Stafetten - Glamrock
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-10 14:09

On 27-02-2010 11:33, Alex Linaa wrote:
> Er der ikke bare en af jer der kan tage den? Først til mølle ;)
> Stafetten skal ikke gå i stå her synes jeg.

HAPS!

Jeg kunne godt tænke mig at få min musikalske indsigt i glamrock udviddet.
Hvad med en omgang glamrock.

Her er lige lidt guf: http://www.youtube.com/watch?v=krK7Q49o6uA

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-10 15:00

meddelelse news:4b891964$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> HAPS!

Er der speed i Fur-pilsner?

> Jeg kunne godt tænke mig at få min musikalske indsigt i glamrock udviddet.
> Hvad med en omgang glamrock.

Her er 3 numre med ham/dem der startede hele den bølge, nemlig Marc Bolan og
T-Rex:

http://www.youtube.com/watch?v=Xgcxd9wtXUE

http://www.youtube.com/watch?v=O5AL-HIApqI

http://www.youtube.com/watch?v=Ylww2dOW7fg

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-02-10 15:41

Åge Halldorsson wrote:

> HAPS!
>
> Jeg kunne godt tænke mig at få min musikalske indsigt i glamrock
> udviddet. Hvad med en omgang glamrock.
>
> Her er lige lidt guf: http://www.youtube.com/watch?v=krK7Q49o6uA

Her kommer da lige et par stykker:

Sweet med Ballroom Blitz
http://www.youtube.com/watch?v=ZrBDivsSe3k

Gary Glitter - Leader of the gang
http://www.youtube.com/watch?v=UWa7V17n2no&feature=related

Slade, her med deres version af Steppenwolf's Born to be wild
http://www.youtube.com/watch?v=-qIeT6J1cj8&feature=related

Suzy Quatro - The wild one
http://www.youtube.com/watch?v=E6tzZwJi_xc&feature=related

Og så må vi lige have Danmarkes svar med. Wallkers. Her med Little Kitty:
http://www.youtube.com/watch?v=G_WggYbrwww&feature=related

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 27-02-10 18:40

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> writes:

> Jeg kunne godt tænke mig at få min musikalske indsigt i glamrock
> udviddet. Hvad med en omgang glamrock.

David Bowie - Rock 'n' Roll Suicide

http://www.youtube.com/watch?v=_-G1Uy0OkCw

Roxy Music - Ladytron

http://www.youtube.com/watch?v=zVeEBMJt8vs

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-10 18:49

On 27-02-2010 18:39, Carl Drud wrote:

Jeg havde ikke nået at læse dit indlæg, da jeg skrev
Jeg finder et par andre

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-10 18:46

On 27-02-2010 14:08, Åge Halldorsson wrote:
> HAPS!

Godt gået!
Indflydelsen fra Esbjerg rækker alligevel længere op, end jeg tidligere
har haft indtryk af.
Jeg bliver klogere hver dag. (Der skal nu heller ikke så meget til).

David Bowie og Iggy Pop - "The Passenger":

http://www.youtube.com/watch?v=SESbd8Fm2JE&feature=related

Mud med "Dynamite":

http://www.youtube.com/watch?v=w0eAMDtuTWg&feature=related

Roxy Music - "More than this":

http://www.youtube.com/watch?v=OfgU4iQr8PU

Henning.

--
----------

Fra : TL

Dato : 28-02-10 18:35

On Sat, 27 Feb 2010 18:46:14 +0100, in dk.kultur.musik Henning Jensen
<h_b_j@yahoo.com> wrote:

>Roxy Music - "More than this":

Glamrock?

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-02-10 18:52

On 28-02-2010 18:34, TL wrote:
> Glamrock?

Man kan, med god ret, hævde, at Bryan Ferry er på grænsen Hvad siger
formanden???

Hvad er dine forslag i øvrigt???

Henning

----------

Fra : TL

Dato : 01-03-10 03:25

On Sun, 28 Feb 2010 18:51:57 +0100, in dk.kultur.musik Henning Jensen
<h_b_j@yahoo.com> wrote:

>Man kan, med god ret, hævde, at Bryan Ferry er på grænsen

Nogen Roxy Music er mere glam end andre, og den nævnte synes jeg er
mere end lige på grænsen.

>Hvad er dine forslag i øvrigt???

Jeg ville nok være gået i retning af Queen, Slade, Sweet. Og
selvfølgelig Bowie, men han var allerede nævnt.

