Ventiljustering
Fra : Per Christiansen

Dato : 02-03-10 21:40

Hej jeg kan ikke rigtigt huske hvordan det er med ventiljustering på en 6
cylændret motor, når den overlapper på nr1 skal man justere nr ? o.s.v

Jeg kan huske på 4 cylændrede men ikke på 6

Kan i hjælpe mig

Per.

Fra : alexbo

Dato : 02-03-10 22:10

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i

> Jeg kan huske på 4 cylændrede men ikke på 6
>
> Kan i hjælpe mig

153624 på en rækkemotor, den kan også være omvendt 142635, men
tændingsrækkefølge er sådan set ligegyldig, , cylindrene følges 2 og 2, de
yderste, de næstyderste, og de inderste.
Lige som en 4 cylindret række motor, de yderste og de inderste følges ad.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-03-10 23:51

Den 02-03-2010 21:40, Per Christiansen skrev:
> [...]
> cylændret motor, når den overlapper på nr1 skal man justere nr ? o.s.v
>
> Jeg kan huske på 4 cylændrede men ikke på 6

Du har allerede fået et svar, og det gælder som du er inde på for
overlapningsmetoden. Du kan også bruge 13-metoden. 1 vipper maksimalt-12
kan stilles..2+11..3+10.. osv.

Men hvilken metode der optimalt skal bruges er beskrevet af fabrikanten.
Der kan være forskel i resultatet.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Christiansen

Dato : 03-03-10 18:47

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan stilles..2+11..3+10.. osv.
>
> Men hvilken metode der optimalt skal bruges er beskrevet af fabrikanten.

Tak skal i have.