Bilbatteri.
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 23:32

Hvis bilens batteri er på 60 Ah, må man så godt udskifte det med et 80 Ah
eller større?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-10 23:35

Ole skriver:

> Hvis bilens batteri er på 60 Ah, må man så godt udskifte det med et 80 Ah
> eller større?

Ja, hvis det ellers kan være der.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 23:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ole skriver:
> Ja, hvis det ellers kan være der.

Det havde jeg ik tænkt over.
Hvad er et godt batterimærke? Varta? Bosch?
Jeg troede man kunne få gode batterier til 300-400 kr. med ser nu at et
Varta koster 800 kr. for et mellem-serie 60 Ah bilbatteri VARTA BLUE
DYNAMIC

Fra : Bjørn J.

Dato : 01-03-10 00:14

"Ole" <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er et godt batterimærke? Varta? Bosch?

Her lidt fra et broderland med rigelig kulde:

http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=6180

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-03-10 08:50

Ole har bragt dette til verden:

> Det havde jeg ik tænkt over.
> Hvad er et godt batterimærke? Varta? Bosch?

Jeg har tit købt "nede på tanken" uden problemer...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 01-03-10 08:54

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jeg har tit købt "nede på tanken" uden problemer...

Jeg sidder her og bliver helt ked af det, på dine vegne. Sikke et
voldsomt job at have..... TIT at skulle købe(og formoder skifte)batteri
til/på bilen

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-03-10 09:07

Mcwm kom med denne ide:

> Jeg sidder her og bliver helt ked af det, på dine vegne. Sikke et voldsomt
> job at have..... TIT at skulle købe(og formoder skifte)batteri til/på bilen

Hvis du engang opnår både min høje alder samt et lignende antal
motorkøretøjer i vognparken vil du kunne risikere at blive udsat for
det samme

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 01-03-10 09:17

Hans Paulin (6310) skrev:
> Hvis du engang opnår både min høje alder samt et lignende antal
> motorkøretøjer i vognparken vil du kunne risikere at blive udsat for det
> samme

Så må det da være ekstra hårdt, med tanke på den fremskredne alder
Den er måske så fremskreden, at det kniber med at nå rundt til hele
parken, medbringende gangstativet(hvorpå der forøvrigt GLIMRAVENDE kan
stå et styk automobilbatteri)

Hvad er det man siger, alder er kun et tal på et stykke papir og man er
ikke ældre end man føler sig? I så fald er jeg pt en del ældre end dig...

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-03-10 09:52

Mcwm skrev den 01-03-2010:

> [...]
> måske så fremskreden, at det kniber med at nå rundt til hele parken,
> medbringende gangstativet(hvorpå der forøvrigt GLIMRAVENDE kan stå et styk

Havde jeg bare kræfter til det ville jeg selvfølgelig benytte mig af
mit af kommunen udleverede gangstativ!

> Hvad er det man siger, alder er kun et tal på et stykke papir og man er ikke
> ældre end man føler sig? I så fald er jeg pt en del ældre end dig...

Kommer jo nok osse an på hvad jeg føler!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 01-03-10 10:34

Hans Paulin (6310) skrev:
> Havde jeg bare kræfter til det ville jeg selvfølgelig benytte mig af mit
> af kommunen udleverede gangstativ!
Har du forsøgt at sætte dig der, hvor pladsen ellers var tiltænkt
batteriet og så tage batteriet på skødet,
for derefter i adstadigt tempo skubbe dig i retning af bilerne? Det
giver også den udsøgte fornøjelse,
at fornemme der sidder nogen på skødet af en. En næsten glemt fornøjelse
i den alder

> Kommer jo nok osse an på hvad jeg føler!?

Personligt, føler jeg vorherre er en sølle purk, der sikkert snat skal
starte i børnehave!

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-03-10 11:20

Mcwm:
> [...]
> også den udsøgte fornøjelse,
> at fornemme der sidder nogen på skødet af en. En næsten glemt fornøjelse i

Det plejer at være min kone der skubber mig rundt; var det ikke for dén
opgave fik hun aldrig nogen motion!

