Problem med frame der krymper i firefox
Fra : christian thise hol~

Dato : 05-03-10 09:31

Jeg har en simpelt opbygget side som består af 3 framesets.

1. sæt åbner hjemmesiden centralt
2. sæt deler siden i tre med logo og menu for oven, indhold, og
en informationsbjælke i bunden.
3. sæt er kun aktivt lige her og deler indholdsdelen i to. Til
venstre en række links, hvor de interne åbnes i framen til højre
kaldet link.

Det virker fint i IE og Chrome, og også i Firefox hvis jeg
browser lokalt, men når jeg tilgår de samme filer online opstår
problemet vist herunder:
Siden inden jeg åbner noget i framen til højre:
http://img246.imageshack.us/img246/8756/informationstart.jpg

Når jeg åbner noget i framen til højre:
http://img532.imageshack.us/img532/9791/informationproblem.jpg

Følgende kode er 2. sæt frames:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Dansk index</title>
charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset rows="220,*,23" frameborder="NO" border="0"
framespacing="0">
<frame name="header" scrolling="NO" noresize
src="header_forside.htm">
<frame name="content" scrolling="auto" src="forside.htm">
<frame name="footer" scrolling="NO" noresize
src="../footer.htm">
</frameset>
<noframes>

</noframes>

Og her er koden til 3. sæt frames:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Information</title>
<link type="text/css" rel="stylesheet" href="../style.css">
</head>

<frameset cols="350,550" frameborder="NO" border="0"
framespacing="0">
<frame name="info" scrolling="auto" noresize
marginheight="25px" marginwidth="25px" src="information2.htm">
<frame name="link" scrolling="auto" noresize
marginheight="25px" marginwidth="25px">
</frameset>

For en god ordens skyld, så fyldes problem framen med følgende
komando:

Bethel</a><br>

Er der nogen der kan gennemskue hvor problemet ligger?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-03-10 11:47

christian thise holm skrev:
> [...]
> komando:

> Bethel</a><br>
>
> Er der nogen der kan gennemskue hvor problemet ligger?

Det er der måske nok, men spørgsmålet er om
der er nogen der gider. De fleste deltagere
i denne gruppe har glemt mere end de husker
om frames - det er simpelthen så 90'erne.

Det du forventer er at vi skal kopiere din
kode og selv oprette de framesets, der er dit
problem, og så finde fjelen i den kode
vi har kopieret.

Du ville stå dig meget meget bedre ved at
komme med links til problemsiderne.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : christian thise hol~

Dato : 05-03-10 11:59

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> problem, og så finde fjelen i den kode
> vi har kopieret.
>
> Du ville stå dig meget meget bedre ved at

Det har du selvfølgelig ret i. Siden ligger her:

www.hotel-bethel.dk/hjemmeside

Under information er det problemet opstår. Jeg tænkte, det var måske
var et eller andet oplagt for eksperter som jer, så I kunne nøjes
med et godt råd :)

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-03-10 16:53

Den 05-03-2010 09:30, christian thise holm skrev:

> [...]
> problemet vist herunder:
> Siden inden jeg åbner noget i framen til højre:

Kan du ikke uddybe dit problem lidt. Hvad skal der ske her, som ikke sker?

> Når jeg åbner noget i framen til højre:
> http://img532.imageshack.us/img532/9791/informationproblem.jpg

Og hvad her?

Hvis der er noget, som virker lokalt, men ikke på nettet, så tjek dine
links. De skal pege på filer på serveren. Det er meget normalt man lige
glemmer at uploade et billede f.eks.

Ellers må du som sagt uddybe.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-10 02:11

christian thise holm skrev:

> Er der nogen der kan gennemskue hvor
> problemet ligger?

Problemet ligge i at du bruger frames - en teknologi
der blev brugt for 10 år siden, og ikke er udviklet
siden.

Jeg vil foreslå at du starter forfra med moderne
teknologi - det er også sådan noget dine kunder vil
have.

Teknologien med frames har virkelig mange ulemper,
se:

http://html-faq.dk/2009.asp

Derfor er det bedre at du nytænker det hele - hvem er
målgruppen, hvor vil du hen, hvad vil du med siden?

Du kan ikke beholde den som der er, det er for useriøst.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk