Hvor lang tid kan man trække et periodisk
Fra : Glavind

Dato : 02-03-10 21:30

Hej i gruppen.
Er indkaldt med 2 biler til periodisk syn d. 13 april. Hvor lang tid kan
jeg trække synet før der sker mere i sagen?
Mvh
Glavind

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-10 21:52

"Glavind" <j.glavind@gmail.com> wrote in message
> Hej i gruppen.
> Er indkaldt med 2 biler til periodisk syn d. 13 april. Hvor lang tid kan
> jeg trække synet før der sker mere i sagen?

Kommer an på hvad der skulle ske.. at forsikringen ikke gider dække når nu
der sker en ulykke og de finde ud af den skulle være synet for 3mdr siden...
eller mener du bare at poliet hjælper dig med at tage nummer pladerne af?

Kasper

Fra : Leif

Dato : 02-03-10 22:12

"Glavind" <j.glavind@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej i gruppen.
> Er indkaldt med 2 biler til periodisk syn d. 13 april. Hvor lang tid kan jeg trække synet før der
> [...]

Kommer *de* og besøger dig, vanker der bøde selvom du har aftalt
en tid, hvis dette tidspunkt har overskrevet tidsfristen, der normalt er
skrevet på indkaldelsen. Har en kollega, der måtte punge ud, da han
ikke kunne få reppet pga. problemer på værkstedet og ikke mødte til
omsyn inden 1 mdr, selvom betjenten godt kunne se, han havde en tid.

Læs mere her:

http://www.nysynet.dk/periodisksyn.htm#ind

Fra : Glavind

Dato : 02-03-10 22:36

Leif skrev:
> [...]
> ikke kunne få reppet pga. problemer på værkstedet og ikke mødte til
> omsyn inden 1 mdr, selvom betjenten godt kunne se, han havde en tid.

Mange tak. Må så hellere overholde fristen.
Mvh
Glavind

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 04-03-10 19:08

Glavind wrote:
> Hej i gruppen.
> Er indkaldt med 2 biler til periodisk syn d. 13 april. Hvor lang tid kan
> jeg trække synet før der sker mere i sagen?

Selvom der er svaret vil jeg sige "ikke ret længe". Måske en eller to
måneder men vær opmærksom på at politiet er meget emsige og har du fået
en rykker er du jaget vildt.

Til din orientering har jeg den seneste uge set 2 - 3 biler uden
nummerplader og uden skrammer langs motorvejen fra Odense til Århus og
det synes jeg taler sit eget sprog.

/Lars

Fra : ShutEye

Dato : 05-03-10 17:59

> Selvom der er svaret vil jeg sige "ikke ret længe". Måske en eller to
> måneder men vær opmærksom på at politiet er meget emsige og har du fået en
> rykker er du jaget vildt.

Måske det er lavet om de sidste 3-4 år, men den rykker lader vente på sig i
laaaaang tid.
Trak selv et syn på en småkage af en Accord for de nævnte 3-4 år siden i 6
mdr.

> Til din orientering har jeg den seneste uge set 2 - 3 biler uden
> nummerplader og uden skrammer langs motorvejen fra Odense til Århus og det
> synes jeg taler sit eget sprog.

Mon ikke de er blevet stoppet af andre årsager først?
Der kan være en del andre grunde til at pladerne røg af:
-Ingen forsikring
-Manglende betaling af vægtafgift (når det gælder PENGE er staten
skrap!)
-Stjålne plader
- ... sikkert flere :)

Jeg har svært ved, i disse nedskæringstider, at forestille mig det er ret
højt prioriteret hos politiet.

Fra : CL

Dato : 05-03-10 18:26

ShutEye wrote:

> Jeg har svært ved, i disse nedskæringstider, at forestille mig det er ret
> højt prioriteret hos politiet.

Det er ellers det de gør på fyn.
http://www.fyens.dk/article/1548586:Assens--Politiet-klipper-mange-plader

Carsten Larsen

Fra : ShutEye

Dato : 05-03-10 18:46

> Det er ellers det de gør på fyn.
> http://www.fyens.dk/article/1548586:Assens--Politiet-klipper-mange-plader

Det er sgu også fair nok - godt nok er der ikke ret mange ulykker der
skyldes mekaniske defekter, men en er en for mange.

Mine erfaringer er, som skrevet, også 3-4 år gamle.

Der var dog en del andre ting jeg hellere så højere på politiets dagsorden -
men det er vist en anden NG :)