Hvor stort beløb har du sikret indbo
Fra : KimT

Dato : 03-03-10 20:49

Hej, i tråd med Jettes opslag om indbo vil jeg høre hvad i har forsikret
jeres indbo for.

Jeg kan selv starte:
700.000,-
Single, lille rækkehus. Ingen smykker eller andet specielt dyrt indbo.

Mvh Kim

Fra : Henning

Dato : 03-03-10 22:53

On Wed, 03 Mar 2010 20:48:43 +0100, KimT
<virker-ikke@virker-slet.ikke> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan selv starte:
>700.000,-
>Single, lille rækkehus. Ingen smykker eller andet specielt dyrt indbo.

Dvs. du har ikke pc, radio, tv o.a. for mere end 35.000 (5%, specielt
indbo), hvis huset brænder og alt skal genskaffes?
Problemet er, at hvis forsikringen vurderer du har været
underforsikret får du ikke bare udbetalt 700.000 hvis det hele
brænder. Vurderer de du havde indbo for f.eks. 1.4 mill, får du kun
halvdelen af de 700.000 udbetalt.

Fra : Max

Dato : 04-03-10 00:47

Hej Henning

> Dvs. du har ikke pc, radio, tv o.a. for mere end 35.000 (5%, specielt
> indbo), hvis huset brænder og alt skal genskaffes?

Nu er det langt fra alle selskaber der henregner den slags
som specielt indbo.

--
Mvh Max

Fra : CC

Dato : 04-03-10 00:34

"KimT" skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
> Jeg kan selv starte:
> 700.000,-
> Single, lille rækkehus. Ingen smykker eller andet specielt dyrt indbo.

Familie på 4 i hus:
Indbo, ansvar og retshjælpforsikring kr. 1.095.000
Selvrisko kr. 1825
PC etc. % af genanskaffelsesprisen som ny på skadetidspunktet
0-1 år: 100%
1-2 år: 90%
2-3 år: 70%
osv.
5-? år: 10%

Fra : JBH

Dato : 04-03-10 02:24

"KimT" <virker-ikke@virker-slet.ikke> skrev i en meddelelse
> Hej, i tråd med Jettes opslag om indbo vil jeg høre hvad i har forsikret
> jeres indbo for.

Kan ikke huske det præcist, men omkring 300.000-400.000kr og det er endda
rigeligt.

Jeg regnede simpelthen sammen, rum for rum hvad genanskaffelsesværdien ville
være for indbo. En del møbler er købt brugt (uden kvitt.) og vil ikke blive
erstattet til nypris alligevel.

Elektronik (TV/PC/Hvidevarer osv.) er stort set alt sammen købt brugt/defekt
og istandsat. Men selv nyt koster ikke mange penge ift. hvad det gjorde for
bare få år siden.(Især fladskærme og bærbare) Og så er der jo lige det med
afskrivningen, når tingene er over 6 år giver forsikringen ingenting.

> Jeg kan selv starte:
> 700.000,-
> Single, lille rækkehus. Ingen smykker eller andet specielt dyrt indbo.

Det er i mine øjne et af steder hvor forsikringsselskaberne tryner os, det
er ligesom mange lader sig lokke af at være vildt overforsikret (øj, jeg
har for mange penge.....) Og skulle uheldet endelig være ude, vil de sgu
ikke betale prisen alligevel, men bruger alverdens krumspring for at slippe
billigere.

mvh
JBH

Fra : Kim2000

Dato : 04-03-10 19:57

"KimT" <virker-ikke@virker-slet.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kan selv starte:
> 700.000,-
> Single, lille rækkehus. Ingen smykker eller andet specielt dyrt indbo.

Da jeg fyldte 30 fik jeg et brev fra Tryg, der fortalte at jeg minimum
skulle være forsikret for 1,8 millioner (mod 300.000 tidligere) og præmien
derfor var steget til "et sindssygt beløb, der fortalte mig man gerne så mig
skride". På dette tidspunkt havde jeg studeret de seneste 4 år og havde
derfor absolut ikke for noget bare i nærheden af 1,8 million.

Jeg mener indboet er forsikret for 700.000, det er villa og elektronik
henregnes som almindelige møbler så længe de ikke koster over 30.000 kr.
stykket og det gør de ikke. Særligt indbo er smykker, maleri, kunst osv.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-03-10 23:02

KimT forklarede:
> [...]
>
> Jeg kan selv starte:
> 700.000,-
> Single, lille rækkehus. Ingen smykker eller andet specielt dyrt indbo.

Vi har en sumløs forsikring.
Kender dog ikke præmien og evt selvrisiko, da det henhører til
finansministeren.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Henning

Dato : 04-03-10 23:26

On Thu, 04 Mar 2010 23:01:30 +0100, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:

>KimT forklarede:

>Vi har en sumløs forsikring.
>Kender dog ikke præmien og evt selvrisiko, da det henhører til
>finansministeren.
Kunne lyde som Alkas forsikring til 1.200,-/år
http://www.alka.dk/sitecore/content/Forbundsfamilie-micro/Forbunds%20Familieforsikring.aspx
Husker dog der var en masse forbehold og mangler, hvorfor jeg ikke
valgte den i sin tid.