auto-refresh contents of iframe
Fra : KibaTheWolf

Dato : 01-03-10 18:11

jeg har et problem jeg har lave Live Streaming af mit Musik Fra
min hjemmeside og jeg har lave en iframe med et link til Musik
listen Til hvad for noget musik der er Blive Spille men jeg har
bruge for den auto-refresh den iframe jeg har Prøve nogle
forskellige men med uden hæl enten gøre jeg det forkert ellers
virker det ikke

Den side det handler om er
http://kibathewolf.dk/Radio.shtml

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-03-10 20:17

Den 01-03-2010 18:10, KibaTheWolf skrev:
> [...]
> bruge for den auto-refresh den iframe jeg har Prøve nogle
> forskellige men med uden hæl enten gøre jeg det forkert ellers

Hej

Hvorfor har du bruge for, at siden auto-opdaterer?
Du kan evt. se her:
http://www.hscripts.com/tutorials/html/autorefresh.php

Måske bør du ved lejlighed validere din side for en
ordens skyld. brug evt.http://validator.w3.org/
til dette.

Fra : KibaTheWolf

Dato : 01-03-10 20:38

Fordi så stopper Musiken med at spille

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-03-10 20:44

Den 01-03-2010 20:37, KibaTheWolf skrev:
> Fordi så stopper Musiken med at spille

Er der i din fil radio.php et object-tag, hvor der står
noget med autostart="true"? Dette kan du i så fald også
ændre til false.
måske misforstår jeg problemet.

kan du skære ude i pap, hvordan du vil have siden til at
fungere?

Fra : KibaTheWolf

Dato : 01-03-10 21:01

Ja det er der men self om den gøre det så virker den Den <meta
http-equiv="refresh" content="5" > på Samme Måde som hvis du Trykke
F10 og gider du at høre på at Musikin Stopper og Starter være gang
Siden updater

Fra : KibaTheWolf

Dato : 01-03-10 21:03

Ops F5 ikke F10 My Bad ^^

Fra : KibaTheWolf

Dato : 01-03-10 21:12

det ikke så svært at forstå jeg vil have min
<iframe name='iframe1' src="http://arakis.slstreams.net:8072/played.html"
width="670" height="500"id="iframe1"/></iframe>

til at Auto refresh uden af rasten af siden Bliver refreshe

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-03-10 21:21

Den 01-03-2010 21:11, KibaTheWolf skrev:
> [...]
> width="670" height="500"id="iframe1"/></iframe>
>
> til at Auto refresh uden af rasten af siden Bliver refreshe

Hvis jeg forstår dig ret, vil jeg mene, at du skal prøve at
tilføje <META HTTP-EQUIV=REFRESH CONTENT=5>
imellem <head> og </head> i filen played.html der ligger
her: http://arakis.slstreams.net:8072/played.html

Se evt. http://www.tips-tricks.com/automa.asp

Fra : KibaTheWolf

Dato : 01-03-10 21:51

OMG What in I DONT WNAT THE PAGE TO BE Auto refresh DONT YOU GET
den gøre at the siden Bliver Auto refresh og sender dig til den HTML du
skriver

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-10 23:35

Den 02-03-2010 03:51, KibaTheWolf skrev:
> OMG What in I DONT WNAT THE PAGE TO BE Auto refresh DONT YOU GET
> den gøre at the siden Bliver Auto refresh og sender dig til den HTML du
> skriver

Det kan gøres med JavaScript, så prøv at spørge i
clientside-gruppen.

Og prøv at gennemlæse dine indlæg, og tænk over, om de er
forståelige for andre end dig selv, inden du trykker på
Send. Det tog mig lang tid og megen hovedbrud at forstå dit
problem - jeg har på fornemmelsen, at det ikke har været
nemmere for de andre.

Du kan også prøve at søge på Google:
auto refresh iframe
så får du en række relevante sider frem. De er på engelsk,
men det har du tilsyneladende ikke problemer med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide til Ubuntu Linux:

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-03-10 01:39

Kim Ludvigsen wrote:

> Det tog mig lang tid og megen hovedbrud at forstå dit
> problem - jeg har på fornemmelsen, at det ikke har været
> nemmere for de andre.

Jeg har først fattet det nu.

Det har ikke har gjort os opmærksom på, er, at hans iframe er en _ekstern_
fil, som han ikke har kontrol over.

Indtil jeg så det, fattede jeg ikke han ikke forstod Martin's svar.

I stedet for at svare som han gjorde, burde han have læst - og forstået -
Marin's svar og fortalt at han ikke er herre over indholdet.

Stig Johansen