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-03-10 08:10

On 01-03-2010 03:24, TL wrote:
> men han var allerede nævnt.

Ja, de oplagte var allerede nævnt.
I så snævre stafetter som denne, kommer der nogle fejlskud. Det er ikke
videnskabelige afhandlinger.
Og se nu bare her, det har jo fået dig til at reagere. Så nu frygter jeg
kun for dommerens kommentarer. De skal nok komme.
Han har været forbavsende stille længe!
Straffen bliver nok 3 timers ZDF mellem 20 og 23.

Hilsen Henning.

----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-03-10 17:43

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Straffen bliver nok 3 timers ZDF mellem 20 og 23.
>
> Hilsen Henning.

Du mener vel kl. 20.15-23.00.
....... men hvorfor skulle dejlig musik være en straf ? ? ?

Hilsen Åge
(Slagemusikkens spindoktor)

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-03-10 19:27

On 01-03-2010 17:42, Åge Halldorsson wrote:
> ....... men hvorfor skulle dejlig musik være en straf ? ? ?
> (Slagemusikkens spindoktor)

Jeg kan fornemme: Ingen benådning???

Henning.

----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-10 18:59

On 27-02-2010 14:08, Åge Halldorsson wrote:
> HAPS!

Dirty Dolls - "Glam Rock Band"

http://www.youtube.com/watch?v=Bqq3UDOJJYc

Twisted Sister med "I Wanna Rock"

http://www.youtube.com/watch?v=3nYeN5rBGgs

Henning.

--
----------

Fra : Max

Dato : 27-02-10 19:36

Hej Åge

> Jeg kunne godt tænke mig at få min musikalske indsigt i glamrock
> udviddet. Hvad med en omgang glamrock.

Så skal vi da have noget dansk

Little Kitty - Walkers
http://www.youtube.com/watch?v=G_WggYbrwww

Sha La La La La - Walkers
http://www.youtube.com/watch?v=n5kBF8cByIY

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 27-02-10 19:41

Hej Åge

> Jeg kunne godt tænke mig at få min musikalske indsigt i glamrock
> udviddet. Hvad med en omgang glamrock.

Så må vi ikke glemme

Alvin Stardust-My coo-ca-choo
http://www.youtube.com/watch?v=se5VX-LAJAE&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-02-10 18:42

> Hej Åge

> Så må vi ikke glemme
>
> Alvin Stardust-My coo-ca-choo
> http://www.youtube.com/watch?v=se5VX-LAJAE&feature=related

Så er klokken blevet.... mange.

Der blev sandelig sparket meget godt musik ind på banen. Også en del som
ikke lignede det jeg forstår ved glamrock, altså musik i T-rex,
Sweet-stilen.
Jeg synes Hr. Max skal sparke næste genre på banen. Han kom med en masse
god glamrock.

SPARK!

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 28-02-10 18:50

meddelelsen news:4b8aaafe$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Sweet-stilen.
> Jeg synes Hr. Max skal sparke næste genre på banen. Han kom med en masse

Hej Aage. Lige et link, der kan føre os klogere.
http://da.wikipedia.org/wiki/Glam_rock

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 28-02-10 19:57

Hej Pelle

> Hej Aage. Lige et link, der kan føre os klogere.
> http://da.wikipedia.org/wiki/Glam_rock

Bare husk at Wikipedia ikke er den evige sandhed, den
er skrevet og vedligeholdt af folk som dem der færdes
i disse grupper på usenet.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 28-02-10 19:58

Hej Åge

> Jeg synes Hr. Max skal sparke næste genre på banen. Han kom med en
> masse god glamrock.

A sæjer så manne tak, og kaster et emne i grams lidt
senere på aftenen.

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-02-10 05:59

On 27-02-2010 14:08, Åge Halldorsson wrote:
> HAPS!

Rubettes med "Sugar Baby Love"

http://www.youtube.com/watch?v=3X7PvU6qYEA&feature=related

Nazareth: "This Flight tonight"

http://www.youtube.com/watch?v=1vnOzs0vdlA

Henning.

--
----------

Fra : perhag

Dato : 28-02-10 08:12

On 27 Feb., 14:08, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at få min musikalske indsigt i glamrock udviddet.
> Hvad med en omgang glamrock.

Bay City Rollers - Rock 'n Roll Love Letter

http://www.youtube.com/watch?v=MNLdOx5zcRs

Harpo - Rock&Roll Clown

http://www.youtube.com/watch?v=2EZzk-3i0BA