Hvad døde de af?
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 03-03-10 00:45

Der skulle være mange Toyotakørere der er dræbt, grundet de fastsiddende
speedere. Kunne de ikke ret let have reddet situationen, der er jo da indtil
flere muligheder?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : René Løweneck

Dato : 03-03-10 05:40

Hej Preben !

> Der skulle være mange Toyotakørere der er dræbt, grundet de fastsiddende
> speedere. Kunne de ikke ret let have reddet situationen, der er jo da
> indtil flere muligheder?

Det er jo trods alt amerikanere,- hvad havde du forventet ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-03-10 15:12

Wed, 3 Mar 2010 05:39:39 +0100, skrev René Løweneck, på 16 linier, i
<4b8de803$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Hej Preben !

>Det er jo trods alt amerikanere,- hvad havde du forventet ))

Det må stadigt have været blondiner.

Frigear, Kobling, nøgle drej, start knap inde 3 sekunder.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Armand

Dato : 04-03-10 16:22

Karsten Andersen skrev:
> Wed, 3 Mar 2010 05:39:39 +0100, skrev René Løweneck, på 16 linier, i
> <4b8de803$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> Det må stadigt have været blondiner.
>
> Frigear, Kobling, nøgle drej, start knap inde 3 sekunder.

Du har ret: Kun en blondine ville bruge tid til at lede efter koblingen
i en bil med automatgear :-|

--
Armand.

Fra : ShutEye

Dato : 03-03-10 12:40

> Der skulle være mange Toyotakørere der er dræbt, grundet de fastsiddende
> speedere. Kunne de ikke ret let have reddet situationen, der er jo da
> indtil flere muligheder?

Muligheden for en stor erstatningen har måske givet flere døde på den konto?

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-10 16:43

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Muligheden for en stor erstatningen har måske givet flere døde på den
> konto?

Huh???

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 03-03-10 19:23

> Huh???

Ofre een mand og derved redde hele familien økonomisk

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-10 19:32

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Ofre een mand og derved redde hele familien økonomisk

Aaaaahhh, mon dog!
Det er jo ikke en film det her...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-03-10 14:32

On Wed, 3 Mar 2010 19:32:07 +0100, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
wrote:

>"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

>Aaaaahhh, mon dog!
>Det er jo ikke en film det her...

Netop derfor er det tænkeligt...

Fly

Fra : ShutEye

Dato : 04-03-10 17:00

> Ofre een mand og derved redde hele familien økonomisk

Hehe øhm ikke helt det jeg mente :)
Men taget i betragtning hvor store erstatninger kan blive 'over there', så
kunne det måske tænkes at der var flere af dødsfaldene/ulykkerne der ikke
liiiige var Toyotas skyld.
Går den så går den.

Fra : Henning

Dato : 03-03-10 13:31

On Wed, 3 Mar 2010 00:44:37 +0100, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>Der skulle være mange Toyotakørere der er dræbt, grundet de fastsiddende
>speedere. Kunne de ikke ret let have reddet situationen, der er jo da indtil
>flere muligheder?
Panik - de færreste tænker rationelt, når bilen ikke reagerer som
forventet i en given situation.

Fra : Mcwm

Dato : 03-03-10 13:44

Henning skrev:
> Panik - de færreste tænker rationelt, når bilen ikke reagerer som
> forventet i en given situation.

Bremser de fleste ikke i panik? Der er set hendelser hvor folk i stedet
træder på speederen, men alligevel, hopper de fleste ikke over på
bremsen, næsten på rygraden?

Venligst
Mcwm

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 15:51

Mcwm skrev:

> Bremser de fleste ikke i panik? Der er set hendelser hvor folk i stedet
> træder på speederen, men alligevel, hopper de fleste ikke over på
> bremsen, næsten på rygraden?

Jo!
Hvorved at automatgearkassen (det ér jo i USA) blot gearer ned til den
hårdere beslastning

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-10 16:59

Armand skriver:

> Hvorved at automatgearkassen (det ér jo i USA) blot gearer ned til den
> hårdere beslastning

Hvad gør den?

Så er det ihverfald en ringe programmering af motorstyring.....

