Øh krise
Fra : Benny

Dato : 03-03-10 11:05

Er den der krise snak ikke lidt overdrevet hvis man ser på hvilken bil
der blev den mest solgte i 2009. Toyota Avensis. Den er ikke blandt de
mindste/biligste.

Nr 2 kan jeg bedre forstå. Det er en Toyota Aygo.

Det er skrapt at have både 1 og 2.

Benny

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 03-03-10 19:45

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Er den der krise snak ikke lidt overdrevet hvis man ser på hvilken bil
> der blev den mest solgte i 2009. Toyota Avensis.

Jow, det siger sgu ikke så lidt om køberkredsen i DK

Fra : Jens

Dato : 03-03-10 21:10

Benny skrev:
> [...]
> mindste/biligste.

> Nr 2 kan jeg bedre forstå. Det er en Toyota Aygo.

Her er tal fordelt på mærke i stedet for model, hvilket siger mere om
"krise" eller ej.

Placering    Mærke    Antal 2009    Antal 2008
1       PEUGEOT   11.419       15.942
2       FORD    11.213      10.415
3       TOYOTA    10.466      12.836
4       CITROEN   8.990      11.956
5       SUZUKI   7.760      8.565
6       OPEL   7.071      9.897
7       VW   6.354      10.519
8       HYUNDAI 6.310       6.516
9       SKODA    5.109       8.270
10       FIAT    4.960       7.158

/Jens

Fra : Jens

Dato : 03-03-10 21:15

Jens skrev:
Vil lige tilføje, at data kommer fra
De Danske Bilimportører, http://www.bilimp.dk/

beklager jeg ikke lige fik det med i første indlæg.
/Jens

Fra : Benny

Dato : 03-03-10 13:27

> [...]
> "krise" eller ej.
>
> Placering       M rke         Antal 2009      Antal 2008
> 1               PEUGEOT 11.419          15.942
> 2               FORD    11.213          10.415
> 3               TOYOTA  10.466          12.836
> 4               CITROEN 8.990           11.956
> 5               SUZUKI  7.760           8.565
> 6               OPEL    7.071           9.897
> 7               VW      6.354           10.519
> 8               HYUNDAI 6.310           6.516
> 9               SKODA   5.109           8.270
> 10              FIAT    4.960           7.158

1   Peugeot   -28
2   Ford   8
3   Toyota   -18
4   Citroen   -25
5   Suzuki   -9
6   Opel   -29
7   VW   -40
8   Hyundia   -3
9   Skoda   -38
10   Fiat   -31

Lige lidt matematik viser tilbagegangen i salget. 3 ting skiller sig
ud.
1: Ford er gået frem
2: Billigmærkerne (Suzuki og Hyundia) har tabt mindst. Deres kunder er
nok folk der vil have et transportmiddel ikke et statussymbol.
3: Underligt at VW og billigudgaven (undskyld) Skoda er faldet næsten
det samme. Det store fald må da gøre ondt hos forhandlerne.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-10 21:45

On 03/03/10 19.04, Benny wrote:
> [...]
> mindste/biligste.

> Nr 2 kan jeg bedre forstå. Det er en Toyota Aygo.

Pas nu på du ikke bliver beskyldt for at være fanatiker, det er før sket
her i gruppen.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 03-03-10 21:59

> [...]
> mindste/biligste.
>
> Nr 2 kan jeg bedre forstå. Det er en Toyota Aygo.

Og hvis du lægger tallene fra de andre citybugs i samme gryde slår de
tilsammen sikkert avensis'en ...

Men det viser meget godt polariseringen ... De små "citybiler" købes af
rigtig mange til at løse et kørselsbehov relativt billigt ... Størstedelen
af avensis'erne er sikkert solgt til "erhvervsbilister" der har akcepteret
at de skal beskattes hårdt for "fri" bil de primært skal bruge til arbejdet
og har en lønramme hvor den daglige komfort betyder mere end om de beskattes
af en bil til 250.000kr eller 400.000kr. Avensis er samtidig tilpas anonym
for en sælger hvor en audi eller bmw til samme pris måske har forkert
signalværdi ....