> Personligt, føler jeg vorherre er en sølle purk, der sikkert snat skal starte
> i børnehave!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 01-03-10 11:34

Hans Paulin (6310) skrev:
> Det plejer at være min kone der skubber mig rundt; var det ikke for dén
> opgave fik hun aldrig nogen motion!

Der er så også indbygget den dejlige kontrolfunktion, at man ved hvad
F***** de foretager sig så længe. Godt tænkt!

Kontrol, dejligt ord.... bagfra... lort nok...

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-03-10 12:03

Mcwm forklarede:

> Der er så også indbygget den dejlige kontrolfunktion, at man ved hvad F*****
> de foretager sig så længe. Godt tænkt!

Takker ydmygst!

> Kontrol, dejligt ord.... bagfra... lort nok...

Tar dem aldrig bagfra!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 01-03-10 12:28

Hans Paulin (6310) skrev:
> Tar dem aldrig bagfra!

Man kan ikke andet, når de nu (for det meste) står bøjet over
kødgryderne eller ligger på knæ, for at vaske gulvet...

Venligst

Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-03-10 12:31

Mcwm udtrykte præcist:

> Man kan ikke andet, når de nu (for det meste) står bøjet over kødgryderne
> eller ligger på knæ, for at vaske gulvet...

Point taken

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 01-03-10 12:37

KLIP

> Point taken

En modig mand udtalte en gang: "Deres plads er enten i køkkenet eller i
sengen og helst skal sengen stå i køkkenet".

PS: Velbekomme..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mcwm

Dato : 01-03-10 12:56

Bjørn J. skrev:
> En modig mand udtalte en gang: "Deres plads er enten i køkkenet eller i
> sengen og helst skal sengen stå i køkkenet".

Det vil jeg nødigt have mig frabedt!

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 01-03-10 13:01

Hans Paulin (6310) skrev:

> Point taken

Den tager jeg så lige i mig igen. Det er undtagelser, fx kan herren i
huset have drukket sig en tilpas stor kæp i øret, til at han må fastgøre
verden ved at holde fast i det selvsamme gulv som fruen(eller andet
hunkønsvæsen der måtte have reddet sig tjansen den pågældende dag)er i
færd med at vaske. Så kan de sgu lige så godt gøre det behageligt for os
og indtage rette stilling overskrevs...

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-03-10 13:06

Mcwm:

> [...]
> kan de sgu lige så godt gøre det behageligt for os og indtage rette stilling

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-10 22:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ole skriver:

> Ja, hvis det ellers kan være der.

Okay, men nu viser det sig at det er et 100 Ah / 760 Ah der ligger i, så det
skal måske bare "cycles" lidt. Det er fra sommeren 2006.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-10 23:01

Ole wrote:
> Okay, men nu viser det sig at det er et 100 Ah / 760 Ah der ligger i,

Og endda et Varta.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-03-10 07:16

On Mon, 1 Mar 2010 22:33:38 +0100, "Ole" <-> wrote:

>Okay, men nu viser det sig at det er et 100 Ah / 760 Ah der ligger i, så det
>skal måske bare "cycles" lidt.
Hvad du mat at "cycles" lidt, og ville du da ønske at opnå ved det ?

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-03-10 07:38

On Tue, 02 Mar 2010 09:15:40 +0300, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Hvad du mat at "cycles" lidt, og ville du da ønske at opnå ved det ?
Der skulle havde stået "Hvad mener du med at det skal måske bare
"cycles" lidt".

/Hans

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-03-10 09:23

> Hvad er et godt batterimærke? Varta? Bosch?

Exide.

En kammerat havde et dyrt Varta i.. efter "kort" tid var det ødelagt pga.
misbrug. Hans nye Exide kører stadig..

Jeg har lige fået Exide i pga. slidt batteri - det bliver spændende om
det kan stå distancen.

Koster 1200-1600,- alt efter størrelsen for Premium-udgaven.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."