Musik database
Fra : Kim in Farum

Dato : 04-03-10 18:28

Hej

Jeg søger en musik database til at få styr på mine CD'er.

Jeg bruger EMDB (Eric's Movie Data Base) til mine DVD'er,
noget i samme stil og freeware er en selvfølgelighed.
Det er lige meget med at kunne afspille fra programmet/databasen.
Men det skal som EMDB kunne ligge på en USB-nøgle.

Hvem har et godt bud?

- Kim

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-10 09:11

On 04-03-2010 18:27, Kim in Farum wrote:
> Jeg søger en musik database til at få styr på mine CD'er.

Opret en database i OpenOffice.

Du kan selvfølgelig også gøre det i Access. Men for mange, er det ikke
gratis, så ikke alle har Acces installeret på sin PC.

Hvis du ikke vil bruge OpenOffice, så følger Exel med i Microsofts
Officepakke, og heri kan du også oprette en database. Det er en simpel
xls-fil og fylder ikke noget og kan læses af både Microsofts Office og
OpenOffice. Og som regel har de fleste en af disse kontorpakker
installeret, så databasen kan således åbnes de fleste steder, fra en
usb-nøgle

Henning.

----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-10 10:42

On 04-03-2010 18:27, Kim in Farum wrote:
> Jeg søger en musik database til at få styr på mine CD'er.

Jeg har klikket lidt rundt i OpenOffice.

I den engelske udgave, er der i templates, en musikdatabase.

http://templates.services.openoffice.org/en/search/node/database?

Prøv den, ændre den, og ret den, så den måske passer til dit behov.

Henning.

----------

Fra : J

Dato : 05-03-10 11:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://templates.services.openoffice.org/en/search/node/database?
>
> Prøv den, ændre den, og ret den, så den måske passer til dit behov.

Det er ikke en fejl at skrive ændr.

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-10 12:00

On 05-03-2010 11:21, J wrote:

> Det er ikke en fejl at skrive ændr.

Man kan også lade være. Man kan også bruge den som inspiration. Jeg har
ingen anelse om, hvordan Kim i Farum vil have den.
Selv ville jeg starte "fra bunden".

Hilsen Henning.

----------

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-03-10 12:12

Kim in Farum skrev:

>Jeg søger en musik database til at få styr på mine CD'er.

Cathy
http://www.mtg.sk/rva/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim in Farum

Dato : 05-03-10 15:23

"Ivan V. Klattrup" skrev i meddelelsen

> Cathy
> http://www.mtg.sk/rva/

Hej Ivan

Fint lille program som fungere dejligt nemt.
Det kommer meget tæt på det jeg havde tænkt mig.

- Kim