplade?

Klaus, du er og bliver en knægt og det gælder ikke blot omkring biler....

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-10 10:46

"Bjørn J." skriver:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Klaus, du er og bliver en knægt og det gælder ikke blot omkring biler....

LOL - altså havdejeg ret...

Godnat BJ.

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 10:47

KLIP

> LOL - altså havdejeg ret...

Du har da altid ret, Klaus.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 11:35

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du har da altid ret, Klaus.

Altså -> "Dagens ret"

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 11:38

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Altså -> "Dagens ret"

Når man altid skriver "LOL - så havde jeg ret", så kan man da ikke have
andet end ...... ret ..

PS: Dagens ret: Brændende kærlighed ...

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 11:40

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> PS: Dagens ret: Brændende kærlighed ...

Nej da - en tur i en åben BMW i dette fremragende solskinsvejr. Iøvrigt fik
vi ingen sne

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 11:43

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej da - en tur i en åben BMW i dette fremragende solskinsvejr. Iøvrigt
> fik vi ingen sne

Jeg kan ikke køre åben potte, men jeg kan da åbne himlen helt om til
bagenden af der, hvor bagsæderyggen skulle have siddet.

Sikke en masse lys, det giver i kabinen, men at køre glasset tilbage, det er
da for koldt.

Her i trekantsområdet resulterede snevejret i går aftes/nat totalt kaos og
lukkede motorvejsstrækninger:

http://jp.dk/indland/trafik/article2001565.ece

PS: Almanakken siger sgu forår..!!!!!....

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 12:21

> Sikke en masse lys, det giver i kabinen...

Jep, det er bår dæjli' :)

> Her i trekantsområdet resulterede snevejret i går aftes/nat totalt kaos og
> lukkede motorvejsstrækninger:
> http://jp.dk/indland/trafik/article2001565.ece

Gys

> PS: Almanakken siger sgu forår..!!!!!....

Jep, og vi kører hér efter det ! :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 14:06

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep, og vi kører hér efter det ! :)

Så må I have en rigtig god tur.

Jeg må nøjes med strålende solskin, en rigtig prægtig forårsdag med sne og
lige over 0 graders celsius..

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 11:56

Efter mange tanker skrev Mogens (K):

> Nej da - en tur i en åben BMW i dette fremragende solskinsvejr. Iøvrigt fik
> vi ingen sne

Såen her så det ud i morges da jeg åbnede døren:

http://kortlink.dk/7hfk

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 12:20

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Såen her så det ud i morges da jeg åbnede døren:

Shit mand - al sneen er væk her nu, og idag er det så skyfrit.
Det var fame på tide

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 12:21

Den 06-03-2010, skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Shit mand - al sneen er væk her nu, og idag er det så skyfrit.

Her brager solen ned

> Det var fame på tide

Ja; ikke nemt at gå med hunden

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 12:25

> Her brager solen ned

Man kan så sige, at de 2 ting hænger ligesom sammen

> Ja; ikke nemt at gå med hunden

Dét har vi så heldigvis ik' her!

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 12:29

Mogens (K) har bragt dette til os:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Man kan så sige, at de 2 ting hænger ligesom sammen

Jup

> Dét har vi så heldigvis ik' her!

Det er ham der sørger for at jeg laver andet end at sidde ved
computeren

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 14:30

KLIP

> Det er ham der sørger for at jeg laver andet end at sidde ved computeren

Huhh..det sørger naboernes nyindkøbet bærbare PC'ere for, jeg ikke gør.

Det giver lidt motion og frisk luft at "gå op og ned af gaden"....og så
sidde foran deres.

Det må også snart være slut, de kan bare komme ned til mig med dem..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 14:50

Det sørger konen så for her

> Huhh..det sørger naboernes nyindkøbet bærbare PC'ere for, jeg ikke gør.

Har genboen stadig en S80 T6?

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 14:53

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har genboen stadig en S80 T6?

Nope, han har nu i flere år kørt Alfa og har nu 2 af slagsen.

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-10 16:28

> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nope, han har nu i flere år kørt Alfa og har nu 2 af slagsen.

Så er han da nogenlunde sikker på at kunne køre hver dag.....

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 16:28

Bjørn J. tastede følgende:
> [...]
> foran deres.
>
> Det må også snart være slut, de kan bare komme ned til mig med dem..

Dét var på dén måde jeg mødte min senere kone

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 06-03-10 16:45

On Sat, 06 Mar 2010 16:28:26 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Bjørn J. tastede følgende:

>Dét var på dén måde jeg mødte min senere kone

>--

Skal det forståes derhen, at du har én i baghånden, hvis hende du har
nu bliver adfærdsvanskelig? )

Eller er det bare den danske sprog, der er en svær én?

Eller som en ældre dame skrev i en annonce i DBA:

Sofa til salg hos ældre dame med frynser mellem benene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 17:21

folmer@rasmussen.dk har bragt dette til verden:

> Skal det forståes derhen, at du har én i baghånden, hvis hende du har
> nu bliver adfærdsvanskelig? )

Ikke umiddelbart...

> Eller er det bare den danske sprog, der er en svær én?

Det må være påvirkningen fra Sverige og Finland (hvor du jo siges at
tilbringe din største tid!?) der efterhånden så småt begynder at slå
igennem på din forståelse for de mere avancerede danske udtryksformer

Der findes jo udmærkede institutioner hér i landet der har påtaget sig
opgaven at undervise - også ældre - medborgere i elementært dansk

Jeg er sikker på at en række fremtrædende medlemmer af gruppen hér
gerne vil give et lille bidrag til sagen - for at få den skæve skude
rettet op

> Eller som en ældre dame skrev i en annonce i DBA:
>
> Sofa til salg hos ældre dame med frynser mellem benene.

Vi har ik andet skæg end dét vi sidder på

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 06-03-10 17:39

On Sat, 06 Mar 2010 17:21:13 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>tilbringe din største tid!?) der efterhånden så småt begynder at slå
>igennem på din forståelse for de mere avancerede danske udtryksformer

Det er helt udelukket, at det kan være påvirkninger fra disse to
sprog.

Finsk f.eks. er der jo ikke andre end finner der begriber noget som
helst af. .o)

Svensk er noget mere lettilgængeligt, hvis de skide svenskere ikke
gjorde alt for at ødelægge det.

Skånsk dialekt f.eks. Det er ikke noget for amatører.

>--

>Der findes jo udmærkede institutioner hér i landet der har påtaget sig
>opgaven at undervise - også ældre - medborgere i elementært dansk

>--

Jeg er glad for at erfare, at du bare skal finde tid til lidt
undervisning, før det igen bliver forståelig, det du skriver.

> [...]

>Jeg er sikker på at en række fremtrædende medlemmer af gruppen hér
>gerne vil give et lille bidrag til sagen - for at få den skæve skude

At opfordre til gruppehad er direkte usmageligt, Hans.

>--

>Vi har ik andet skæg end dét vi sidder på

>--

Det har vi nemlig ikke, men det har til gengæld lange rødder. Trækker
du bare et enkelt hårstrå ud dernede, går der kun millisekunder før
det trækker vand, så langt borte som i øjnene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-10 17:42

folmer@rasmussen.dk har bragt dette til verden:
> On Sat, 06 Mar 2010 17:21:13 +0100, Hans Paulin (6310)
> <me@privacy.net> wrote:

> At opfordre til gruppehad er direkte usmageligt, Hans.

Du har jo trængt mig op i en krog; Folmer; så griber man jo til
usympatiske tricks!

> Det har vi nemlig ikke, men det har til gengæld lange rødder. Trækker
> du bare et enkelt hårstrå ud dernede, går der kun millisekunder før
> det trækker vand, så langt borte som i øjnene.

Så der er forbindelse mellem de små hår i r*ven og øjnene?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-10 17:44

> Skånsk dialekt f.eks. Det er ikke noget for amatører.

Skån os amatører for det

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 10:59

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har samme problem med min snart 12 årige V70 - nul rust....

Nu var det en BMW, manden gik efter !!

> Og den 5 cyl. lavtryksturbomotor er bare guf - specielt med Aut.gear,

Det er simplethen bi-LEN (inkl. motorvalget), hvis man ska ha en Volvo -
kører fremragende og er særdeles holdbar og ruststærk...

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-03-10 11:02

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu var det en BMW, manden gik efter !!

