Tzunami advarsler
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-02-10 09:06

Her kan man følge med i varslingen:

http://www.prh.noaa.gov/ptwc/

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 28-02-10 09:39

On 27 Feb., 18:06, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Her kan man følge med i varslingen:
>
> http://www.prh.noaa.gov/ptwc/
>
> Mvh/Harding

Hvis man som jeg og mange andre , er tilsluttet winlink systemet og
sailmail får man disse varsler automatisk tilsendt, men det er også
rart at man kan finde det andre steder, på DMI Ocean er de også at
finde samt på US sites. Og en lang række andre. Bla. på Noonsite.

Gert

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 28-02-10 12:06

Ja den mulighed ligger lige for hvis man er tilsluttet
radioamatørnetværket; men for alle dem der blot er nyskerrig er den
side fra NOAA god. Tillige giver den alle de informationer som er på
Noonsite siden hvis man klikker på "Text" yderst til højre i
tekstlinierne under kortet, med bl.a. bølgehøjde og tidspunkt.
DMI visningen forekommer mere eksperimental.

Mvh/Harding