Klaus

Fra : ABJ

Dato : 03-03-10 17:14

> Hvad gør den?
>
> Så er det ihverfald en ringe programmering af motorstyring.....
>

> Klaus
> --

Vi er da så heldige at vi ikke kan give gas samtidig med at vi bremser, kan
være lidt irriterende når man har været i vaskehal, og lige vil tørre
bremserne.

Aksel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-10 17:20

ABJ skriver:

> Vi er da så heldige at vi ikke kan give gas samtidig med at vi bremser, kan
> være lidt irriterende når man har været i vaskehal, og lige vil tørre
> bremserne.

Man har vel 2 fødder......

Klaus

Fra : ABJ

Dato : 03-03-10 17:51

> ABJ skriver:

> Man har vel 2 fødder......
>

> Klaus

Hjælper ikke, passaten kan ikke tage gas når jeg træder på bremsen, ved ikke
om det er ESP eller hvad der gør det.

Aksel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-10 18:10

ABJ skriver:

> Hjælper ikke, passaten kan ikke tage gas når jeg træder på bremsen, ved ikke
> om det er ESP eller hvad der gør det.

Almindelig programmering af motorstyring. Den kan vel heller ikke tage
maks omdrejninger i N?

Klaus

Fra : Allan F

Dato : 03-03-10 18:56

> ABJ skriver:

> Almindelig programmering af motorstyring. Den kan vel heller ikke tage
> maks omdrejninger i N?
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Joda - i hvert fald dieselmotorerne kan. Ellers kan de ikke synes, idet de
får målt forurening ved fuld gas.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-10 19:26

Allan F skriver:

> Joda - i hvert fald dieselmotorerne kan. Ellers kan de ikke synes, idet de
> får målt forurening ved fuld gas.

Så har du vidst ikke prøvet min Touran. Vitoerne vi havde hos
Dancontrol kunne nu heller ikke, men de blev da synet alligevel.

Klaus

Fra : alexbo

Dato : 03-03-10 18:05

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Man har vel 2 fødder......

På den ene side synes du det er en ringe motorstyring der gearer ned når der
gives gas samtidig med man bremser, på den anden side mener du man bør kunne
give gas og bremse samtidig.
Hvis en automatgearbil får gas og bremses ned samtidig vil den geare ned,
bilen tror jo den er på vej op af et bjerg siden farten tabes,
hvis ikke bremsen automatisk sætter speederen ud af funktion.
Og gør den det hjælper antallet af fødder ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-10 18:10

alexbo skriver:

> På den ene side synes du det er en ringe motorstyring der gearer ned når der
> gives gas samtidig med man bremser, på den anden side mener du man bør kunne
> give gas og bremse samtidig.

Nej, jeg mener at man kan forsøge.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 03-03-10 19:26

> Nej, jeg mener at man kan forsøge.

I en R32 anvendes launchkontrol ved, at man træder bremse og speeder i bund.
Derved speedes motoren op til 3.000 omdr - og man slipper bremsen. Off we go

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-03-10 15:46

> I en R32 anvendes launchkontrol ved, at man træder bremse og speeder i
> bund. Derved speedes motoren op til 3.000 omdr - og man slipper bremsen.
> Off we go

Er det de omdrejninger der skal til for at give bedste accelleration?

Eller er det et lavt omdrejningstal til dels for at skåne materiellet?

--
Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-03-10 17:54

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Er det de omdrejninger der skal til for at give bedste accelleration?
> Eller er det et lavt omdrejningstal til dels for at skåne materiellet?

Nu taler vi om en VAG, så mon ikke det er det sidste

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 23:12

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>
> Hvad gør den?
>
> Så er det ihverfald en ringe programmering af motorstyring.....

Vil et tomatgear ikke geare ned hvis farten ikke kan holdes op af
Storebæltsbroen i modvind? Jo!
Hvorfor skule der så ikke geares ned blot fodi belastningen istedet er
bremsene??

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-10 06:08

Armand skriver:

> [...]
> Storebæltsbroen i modvind? Jo!

