div-content skal udvide sig efter tekst
Fra : rasmusp

Dato : 03-03-10 08:50

Hej..

Jeg har et lille klassisk problem med at min div-content skal
udvide sig efter tekst. Det er halvvejs lykkedes, men problemet
er at det viser 2 forskellige resultater i Internet Explorer og
Firefox. Men kun i IE virker det rigtig.

"design":
http://www.medieweb.dk/design/index.html
css kode:
http://www.medieweb.dk/design/css/style.css

Hvad har jeg gjort forkert?

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-10 09:22

Den 03-03-2010 14:49, rasmusp skrev:

> Jeg har et lille klassisk problem med at min div-content skal
> udvide sig efter tekst.

Det gør det normalt også.

> Det er halvvejs lykkedes, men problemet
> er at det viser 2 forskellige resultater i Internet Explorer og
> Firefox. Men kun i IE virker det rigtig.

Jeg kan ikke se nogen forskel i de to browsere. kan du evt.
tage skærmbilleder, der viser os problemet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus, spyware og andet snavs:

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-03-10 11:13

rasmusp skrev:
> [...]
> er at det viser 2 forskellige resultater i Internet Explorer og
> Firefox. Men kun i IE virker det rigtig.

Ikke noget jeg kan se. Men IE7 viser ikke det
tomme menuelement.

Det ville være meget nemmere at diagnosticere
problemet hvis du havde puttet noget relevant
indhold i de respektive kasser, og/eller beskrevet
hvad det egentlig er du vil opnå.

Skal layoutet være sidehoved, 2-spaltet content
efterfulgt af en sidefod? Skal de to spalter se lige
høje ud?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-03-10 13:15

rasmusp forklarede:
> [...]
> er at det viser 2 forskellige resultater i Internet Explorer og
> Firefox. Men kun i IE virker det rigtig.

Som hovedregel, hvis siden ikke vises ens i FF og IE, er det FF der gør
tingene rigtigt, og IE der har problemer med at tolke layoutet.
Jeg kan nu ikke se nogen forskel på dem.
Formentlig er det din #bottom der er dit problem - den er i toppen.
Du skal flytte clear op foran bottom, eller bruge bottom som clear -
altså tilføje
#bottom { clear : both; }
Så lægger den sig efter de floatede elementer.

Birger

http://bbsorensen.dk