Funny stuff; was:er zoneterapi i overensst~
Fra : KaZ

Dato : 27-02-10 22:57

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
news:4b78520d$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvor er zoneterapi nævnt i biblen? Kall refererer til 1.Kor.8,5-6;
> hvor der tales om offerkød. Men Paulus skriver jo netop:
>
> Men mad gør hverken fra eller til *over for Gud* . Vi opnår ikke noget
> ved at spise, og vi mister ikke noget ved at lade være.

Jeg kan se Paulus til lejligheden er kommet ind i varmen igen?

> Så offerkød gør ingen skade! Og det gør zoneterapi heller ikke.
>
> Det er det rene overtro, du og Ole plæderer for. Spis I bare halalkød
> og bliv gnubbet under fødderne. Hvis I mister jeres tro ved det, har
> I ikke fortjent bedre.

Er du et eksempel på en som er blevet 'gnubbet under fødderne' så burde man
se sig aldeles godt sig for? Ofrer du også kød til guderne i din
kristendomsversion?

Det er mange ting man nøje burde overveje inden man gør det, herunder
zoneterapi.
De fleste ting er ikke så ligegyldige og forenklede som du vil have dem til.
I din kristendom er tilsyneladende stort set alt ligegyldigt, hvilket du
reflekterer fra dit new age livssyn.

Fra : Vidal

Dato : 28-02-10 13:38

KaZ skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg kan se Paulus til lejligheden er kommet ind i varmen igen?

Jeg finder masser af godt hos Paulus, jeg protesterer
kun, hvis hans ord er mod Jesus' lære, specielt i
fordømmelserne.

> Er du et eksempel på en som er blevet 'gnubbet under fødderne' så burde
> man se sig aldeles godt sig for? Ofrer du også kød til guderne i din
> kristendomsversion?

Nej, jeg tror ikke på den slags. Zoneterapi og hele den
alternative del tror jeg, er, om ikke svindel, så dog
spekulativ udnyttelse af godtroende, både behandlere
og klientel. Jeg har talt mod den slags masser af gange.

> Det er mange ting man nøje burde overveje inden man gør det, herunder
> zoneterapi.

Hvad er det for ting?

> De fleste ting er ikke så ligegyldige og forenklede som du vil have dem
> til.

Fortæl dog endeligt.

> I din kristendom er tilsyneladende stort set alt ligegyldigt, hvilket du
> reflekterer fra dit new age livssyn.

Jeg har ikke noget newage-livssyn på kristendommen, tværtimod.

Du kan evt. læse dette:

http://groups.google.com/group/dk.livssyn/browse_thread/thread/088713f50244a037/6b46abdb13d98552?#6b46abdb13d98552

Hvor jeg over adskillelige indlæg skitserer min holdning
til det okkulte og til newage.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : KaZ

Dato : 28-02-10 23:54

> Jeg finder masser af godt hos Paulus, jeg protesterer
> kun, hvis hans ord er mod Jesus' lære, specielt i
> fordømmelserne.

Dette er vidst gennemgået tidligere så der er ingen grund til at gøre det
> [...]

> spekulativ udnyttelse af godtroende, både behandlere
> og klientel. Jeg har talt mod den slags masser af gange.

Det er allerede gjort.

> Jeg har ikke noget newage-livssyn på kristendommen, tværtimod.

Nejvel...whatever you say.

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-03-10 08:46

KaZ skrev i

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Dette er vidst gennemgået tidligere så der er ingen grund til at gøre
> det igen.

Vidal er IKKE i stand til at dokumentere at der er nogen modsigelser mellem
Paulus og Jesus - men det er noget han ynder at tage frem når man af den ene
eller anden grund føler sig nødt til at sortere i hvilke dele af Bibelen han
vil anerkende eller ej.

Han sorterer jo også i hvilke udsagn af Jesus han vil anerkende - og med den
søgte begrundelse at de dele han ikke vil anerkende er forfalskninger der er
tilføjet af senere generationer.

Han har blot ingen dokumentation for sine påstande, og kan alene henvise til
nogle ateistiske bibelbekæmpere der sætter generelle spørgsmålstegn ved
Bibelens troværdighed som et hele.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-03-10 10:00

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse news:EgKin.23353$Dv7.16238@newsfe17.iad...
> [...]
> nogle ateistiske bibelbekæmpere der sætter generelle spørgsmålstegn ved

Og det "lidt" pudsige er også, at skønt Villy siger, at han går imod fordømmelser,
så er han åbenbart selv hæver herover ...