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 03-03-10 22:03

> [...]
> er samtidig tilpas anonym for en sælger hvor en audi eller bmw til samme

...man har jo heller ikke som udsat, arbejdstilsynet rendende i tide og utide
for at sikre de indsattes ve og vel (Læs:
arbejdsmiljø).............................

mvh/Bjørn J.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-03-10 22:57

> ..man har jo heller ikke som udsat, arbejdstilsynet rendende i tide og
> utide for at sikre de indsattes ve og vel (Læs:
> arbejdsmiljø).............................

Klart at komfort = arbejdsmiljø.

Men rigtig mange pendler langt i "små billige biler" - primært pga prisen.
Det er så ikke relevant for arbejdstilsynet, men det er mange timer de
bruger i dem....

Jeg bruger dog ikke mere end ~10timer/ugen på transport (hvoraf~2timer er
pause på færgerne - så ~8timer/ugen) så jeg er ikke så hårdt ramt som mange
andre med små billige biler. Selvom jeg stadig foretrækker at sidde
udendørs på et køretøj med væsenligt bedre vægt/effekt forhold. Men denne
vinter har jeg alligevel ikke fortrudst at jeg har droppet vintermotorcyklen
til fordel for støttehjul og læskur Har ellers pendlet på mc siden 1998
og siden 2002 på tværs af landet.

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 03-03-10 23:04

> Klart at komfort = arbejdsmiljø.
>
> Men rigtig mange pendler langt i "små billige biler" - primært pga prisen.
> Det er så ikke relevant for arbejdstilsynet, men det er mange timer de
> bruger i dem....

Det er principielt også deres fritid og den kan arbejdstilsynet ikke blande
sig i.

En sælgers arbejdsforhold (en udsat) er ikke hjulpet på nogen måde og det
kan man måske undre sig over.

Her er frit spil på ødelagte rygge osv. og det er vist heller ingen
arbejdsskade.

> [...]
> vintermotorcyklen til fordel for støttehjul og læskur Har ellers
> pendlet på mc siden 1998 og siden 2002 på tværs af landet.

Alt i alt så jeg gerne en mere lempelig registreringsafgift for alle
motorkøretøjer og under hjertens gerne privatbillisterne/MC'erne et
fornuftigt køretøj.

mvh/Bjørn J.

Fra : Benny

Dato : 03-03-10 14:25

On 3 Mar., 21:45, Anders Sørensen <and...@NejTakTilSpam.torp-
sorensen.dk> wrote:

> Pas nu på du ikke bliver beskyldt for at være fanatiker, det er før sket
> her i gruppen.

Ja uha da
Det overlever jeg også, bare det ikke er Wartburg

Benny

Fra : Benny

Dato : 03-03-10 14:39

On 3 Mar., 21:58, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Og hvis du l gger tallene fra de andre citybugs i samme gryde sl r de
> tilsammen sikkert avensis'en ...

Jo CiPoTo'en slår Avensisen klart. Jow jow trilingerne er populære.
Man møder også mange i trafikken.

Har 2 kolleger der har en sådan (en Peugeot og en Toyota).

Benny

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 23:26

Benny skrev:
> [...]
> mindste/biligste.
>
> Nr 2 kan jeg bedre forstå. Det er en Toyota Aygo.

BMW solgte sidste år ikke én M3; M5 eller M6 - Mon ikke at det er et
tegn på at krisen trykker :-/

--
Armand.

Fra : Bjørn J.

Dato : 03-03-10 23:31

KLIP

> BMW solgte sidste år ikke én M3; M5 eller M6 - Mon ikke at det er et tegn
> på at krisen trykker :-/

Der blev da solgt nogen Skoda Superb til privatbillister, så helt ringe var
året vist ikke..

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-10 23:46

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Der blev da solgt nogen Skoda Superb til privatbillister, så helt ringe
> var året vist ikke..

