baggrund halv-transperant
Fra : Gansterlkj

Dato : 02-03-10 19:40

Hey, jeg har en hvid boks oven på min baggrund og vil gerne have
boksen lidt transperant, men teksten skal stadig kunnes ses. Her
er et udsnit af koden hvor jeg regner med at det skal skrives.
De to sidste linier gør hele siden transperant lige nu, men dette
er ikke mit ønske.

body {
background:#0d293f url('images/background.jpg');
margin: 0px;
padding: 0px;
font-family: sans-serif;
color: #333333;
font-size: 100%;
opacity:0.4; Disse
filter:alpha; to linier
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gansterlkj

Dato : 02-03-10 19:51

Gansterlkj wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> er et udsnit af koden hvor jeg regner med at det skal skrives.
> De to sidste linier gør hele siden transperant lige nu, men dette

#contentArea {
width: 100%;
table-layout: fixed;
margin: 0px;
padding: 0px;
border-left: 2px solid #E8E8E8;
border-right: 2px solid #E8E8E8;
background-color: #ff0000;
opacity:0.4; disse to linier gør også
filter:alpha; teksten halv transperant
}

tag et kig: http://surtic.dk/index_wordpress2010.php/

alle farverne og designet er i fuldstændig fosterstadie! Jeg vil
bare lige starte med det tranperante

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-03-10 21:15

Gansterlkj skrev:

> [...]
>
> tag et kig: http://surtic.dk/index_wordpress2010.php/
>
> alle farverne og designet er i fuldstændig fosterstadie! Jeg vil

Det er da et underligt sted at starte.
Indholdet er da meget vigtigere end præsentationen.

Når det er sagt har du en syntaksfejl i din
formregel for IE opacitetsfilter. Den skal
være
filter:alpha(opacity=40);

(Se evt. artiklen
http://webdesign101.dk/showcase/opacity/index.php)

Og så viser du en klassisk misforståelse
af hvad der sker med et element, når det
påtrykkes opacitets-egenskaben. Et sådant
element og /alt indhold i elementet/ bliver
gennemskinneligt.

Hvordan du tackler dette i et tabellayout
ved jeg ikke, men i et moderne layout
vil jeg give #contentArea elementet en
position:relative og dernæst positionere
de elementer, der ikke skal være gennemskinnelige
absolut (eller med float) i forhold til
#contentArea.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : jopa

Dato : 03-03-10 14:46

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> vil jeg give #contentArea elementet en
> position:relative og dernæst positionere
> de elementer, der ikke skal være gennemskinnelige

WordPress er pr default kodet med <div>s og ingen tabeller
Samme bør gælde design af Themes dertil, og kan ikke finde tabeller på
hans side udover søgeformularen måske

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-03-10 21:51

jopa skrev:

> WordPress er pr default kodet med <div>s og ingen tabeller
> Samme bør gælde design af Themes dertil, og kan ikke finde tabeller på
> hans side udover søgeformularen måske

Jeg forholder mig til det konkrete #contentArea,
der oprettes af følgende HTML-kode:

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : jopa

Dato : 03-03-10 22:39

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg forholder mig til det konkrete #contentArea,
> der oprettes af følgende HTML-kode:
ok

--
Mvh. John Paulsen