Sent: Sunday, February 21, 2010, CET 18:26, GMT 17:26
Subject: Re: FLERE PRÆSTER ER FOR HOMOÆGTESKABER -
10619 news:4b816cbb$0$271$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/3a8177b9230382d4

> "Vidal" ... skrev ...
[ ... ]

.... apropos Matt. 5,22!

Nej! *Hjemmestrikkede* religioner, herunder forvrængede udgaver af
Kristendommen, har det som oftest med at blive fanget i deres eget
ævl ...

With kind regards,
Last OUTPUT: 10636 news:4b864cac$0$279$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/kallmusic001 File no: 10663

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-03-10 16:37

Jesus-loves-you skrev i

[ ... ]
> Nej! *Hjemmestrikkede* religioner, herunder forvrængede udgaver af
> Kristendommen, har det som oftest med at blive fanget i deres eget
> ævl ...

.... sagde manden der er bundet på hænder og fødder af en masse ævl om
stjernekort og hvad ved jeg ...

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-03-10 23:46

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse news:AfRin.898$cp7.786@newsfe23.iad...
> Jesus-loves-you skrev i
>
> [ ... ]
>
> ... sagde manden der er bundet på hænder og fødder af en masse ævl om
> stjernekort og hvad ved jeg ...

Sorry, hvis jeg kom til at *overvurdere* din intelligens. Men glæd dig så over,
at Evangeliet er for alle, også dem, som ikke har så megen forstand; de
såkaldte knap så verdslige vise, apropos 1.Kor. 1,26 ...

Af "uforklarlige" grunde er FUT udelukkende sat til ...
News:dk.snak.mudderkastning

With kind regards,
Last OUTPUT: 10663 news:4b8b81fc$0$285$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/kallmusic001 File no: 10673

Fra : Vidal

Dato : 02-03-10 08:39

Jesus-loves-you skrev:
> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse news:AfRin.898$cp7.786@newsfe23.iad...

> Men glæd dig så over,
> at Evangeliet er for alle, også dem, som ikke har så megen forstand

Du er vist den heldige i dette tilfælde.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 01-03-10 11:23

Andreas Falck skrev:
> [...]
> mellem Paulus og Jesus - men det er noget han ynder at tage frem når man
> af den ene eller anden grund føler sig nødt til at sortere i hvilke dele

Paulus navngiver en række grupper, der ikke kan
tilgives. Det er i modstrid med Jesus' ord.

> Han sorterer jo også i hvilke udsagn af Jesus han vil anerkende - og med
> den søgte begrundelse at de dele han ikke vil anerkende er
> forfalskninger der er tilføjet af senere generationer.

Njah, det er for enkelt udtrykt.

> Han har blot ingen dokumentation for sine påstande, og kan alene henvise
> til nogle ateistiske bibelbekæmpere der sætter generelle spørgsmålstegn
> ved Bibelens troværdighed som et hele.

Der er da masser af dokumentation, men du vil jo ikke
anerkende den forskning, bibelkritikken, der kan
dokumentere det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-03-10 16:43

Vidal skrev i

[ ... ]

> Paulus navngiver en række grupper, der ikke kan
> tilgives. Det er i modstrid med Jesus' ord.

Vidal, det der er jo en ganske klam fordrejning af hvad det er Paulus siger.

Paulus siger ikke noget om at de ikke kan tilgives hvis de søger
tilgivelsen.

Der *ER* ingen modstrid mellem Jesus og Paulus, for Paulus forkynder Jesus
og det budskab Jesus bragte.

Jesus taler selv om store grupper der ikke bliver frelst. Ikke fordi Gud
ikke vil frelse dem, men fordi de ikke selv ønsker at tage imod frelsen.

Bred er den vej der fører til fortabelse og mange er de der følger den.
Trang er den vej der fører til frelse og få er de der følger Den. ... Mon
Menneskesønnen vil finde troen på jorden ved sin genkomst? ... Og et andet
helt tredje sted der at kun en rest bliver frelst.

Kun de der oprigtigt angrer deres synd, lader sig omvende og bliver født på
ny, vil modtage frelsen, for de ønsker den virkelig. De der ikke oprigtigt
anger, og som ikke lader sig omvende og blive født på ny vil ikke modtage
frelsen, for de ønsker den virkeligt ikke.