Jo

> Hvorfor skule der så ikke geares ned blot fodi belastningen istedet er

Fordi vi ikke taler om biler med et kabel mellem speederpedal og et
vippespjæld i karburatoren, men moderne biler, hvor speederen et et
potmeter der sender signal til motorstyringen. Selvsamme motorstyring
kender også til om bremselys er aktiveret.

Klaus

Fra : Armand

Dato : 04-03-10 14:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> potmeter der sender signal til motorstyringen. Selvsamme motorstyring
> kender også til om bremselys er aktiveret.

Tror du - men det er netop bl.a. dén detalje som Toyota har lovet at
implementere fremover!

--
Armand.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-03-10 15:47

> Tror du - men det er netop bl.a. dén detalje som Toyota har lovet at
> implementere fremover!

Min VW fra 97 havde den detalje implementeret.

Today
Tomorrow
VW Golf
:)
--
Per

Fra : Leif Neland

Dato : 03-03-10 15:57

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Der skulle være mange Toyotakørere der er dræbt, grundet de fastsiddende
> speedere. Kunne de ikke ret let have reddet situationen, der er jo da
> indtil flere muligheder?

I tilfældet med Lexus:
Mange hk giver hurtigt høj temperatur på bremserne, så de fader og dermed
ikke bremser mere.
Automatgear, der ikke kan tages ud af top, når hastigheden er over x km/h
(trykknapper på rattet eller spærring i gearhåndtag)
Ingen mekanisk nøgle, men en start/stopknap, der skal holdes nede i 4
sekunder for at stoppe motoren. Hvem husker det, når bilen løber løbsk, hvis
man overhovedet har fået det at vide; hvem læser ALLE sider i håndbogen?

Så der var ikke mange chancer...

Det har på ing.dk været diskuteret, at motorstyring burde slå fra, når
bremsen er trykket i bund (mere end x sekunder)

Leif

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 16:22

Leif Neland skrev:

> Det har på ing.dk været diskuteret, at motorstyring burde slå fra, når
> bremsen er trykket i bund (mere end x sekunder)

Det har i tidligere tråd været nævnt at flere fabrikker cut'er
brændstoftilførslen (á økonomi-hensyn) når bremsen betjenes med motoren
tilkoblet.
Dén detalje har Toyota oplyst at de vil tage til sig (á kaste brønden
til efter at bjørnen er skudt!).

--
Armand.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-03-10 16:29

On Wed, 03 Mar 2010 16:22:26 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>tilkoblet.
>Dén detalje har Toyota oplyst at de vil tage til sig (á kaste brønden

Ja, det skulle ikke undre mig.

Det kan vel heller ikke udelukkes at de vil gå over åen efter brændt
barn, som går hankeløs hjem efter vand i brønden, der ikke smager af
andet end bjørn.

Eller hvordan det nu er med de gamle talemåder?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-03-10 15:49

> [...]
> tilkoblet.
> Dén detalje har Toyota oplyst at de vil tage til sig (á kaste brønden til

Det ville da også være det mest fornuftige - i stedet for at søle cylinder
m.m. til i benzin ...

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-10 17:14

On 03/03/10 15.57, Leif Neland wrote:
> "Preben R. Sørensen"<preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Det har på ing.dk været diskuteret, at motorstyring burde slå fra, når
> bremsen er trykket i bund (mere end x sekunder)

Min Toyota ta'r gassen af, hvis jeg træder på bremsen samtidigt med
speederen. Den er fra marts 2005, og de biler de trækker tilbage er vist
nyere. De har muligvis fjernet funktionen.

Kan motorstyringen på de nyere modeller ikke opdateres af Toyota?

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Leo Havmøller

Dato : 04-03-10 05:53

> [...]
> sekunder for at stoppe motoren. Hvem husker det, når bilen løber løbsk,
> hvis man overhovedet har fået det at vide; hvem læser ALLE sider i

Og der var ihvertfald et tilfælde hvor lexus'en var en udlejningsbil. Det er
vel de færreste der giver sig i kast med instruktionsbogen før man kører
afsted.

Leo Havmøller.

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-03-10 16:42

> hvem læser ALLE sider i håndbogen?

Hep!

Fruen har til gengæld ikke engang læst forsiden...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."