Jow jow, derfor linkede jeg også til en BMW-forhandler-importør..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-10 12:14

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu var det en BMW, manden gik efter !!

Ups, trådte jeg på din ligtorn ?
Jeg ved godt du ikke kan li at andre mærker bliver trukket frem foran

Barely
Moving
Wagon

Thi-hi...

> Det er simplethen bi-LEN (inkl. motorvalget), hvis man ska ha en Volvo -
> kører fremragende og er særdeles holdbar og ruststærk...

Her er vi til gengæld 100% enige, det var jo vistnok endda dig der fik mig
på de tanker.....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-03-10 12:19

> Ups, trådte jeg på din ligtorn ?
> Jeg ved godt du ikke kan li at andre mærker bliver trukket frem foran
> Thi-hi...

Det er da godt nok løwn ! :)

> Her er vi til gengæld 100% enige, det var jo vistnok endda dig der fik mig
> på de tanker.....

Jow jow - og din er så den amerikanske udgave fra Tyskland, ik' :)

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-10 12:37

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er da godt nok løwn ! :)

> Jow jow - og din er så den amerikanske udgave fra Tyskland, ik' :)

Jouw, nemli' jouw....
Fremstillet i Belgien Januar 1998, sendt til New Jersey og indreg. 1/7 1998,
derefter til Hamborg i 2003, afhentet i Hamborg af undertegnede 18/8 2005,
Toldsynet 1/9 2005, plader monteret 9/9 2005 [afgift 138500,-], Scorpio'en
blev afhentet 10/9 2005.. - dén savner jeg faktisk en gang imellem... men
sådan har jeg det også med RS Turbo'en, Astro Van'en, Camaro'en med BigBlock
og *mange_HK*...

Fra : Jensen

Dato : 06-03-10 14:31

On Sat, 6 Mar 2010 12:13:58 +0100, Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com>
wrote:

>Ups, trådte jeg på din ligtorn ?
>Jeg ved godt du ikke kan li at andre mærker bliver trukket frem foran
>
>Barely
>Moving
>Wagon

Bei Mercedes Weggeworfen

Eller det polske udtryk for "Bald Mein Wagen"

I Sydafrika betyder det "Break My Windows"

I USA... "Bought My Wife"

I Tyskland betyder Seat i øvrigt "Sehen, einsteigen, aussteigen, totlachen"

Og sådan bliver man 'klogere' på en smuk lørdag...

--
Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-10 01:07

Hej!

Steen wrote:
> [...]
> en lille evighed, og rusten skal jo kigges efter inden køb, men er der
> særlige årgange/modeller man skal være obmærksom på?

Tja, jeg har købt en '98 528i E39 og er rigtig godt tilfreds. Den bærer
slet ikke præg af at være 12 år gammel og kører kanon. Men selvfølgelig
skal der da skiftes sliddele hist og her - jeg har bl.a. skiftet fjedre
bag, kødben, abs-boks (en standardfejl i de "nyere" årgange),
akkumulator og bøsninger v. baghjulene i den tid jeg har haft den (siden
juni sidste år). Den har kørt knap 200kkm.

Det er en af BMWs absolut bedste modeller gennem tiderne, så jeg ville
ikke holde igen med sådan een hvis du har mod på det. Men den er sikkert
ikke billig at overlade til et værksted når der skal fikses noget.
F.eks. tager det (for mig) en hel dag at skifte bagfjedre, mens det
kunne gøres på et par timer på min gamle Escort.

Motoren er sikkert så godt som uopslidelig. Den snurrer lystigt i
forhøjet tomgang ved motorvejshastigheder (ca. 2200rpm @ 110km/t).

En anden ulempe er så, at vægtafgiften er højere end forsikringen, hehe :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-03-10 08:53

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!
>

> En anden ulempe er så, at vægtafgiften er højere end forsikringen, hehe :)

Det kender jeg godt, faktisk er min vægtafgift på Volvo'en50% højere end
forsikringen !
På Oldsmobilen er vægtafgiften næsten det 4-dobbelte af forsikringen !
Og så brokker I jer over prisen på forsikringer....

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-03-10 08:57

> [...]
> På Oldsmobilen er vægtafgiften næsten det 4-dobbelte af forsikringen !
> Og så brokker I jer over prisen på forsikringer....

tal ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-03-10 09:12

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> tal ?