Fra : -@_'

Dato : 03-03-10 23:07

On Mon, 1 Mar 2010 16:42:38 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.invalid> wrote:

>Der *ER* ingen modstrid mellem Jesus og Paulus, for Paulus forkynder Jesus
>og det budskab Jesus bragte.

hvor?

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : -@_'

Dato : 03-03-10 23:05

On Mon, 1 Mar 2010 08:45:53 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.invalid> wrote:

>Vidal er IKKE i stand til at dokumentere at der er nogen modsigelser mellem
>Paulus og Jesus -

ork-

det kan han da nemt
det er udelukkende et spørgsmål om vilje

Fra : -@_'

Dato : 03-03-10 23:14

On Mon, 1 Mar 2010 08:45:53 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.invalid> wrote:

>Vidal er IKKE i stand til at dokumentere at der er nogen modsigelser mellem
>Paulus og Jesus

Paulus var en gemen bedrager som på flere vigtige punkter var i
direkte modstrid med Jesus

arvesynd

give evageliet til ikke jøder

frelse

moseloven

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-03-10 23:41

-@_' skrev i

> Paulus var en gemen bedrager som på flere vigtige punkter var i
> [...]

Som sædvanlig udtaler du dig direkte imod bedre vidende eller også lyver du
helt bevist.

Begge dele er jo helt normalt for dit vedkommende.

For der er nemlig *INGEN* modsigelser mellem Paulus og Jesus. De forkynder
det samme budskab selv om du ikke kan lide det.

Fra : -@_'

Dato : 03-03-10 23:49

On Wed, 3 Mar 2010 23:40:47 +0100, "Andreas Falck"
> [...]

>Begge dele er jo helt normalt for dit vedkommende.
>
>For der er nemlig *INGEN* modsigelser mellem Paulus og Jesus.

så find lige hvor Jesus omtaler arvesynd

eller find hvor Jesus siger at han skulle være frelser for andre end
jøder

eller hvor Jesus påstår at man ikke skal overholde loven(de regler der
findes i GT)

>De forkynder
>det samme budskab selv om du ikke kan lide det.

Paulus er i direkte modstrid med Jesus på de oven for nævnte punkter

mit gæt er at den falken ikke kan dokumentere noget som helst men blot
som vanligt nu kommer med noget personsvineri

Fra : -@_'

Dato : 05-03-10 17:42

On Wed, 03 Mar 2010 23:49:18 +0100, "-@_'" <111@iindnZvalid.invavlid>
wrote:

> [...]
>

>mit gæt er at den falken ikke kan dokumentere noget som helst men blot
>som vanligt nu kommer med noget personsvineri

gættede forkert

han stak som valigt halen mellem benene

Fra : tkruse

Dato : 28-02-10 17:09

On 28 Feb., 13:37, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> ford mmelserne.

> Nej, jeg tror ikke p den slags. Zoneterapi og hele den
> alternative del tror jeg, er, om ikke svindel, s dog
> spekulativ udnyttelse af godtroende, b de behandlere
> og klientel. Jeg har talt mod den slags masser af gange.

> Hvad er det for ting?

> Fort l dog endeligt.

> Jeg har ikke noget newage-livssyn p kristendommen, tv rtimod.
>
> Du kan evt. l se dette:
>
> http://groups.google.com/group/dk.livssyn/browse_thread/thread/088713...
>
> Hvor jeg over adskillelige indl g skitserer min holdning

new age
ja vad kan vi bruge de 12 himmelporte med vær deres krystal til
er det noget vi skal tænke over eller va ?

Fra : tkruse

Dato : 01-03-10 02:32

On 1 Mar., 10:00, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> [...]
>         >
>         > "Vidal" ... skrev ...
>         [ ... ]
>         > > ... hykler.
>
> ... apropos Matt. 5,22!
>
> Nej! *Hjemmestrikkede* religioner, herunder forvrængede udgaver af
> Kristendommen, har det som oftest med at blive fanget i deres eget
> ævl ...
>
> With kind regards,
> Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

vi er ikke følelsen af religion
vi er følelsen af os selv
og er vi fanget af sur mave
så er det nok godt at faste
så er det også nemmere at bede med gode følelser
og så forsvinder det sure også på den måde
så bruger du opskriften i religion
så skulle du få det helt godt
og du har banet vejen til at kometen Malurt ikke havner i din mavesø