Nu skal du så heller ikke give mere for en SuperB 1,4 TSI, end du skal for
en Golf 1,4 TSI (DSG).
Hvem fa'n gider så have en Golf??

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-03-10 00:18

KLIP

> Nu skal du så heller ikke give mere for en SuperB 1,4 TSI, end du skal for
> en Golf 1,4 TSI (DSG).
> Hvem fa'n gider så have en Golf??

...og for 12.000 kr mere, kan du køber en 1,8 TSI med 160 Hk og som
stationcar.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-10 00:32

> ..og for 12.000 kr mere, kan du køber en 1,8 TSI med 160 Hk og som
> stationcar.

Som sagt, hvem fa'n gider køre rundt med familien i et hundehus, når man for
de samme penge kan få en kongevogn..? )

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-03-10 00:33

KLIP

> Som sagt, hvem fa'n gider køre rundt med familien i et hundehus, når man
> for de samme penge kan få en kongevogn..? )

Så sandt som det skrevet står ..

mvh/Bjørn J.

Fra : Anders Majland

Dato : 04-03-10 10:40

> Som sagt, hvem fa'n gider køre rundt med familien i et hundehus, når man
> for de samme penge kan få en kongevogn..? )

Singlen, DINKS (Dual Income, No Kids) eller pensionisten der alligevel ikke
vil nøjes med gule plader ...

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-03-10 11:20

> Singlen, DINKS (Dual Income, No Kids) eller pensionisten der alligevel
> ikke vil nøjes med gule plader ...

I et hundehus til samme pris som kongevognen ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-10 22:24

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Singlen, DINKS (Dual Income, No Kids) eller pensionisten der alligevel
> ikke vil nøjes med gule plader ...

Du læste godt: "...køre rundt med familien..." - ik'? )

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-10 22:29

"Henrik B." skriver:

> Du læste godt: "...køre rundt med familien..." - ik'? )

I nævnte tilfælde er konen vel "familien"....og så hunden bagi.

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-10 06:11

"Henrik B." skriver:

> Hvem fa'n gider så have en Golf??

Mig !

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 04-03-10 03:37

On 4 Mar., 11:19, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

> I et hundehus til samme pris som kongevognen ?

Hvem fanden gider at køre rundt i en BMW på gule plader, når han for
samme pris kan få en "kongevogn"?

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-03-10 11:47

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i en
meddelelse

KLIP

> I et hundehus til samme pris som kongevognen ?

>Hvem fanden gider at køre rundt i en BMW på gule plader, når han for
>samme pris kan få en "kongevogn"?

Nåda , ramte man lige din personlige opfattelse af status...)))))

Kommer der så også en remse om, hvad du har af moderne elektronik i hjemmet
med samt tilhørende priser...)))

Ham med BMW'en på gule plader, der skal bruge krogen på potten til at trække
2 ton.

Ville hjertens gerne have en kongevogn på gule plader og den var sandelig
også med i overvejelserne.

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-10 17:01

"Bjørn J." skriver:

> Nåda , ramte man lige din personlige opfattelse af status...)))))

Næh.

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-03-10 17:03

KLIP

> Næh.

LOL

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-10 17:07

"Bjørn J." skriver:

> LOL

Grin du bare, jeg har råd til at have min bil på hvide plader

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-03-10 17:13

KLIP

> Grin du bare, jeg har råd til at have min bil på hvide plader

Har du da kun 1 (én) bil...ekko..ekko..ekko...

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-10 17:27

"Bjørn J." skriver:

> Har du da kun 1 (én) bil...ekko..ekko..ekko...

Jeg har kun brug for 1 bil - så ja.

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-03-10 17:41

KLIP

> Jeg har kun brug for 1 bil - så ja.

Du får jo også 1 stillet til rådig i dit arbejde, det gør jeg/vi så ikke,
men må selv betale.

Det er så men ikke så ringe endda.

mvh/Bjørn J.