Volvo : KaskoFors. 5000,- Vægtafg. 7500,-
Olds. : KaskoFors. 1700,- Vægtafg. 6720,-

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 09:18

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Volvo : KaskoFors. 5000,- Vægtafg. 7500,-

Hmm... jeg mener at huske, jeg betalte ca. 6.500 i vægtafgift for min T6 og
ca. det samme i forsikring.

For min Bimmer koster vægtafgiften godt det halve af forsikringen incl.
GPS-overvågning.

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-03-10 09:25

> [...]
>
> KLIP

> Hmm... jeg mener at huske, jeg betalte ca. 6.500 i vægtafgift for min T6

Problemet er at vægtafgiften reguleres efter EU-normtal, og der er min 1998
V70 2,5t Aut. opgivet til 8,9Km/l - en '99model der er magen til er opgivet
til 9,1Km/l og det udløser en lavere vægtafgift, da den skiller ved 9Km/l.
En V70 som min men med man. gear er også billigere.....
Det koster lidt at få godt *aijens*

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 09:38

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ved 9Km/l.
> En V70 som min men med man. gear er også billigere.....

Ach so !...min gamle T6 er opgivet til at køre 0,2 Km længere på literen i
blandet kørsel..

Dog tror jeg, du bliver slået i bykørsel med flere km, da den gik omkring
6,0 Km/L.

PS: Jeg har aldrig fået den til at køre længere end 10,2 Km/L.

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-03-10 09:46

> [...]
> 6,0 Km/L.
>
> PS: Jeg har aldrig fået den til at køre længere end 10,2 Km/L.

Jeg har haft min V70 oppe i underkanten af 11Km/l på motorvejen med
120-140Km/t, alm. blandet kørsel giver mellem 8,5 og 9,5Km/l.

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 09:58

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har haft min V70 oppe i underkanten af 11Km/l på motorvejen med
> 120-140Km/t, alm. blandet kørsel giver mellem 8,5 og 9,5Km/l.

Det er vist helt godt, jeg ikke købte en ny T6, den sluger endnu mere:

8,6 - 5,8 - 12 = Blandet 8,8 men så har den også en 6-trins geartronic til
at hjælpe sig.

Så er Bimmeren altså noget mere økonomisk og så endda noget kraftigere i
alle dicipliner.

Den har så ikke træk på alle 4 hjul.

PS: Mødte en S80 V8 fra den lokale pusher. Helt morsomt at køre op med en
sådan og så på diesel.. og i øvrigt være i stand til at trække fra den. S80
Geartronic dykker kraftigt ved gearskifte og det gør Bimmeren ikke. V8
drikker godt 1 liter pr. Km og Bimmeren det halve..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-03-10 11:20

> Det er vist helt godt, jeg ikke købte en ny T6, den sluger endnu mere:
> 8,6 - 5,8 - 12 = Blandet 8,8 men så har den også en 6-trins geartronic til
> at hjælpe sig.

Men nu dajli' med en benzin-maskine, der ka' ta' omdrejninger :)

> Så er Bimmeren altså noget mere økonomisk og så endda noget kraftigere i
> alle dicipliner.

Ny toner, ny toner

> Den har så ikke træk på alle 4 hjul.

Så køw blot een med dét :)

> PS: Mødte en S80 V8 fra den lokale pusher. Helt morsomt at køre op med en
> sådan og så på diesel.. og i øvrigt være i stand til at trække fra den.
> S80 Geartronic dykker kraftigt ved gearskifte og det gør Bimmeren ikke.

Det har sikkert været en gammel nisse bag rattet

> V8 drikker godt 1 liter pr. Km og Bimmeren det halve..

Hold nu op - gider sgu ik' høre mere om det ævl der med brændstoføkonomi.
Livet er sgu mere end km/l - kom nu ind i kampen, mand

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 11:40

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Men nu dajli' med en benzin-maskine, der ka' ta' omdrejninger :)

Njaee. Bimmeren tager de samme omdrejninger som min gamle T6...

> Ny toner, ny toner

Husk nu på, jeg har foretaget meget grundige studier, hvad jeg skulle
anskaffe mig denne gang.

Alle mine ønsker er brugt på alle de gængse mærker og her gik BMW altså af
med sejren.

