Maling af skot
Fra : Steen Andreasen

Dato : 27-02-10 09:42

Jeg skal have malet et skot. Hvilken type maling bruger man om læ?

Mvh Steen

Fra : Steffen Skov

Dato : 28-02-10 14:22

Hvad er skottet lavet af?
Hilsen Steffen
--
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

Fra : Steen Andreasen

Dato : 28-02-10 09:40

On 28 Feb., 14:21, "Steffen Skov" <Xssk...@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hvad er skottet lavet af?
> Hilsen Steffen
> --
> "E baad"  Pd26 nr.18,   rhus.
>
> "Steen Andreasen" <steen.andrea...@humleby.dk> skrev i en meddelelsenews:ab542212-5459-4d4a-827e-f4f9a6de6c25@o3g2000yqb.googlegroups.com...
> Jeg skal have malet et skot. Hvilken type maling bruger man om l ?
>
> Mvh Steen

Lakeret vandfast teakfiner.

Mvh Steen

Fra : Steffen Skov

Dato : 01-03-10 14:02

Hej Steen
Det er ikke mange oplysninger du kaster rundt med. Hvis du skal male med
"farve" i kahyt, så har jeg god erfaring med farvolin fra Hempel. Skal det
være kistebænk så skal du bruge noget epoxybaseret. Skal du lakere er der
flere muligheder. Men se nedenstående link:
http://www.hempel.com/Internet/IneDKC.nsf/vHEMPELDOC/7EC9374BB1617903C12570F9004B08DB?OpenDocument&1
Hilsen Steffen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 01-03-10 06:32

Hertil kan tilføjes læsning af dette link:

http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=406

Mvh/Harding

Fra : Steen Andreasen

Dato : 02-03-10 10:21

On 1 Mar., 14:32, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Hertil kan tilføjes læsning af dette link:
>
> http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=406
>
> Mvh/Harding

> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej igen

Nej jeg var nok lidt for kortfattet i min beskrivelse. Jeg er ved
at renovere mit pantry, og det skot der sidder mellem pantryet og
salonen er ikke særligt pænt. Derfor vil jeg male det område af
skottet som støder direkte op mod pantrybordet. Bordet er hvidt og jeg
vil derfor gerne male en del af skottet med en tilsvarende hvid farve.
I katalogerne er der masser af forskellige malinger, men såvidt jeg
kan se næsten ingen til mit formål.

mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-10 21:09

Hej.
Du skal tænke lidt over, om det virkelig er nødvendigt at bruge
"guldmaling", som påstås specielt fremstillet til bådejere.
Ofte vil man finde, at man ganske glimrende kan "nøjes" med ganske
almindelig bondemaling fra den lokale farveladehandler.
Men til en anden pris.
Samtidig kan du nok få bedre råd og vejledning angående malingstype hos en
fagmand udi maling, fremfor hos Guldhandlerne.

MVH
Egon