Havde Volvo haft en drivline magen til i diesel, ville jeg have foretrukket
en V70, da den er større og alle knapper sidder "fingerret"..

> Så køw blot een med dét :)

Det bliver den svagere af..;)

> Det har sikkert været en gammel nisse bag rattet

Jep, omkring de 35 - 40 år..

> Hold nu op - gider sgu ik' høre mere om det ævl der med brændstoføkonomi.
> Livet er sgu mere end km/l - kom nu ind i kampen, mand

Det er jeg jo blot med en bedre brændselsøkonomi..)

PS: Har også trukket med en lokal 545i med manuelt gear. Forskellen er
mikroskopisk..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-03-10 13:43

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Njaee. Bimmeren tager de samme omdrejninger som min gamle T6...

Siger sgu en del om Volvo'en

> Husk nu på, jeg har foretaget meget grundige studier, hvad jeg skulle
> anskaffe mig denne gang.

Jow jow - traditionelt set er der jo kutyme for det :)

> Alle mine ønsker er brugt på alle de gængse mærker og her gik BMW altså af
> med sejren.

Klart

> Havde Volvo haft en drivline magen til i diesel, ville jeg have
> foretrukket en V70, da den er større og alle knapper sidder
> "fingerret"..

Fingerret?
Får BMW ikke netop ros for sin fine førerplads...

> Det bliver den svagere af..;)

Chiptuning klarer den sag

> PS: Har også trukket med en lokal 545i med manuelt gear. Forskellen er
> mikroskopisk..

....i accelerationen ja, men ikke i lyden

Jeg er ikke et sekund i tivil om, at en 335d / 535d er kvik.
Det ved jeg, den er - min nabo kører en 335d coupe, og han har naturligvis
været ovre og vise mig tallene, hvor 335i er hurtigere fra 0-100 med ½
sekund og næppe hurtigere i Jan W's standarddisciplin
(mellemaccelerationerne). Men lyden er alle benzinpengene værd, IMO...

Samme Jan W har iøvrigt bestilt en ny bil -> www.opel-opc.com

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 13:47

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fingerret?
> Får BMW ikke netop ros for sin fine førerplads...

Ikke af mig, men jeg er heller ikke journalist, kun daglig bruger..;)

At nogen kan finde på at placere 3 ubrugelige knapper i rattet, er mig en
gåde.

> Chiptuning klarer den sag

Ja, men så er jeg lige vidt..

> ...i accelerationen ja, men ikke i lyden

Det er kun et spørgsmål om udstødning:

http://www.youtube.com/watch?v=7hLw56K7aHw

> [...]
> sekund og næppe hurtigere i Jan W's standarddisciplin
> (mellemaccelerationerne). Men lyden er alle benzinpengene værd, IMO...

Det har Bjørn allerede fortalt mig.

Lækker potte..

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 07-03-10 17:26

Brian Sørup skrev:

> Problemet er at vægtafgiften reguleres efter EU-normtal, ...........

Aprospos:
Hvilken EU-vægtnorm er det der reguleres efter? Nej vel!?

Skulle vi ikke lige bruge rette definition á 'grøn afgift' :-|

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-03-10 17:31

> Aprospos:
> Hvilken EU-vægtnorm er det der reguleres efter? Nej vel!?
>
> Skulle vi ikke lige bruge rette definition á 'grøn afgift' :-|

Du er da også så pernitten ...

Jeg tror alle ved hvad der tales om / menes med vægtafgift....

Jeg betaler Grøn afgift på Volvo'en og Vægtafgift på Oldsmobil'en.....

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 17:32

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Fra : Armand

Dato : 07-03-10 23:18

Brian Sørup skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Du er da også så pernitten ...

Jamen, når nu vægt og EU-norm nævnes i samme linie så syntes jeg at den
lå lige til højrefoden!

--
Armand.

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-03-10 09:01

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kender jeg godt, faktisk er min vægtafgift på Volvo'en50% højere end
> forsikringen !

Betaler du kun godt 2.500 kr i forsikring om året for din Volvo ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-03-10 09:13

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Betaler du kun godt 2.500 kr i forsikring om året for din Volvo ?

Nope - 5000,- i forsikrin og 7500,- i vægtafgift.